Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-03@16:08:56 GMT

کرونا و رفتارهای خطرناک، حکایتی که همچنان باقی است

تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۱۶۲۷۴

کرونا و رفتارهای خطرناک، حکایتی که همچنان باقی است

به گزارش ایرنا،هنوز چند روزی از انتشار ویروس کرونا به ایران نگذشته بود که پویش سهم من در مهار بحران کرونا در جای جای کشورمان راه اندازی شد و تعداد پرشماری از هموطنان با روش های مختلف از مشارکت در ضدعفونی معابر،تولید ماسک،رعایت دستورالعمل های اجتماعی تا کمک به افراد نیازمند سعی کردند تا گامی برای کاهش انتشار این ویروس بردارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اگرچه مشارکت مردم در استفاده از ماسک و رعایت فاصله گذاری اجتماعی در تابستان به طور چشمگیری افزایش یافته است اما برخی سهل انگاری ها باعث نگرانی هموطنان مسئولیت پذیر شده است.

هرچند طولانی شدن دوران این بیماری بسیاری از شهروندان را خسته و شاکی کرده اما باید پذیرفت تا زمان کشف واکسن و درمان قطعی برای این ویروس مرگبار باید با آن زندگی مسالمت آمیز کرد.

باید دانست که کرونا تنها مختص به کشور ما نیست و این مهمان ناخوانده با سرک کشیدن در هر گوشه جهان تعداد زیادی از انسان ها را به کام مرگ برده و ساده انگاری برای مقابله به قیمت جان انسان های پرشماری در این کره خاکی شده است.

براساس آخرین اخبار وزارت بهداشت که در روز جمعه دهم مرداد منتشر شده است ۱۵ استان  کشور در وضعیت قرمز و ۱۱ استان  نیز در وضعیت هشدار بیماری کرونا قرار دارند که این آمار تلنگری برای ابتلای افراد سالمی است که تاکنون جدال با این بیماری سخت را تجربه نکرده اند. 

این آمار می افزاید: استان های تهران، مازندران، گلستان، فارس، آذربایجان شرقی، اردبیل، اصفهان، البرز، ایلام، خراسان رضوی، کرمان، خراسان شمالی، سمنان، لرستان و هرمزگان در وضعیت قرمز قرار دارند و استان های آذربایجان غربی، خوزستان، بوشهر، چهارمحال و بختیاری، زنجان، همدان، کهگیلویه و بویر احمد، مرکزی، یزد، گیلان و قم هم در وضعیت هشدار قرار دارند.

بی احتیاطی در داروخانه ها

یک بانوی گچسارانی با اشاره به اینکه متصدی یکی از داروخانه های شهر دوگنبدان با دستکشی که کارت می زند ماسک در کیسه های نایلونی برای مشتریان قرار می دهد گفت: این اقدام با توجه به مراجعه افراد بیمار آسیب پذیر به داروخانه ها می تواند باعث افزایش آمار قربانیان این ویروس مرموز شود.

رویا احمدی اظهار داشت:برای تحقق مهار بحران کرونا و رعایت دستورالعمل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی ،چاره ای جز مشارکت همگانی وجود ندارد. 

وی افزود:کرونا ایدز یا دیگر بیماری های غیر واگیر نیست و کوتاهی در جدال با انتشار آن مرگبار خواهد بود.

اسکناس های آلوده و تاکسی ها

یک مسافر حمل و نقل عمومی درون شهری شهر دوگنبدان گفت: با وجودی که همواره کارشناسان اسکناس های آلوده را از راه های انتشار ویروس کرونا می دانند اما پول در تاکسی های این شهر به صورت دستی رد  و بدل می شود.

مرتضی کشاورز افزود: استفاده از پول نقد به صورت اسکناس نه تنها برای مسافران بلکه برای رانندگان خطر آفرین است.

وی از مسئولان خواست تا زیرساخت های استفاده از کارتخوان در تاکسی های شهر دوگنبدان را فراهم کنند.

صف های طولانی

یکی از ساکنان شهر دوگنبدان با اشاره به گرمای شدید هوا و شرجی روزهای گذشته گفت: هر چند استفاده از ماسک از سوی بخش عمدهای جوانان تحسین برانگیز است اما هنوز صف های طولانی جلوی نانوایی ها یا شلوغی داخل برخی فروشگاه ها در گچساران نگران کننده است.

صادق امیری با یادآوری این نکته که استفاده از ماسک به تنهایی کافی نیست اظهار داشت: مقوله فاصله گذاری اجتماعی به عنوان یکی از اصول پیشگیری از انتشار بیماری کرونا تا حدودی مورد غفلت واقع شده است.

