Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-29@16:39:45 GMT

ترامپ تیک تاک را در آمریکا ممنوع کرد

تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۱۶۲۲۸

ترامپ تیک تاک را در آمریکا ممنوع کرد

گزارش‌ها درباره اینکه ترامپ در حال بررسی ممنوعیت احتمالی استفاده از اپلیکیشن چینی "تیک تاک" در آمریکاست پس از آن منتشر شد که چند تن از سناتورهای آمریکایی نگرانی خود را بابت این مساله عنوان داشتند که چین ممکن است در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا از طریق این رسانه اجتماعی مداخله کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا اعلام کرد که تیک تاک را در آمریکا ممنوع می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد، امروز (شنبه) این پلتفورم ویدئویی متعلق به چین در آمریکا و به دلایل امنیتی ممنوع می‌شود.

رئیس جمهوری آمریکا همچنین گفت: از آنجا که نگرانی‌هایی درباره این پلتفورم وجود دارد، ما در حال ممنوع کردن آن در آمریکا هستیم. من این اختیار را دارم. من با یک دستور اجرایی این کار را انجام می‌دهم. به عبارت دیگر آن را قطع می‌کنم.

پیشتر گزارش شده بود که ترامپ در حال بررسی یکسری گزینه‌ها در ارتباط با این پلتفورم از جمله ممنوع کردن فعالیت آن در آمریکاست.

پیش از آنکه ترامپ اعلام کند که این پلتفورم را در آمریکا ممنوع می‌کند، روزنامه نیویورک تایمز از قول منابعی که خواستند نامشان فاش نشود، نوشته بود، مایکروسافت در حال گفتگو برای خرید تیک تاک از کمپانی چینی "بایت دنس" است؛ اقدامی که مایه نگرانی بسیاری از مقام‌های آمریکایی شده بود.

با وجود اینکه این پلتفورم ویدئویی از سوی کاخ سفید "تهدید امنیت ملی" عنوان شده اما نیویورک تایمز گزارش کرده که تیک تاک هنوز در آمریکا یکی از بزرگترین بازارها را دارد.

تیک تاک یک شبکه اجتماعی اینترنتی متعلق به بایت‌دنس (ByteDance) است که یک شرکت فن‌آوری اینترنتی مستقر در پکن محسوب می‌شود و در سال 2012 از سوی "ژانگ ییمینگ" تاسیس شد. این شبکه در ابتدا برای به اشتراک گذاری ویدئوهای کوتاه از رقص،‌ شوخی، دابسمش و شیرین‌کاری و استعدادنمایی مورد استفاده بود.  

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: اپلیکیشن تیک تاک آمريكا تیک تاک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۱۶۲۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بایدن: قصد دارم با ترامپ مناظره کنم


به گزارش تابناک؛ رویترز نوشت: جو بایدن در یک مناظره تلویزیونی گفت: من هستم، نمی دانم چه زمانی اما خوشحال می‌شوم که با او مناظره کنم.

این اظهارات واضح ترین اظهارات بایدن در مورد چشم انداز مناظره ریاست جمهوری بود. بایدن قبلاً متعهد به مناظره با ترامپ نبود و ماه گذشته گفته بود که این موضوع به رفتار رئیس جمهور سابق بستگی دارد. ترامپ که پیش از پیروزی در رقابت‌های مقدماتی جمهوری‌خواهان در ماه گذشته از مناظره با رقبای خود امتناع کرد، در هفته‌های اخیر بایدن را به چالش می‌کشد تا با او درگیر شود و به او پیشنهاد داده است که «در هر زمان و در هر مکان» با او مناظره کند.

بر اساس نظرسنجی رویترز/ایپسوس در اوایل ماه جاری، بایدن در میان رای دهندگان ثبت نام شده ۴۱ به ۳۷ درصد نسبت به ترامپ برتری دارد.

گفتنی است بایدن و ترامپ در دو مناظره تلویزیونی انتخابات ریاست جمهوری در طول مبارزات انتخاباتی ۲۰۲۰ با یکدیگر روبرو شدند.

 

شفقنا

دیگر خبرها

  • پیشی گرفتن ترامپ از بایدن در نظرسنجی‌ها
  • انتقاد بایدن از ترامپ در مهمانی در کاخ سفید
  • پخش سریال «حشاشین» در ایران ممنوع شد
  • کمک‌ های جدید آمریکا چه معنایی برای اوکراین و پوتین دارد؟
  • کمک‌های جدید واشنگتن چه معنایی برای کی‌یف و پوتین دارد؟
  • بایدن: قصد دارم با ترامپ مناظره کنم
  • لهستان عبور خودروهای نظامی اوکراین از خاک خود را ممنوع کرد
  • بلومبرگ: تیم اقتصادی ترامپ به دنبال مقابله با کشورهایی است که دلارزدایی می‌کنند
  • رایزنی سئول و واشنگتن درباره تقسیم هزینه‌های حضور سربازان آمریکایی
  • (ویدئو) ثبت اولین شهادت علیه ترامپ در پرونده «حق السکوت»