عیادت از بیماران

یکی جوان بویراحمدی گفت: عیادت از بیماران یکی از رفتارهای خطرناک غیرضروری است که برخی از شهروندان هنوز انجام می دهند.

سعید علی نژاد با اشاره به اینکه بدن انسان های بیمار توان مقابله با ویروس  را ندارد و خطر جانی در صورت ابتلا به ویروس کرونا آنان را تهدید می کند از شهروندان خواست تا پایان مهار بیماری کرونا از عیادت بیماران خودداری کنند.

رهاسازی ماسک و  دستکش در مکان های عمومی

یکی شهروند ساکن شهر باشت به اشاره به اینکه این شهرستان بنا به اعلام مسئولان شبکه بهداشت و درمان این شهرستان وارد وضعیت نارنجی و خطرناک بیماری کرونا شده از رها شدن ماسک ها و دستکش در برخی کوچه ها و خیابان ها ابراز تاسف کرد.

فاطمه رضایی افزود: این ماسک ها و دستکش ها خود می کنند محل انتشار ویروس کرونا باشند.

او همچنین پذیرش فرزندان مناطق پرخطر ساکن استان های خوزستان و بوشهر را از دیگر آسیب های انتشار ویروس کرونا در باشت دانست.

اقدام های پیشگیرانه مسئولان

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت : ستاد کرونای استان با تشکیل گشت های مشترک دستگاه های اجرایی متولی  بر نحوه روند رعایت دستورالعمل های بهداشتی در بازارها و مکان های عمومی نظارت می کند اما بخش عمده ای از کنترل ویروس کرونا نیازمند مشارکت شهروندان است.

پرویز یزدان پناه دانشگاه افزود: علوم پزشکی یاسوج در کنار اقدام های ملی برای آموزش های عمومی در صدا و سیمای استان و مصاحبه با رسانه های ارتباط جمعی و اطلاع رسانی  از طریق شبکه های مجازی ،تلاش های زیادی برای آگاهی بخشی عمومی در چگونگی انجام مراقبت های بهداشتی پیشگیری از ویروس کرونا انجام داده به طوری که تقریبا همه مردم نکات ریز و درشت را می دانند اما هنوز برخی از شهروندان رفتارهای غیرمسئولانه دارند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج عنوان کرد: هم اکنون ۸۸بیمار کرونایی در بیمارستان های استان بستری هستند که ۱۷ نفر آنان در بخش مراقبت های ویژه تحت درمان هستند.

وی ابراز داشت:۷۵درصد از بیماران مبتلا به بیماری ویروس کرونا در استان بهبود یافته اند.

یزدان پناه  با اشاره به اینکه ۱۰درصد از بیماران کرونایی کهگیلویه و بویراحمد هیچ نوع بیماری زمینه ای نداشته اند از شهروندان خواست در انجام فاصله گذاری اجتماعی،استفاده از ماسک، شست و شوی دایم دست ها،پرهیز از شرکت در تجمعات و خودداری از سفرهای غیرضروری جدیت بیشتری داشته باشند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه افزایش استفاده از ماسک و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی باعث شده تا ابتلا به این ویروس شیب کمتری در استان داشته باشد گفت: هنوز هم شهروندانی هستند که با بی اعتنایی به خطرات بیماری ویروس کرونا زمینه تاخت و تاز این بیماری را فراهم می کنند.
حسین کلانتری افزود: بررسی ها نشان می دهد که در برخی از مکان های عمومی مانند پایانه‌های درون شهری و مراکز اقامتی مراقبت های بهداشتی به طور کامل رعایت نشده که اخطارهای لازم به متولیان داده شده است.

وی بیان کرد: برپایی هر نوع نمایشگاه منوط به مصوبه ستاد کرونا در استان است.
کلانتری همچنین به در حال انجام بودن محدودیت‌های ترافیکی اشاره کرد و افزود: این طرح تا پایان عید غدیر ادامه دارد.

برچسب‌ها ویروس کرونا سهم_من_در_مهارکرونا کهگیلویه وبویراحمد

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا کهگیلویه وبویراحمد ویروس کرونا کهگیلویه وبویراحمد رعایت دستورالعمل فاصله گذاری اجتماعی انتشار ویروس کرونا استفاده از ماسک شهر دوگنبدان بیماری کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۱۶۲۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی ۴ ماسک معجزه آسا برای مو با تخم مرغ + طرز تهیه

به گزارش همشهری آنلاین، طبیعتا همه ما دوست داریم موهای سالم و پرپشتی داشته باشیم. اگر از ریزش مو، مو خوره و شوره سر خسته شده‌اید و به فکر راهی طبیعی برای تقویت موهایتان هستید، این مقاله برای شماست!

ماسک جادویی تخم مرغ و روغن زیتون

همه می‌دانیم که تخم مرغ سرشار از پروتئین، بیوتین، مواد مغذی و معدنی است. ترکیب روغن زیتون و تخم مرغ یک ماسک احیا کننده برای ریشه مو و تقویت ساقه‌هاست. روغن زیتون حاوی ویتامین E است، که کمک شایانی به بهبود و تقویت مو می‌کند.

یک عدد تخم مرغ را در شیشه بشکنید و خوب هم بزنید. بعد دو قاشق روغن زیتون در آن بریزید و بگذارید چند ساعتی بماند. بعد روی کل موها بمالید و اجازه دهید تا ۸۰ درصد خشک شود. سپس با یک شوینده ملایم و مناسب موها را بشویید.

ترکیب تخم مرغ و تخم شنبلیله

شنبلیله برای موها بهترین تسکین است. به رشد سریع مو و سالم به نظر رسیدن آن کمک قابل توجه‌ای می‌کند. کافیست دو قاشق تخم شنبلیله را از شب قبل در آب خیس کنید. بعد از صافی رد کرده و آن را آسیاب کنید تا خمیری شود. سپس تخم مرغ را در آن شکسته و خوب هم بزنید. ترکیب را روی پوست سر و موها بمالید و به مدت یک ساعت اجازه دهید بماند. بعد از یک ساعت به خوبی بشویید و از طراوت و شادابی موهایتان لذت ببرید. می‌شود از این ماسک ۲ بار در هفته، برای نتیجه بهتر استفاده کرد.

ماسک مو ماست و تخم مرغ

ماست حاوی پروتئین، کلسیم، پتاسیم و ویتامین ب است. ماست مو را نرم و لطیف می‌کند و به رفع خشکی مو و ترمیم آسیب‌دیدگی‌ها کمک می‌کند. برای تهیه یک ماسک مو خانگی و راحت با ماست و تخم مرغ، کافیست تخم مرغ را در ظرف مورد نظر شکسته و آنقدر هم بزنید که کف کند. بعد به آن ۲ قاشق ماست اضافه کنید و هم بزنید. ماسک را روی موها و پوست سر بمالید. یک کلاه حمام روی آن گذاشته و بعد از گذشت ۳۰ تا ۵۰ دقیقه با آب و شامپو بشویید.

چربی‌زدایی با ماسک مو تخم مرغ و آبلیمو

آبلیمو قدرت بالایی در از بین بردن چربی دارد. کمی آبلیمو را با تخم مرغ مخلوط کنید. ماسک را به مدت ۱۵ دقیقه روی پوست سر و موها گذاشته و با کلاه پلاستیکی حمام بپوشانید. بعد از گذشت پانزده دقیقه، آبکشی نمایید. برای شستن موها از آب خیلی گرم استفاده نکنید. فراموش نکنید که استفاده از یک شامپوی مناسب مو، پس از استفاده از ماسک بسیار مهم است.

کد خبر 848454 منبع: همشهری آنلاین برچسب‌ها خبر مهم تخم مرغ مجله پوست و مو ماسک - سلامت

دیگر خبرها

  • قالیباف: از تمام تصمیماتی که گرفته‌ام دفاع می‌کنم/ از اینکه مشکلات کشور همچنان باقی مانده، ناراحت می‌شویم
  • سروصدای ترافیک برای سلامتی خطرناک است
  • پیشگیری از آنفولانزای فوق حاد پرندگان با تزریق واکسن ایران‌ساخت
  • ملاقات آی شو اسپید با ری میستریو و گرفتن ماسک ویژه از اسطوره WWE / فیلم
  • معرفی ۴ ماسک معجزه آسا برای مو با تخم مرغ + طرز تهیه
  • رفتارهای نادرست در شیوه زندگی تهدیدی جدی برای سلامتی انسان
  • انسان چه زمانی برای اولین بار سرما خورد؟
  • کرونا ویروس چگونه با تغییرات آب و هوایی گسترش یافت؟
  • واکسیناسیون مؤثرترین مداخله بهداشتی برای ارتقای سلامت
  • فصل آبله مرغان رسید، چه بخوریم تا زودتر خوب شویم