Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) از افزایش خرید تضمینی گندم خبر داد و پیش بینی کرد که میزان خرید تضمینی با افزایش نسبت به سال گذشته به حدود ۹ تا ۱۰ میلیون تن برسد و از نظر گندم مصرفی خودکفا شویم. به گزارش پول نیوز، حسین مدرس خیابانی از خرید تضمینی هفت میلیون تن گندم خبر داد و گفت: این عدد نسبت به سال گذشته بالغ بر هشت درصد افزایش داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین به لحاظ ارزشی رقم خرید تضمینی گندم ۵۸ درصد نسبت به سال قبل افزایش داشته که یعنی به این میزان گران‌تر شده است.
وی با بیان اینکه ۸۰ درصد پول خرید گندم به کشاورزان پرداخت شده است، پیش بینی کرد که میزان خرید تضمینی نسبت به سال گذشته افزایش یابد و به حدود ۹ تا ۱۰ میلیون تن برسد و از نظر گندم مصرفی خودکفا شویم.

این مقام مسئول در ادامه با تاکید بر برخورد با سوء استفاده‌گران در بخش تولید یا عرضه با هدف گران‌فروشی، تصریح کرد: امسال  است.
سرپرست وزارت صمت همچنین با اشاره به افزایشی بودن آمارهای تولیدی کشور، گفت: کالای اساسی به وفور در کشور وجود دارد و در حالی که بندرها و فروشگاه‌ها مملو از کالا است، افزایش تولید به افزایش عرضه و تعادل در قیمت‌ها کمک می‌کند.
مدرس خیابانی دو روز پیش هم با تاکید بر برخورد با گران‌فروشان، گفته بود که در حال حاضر کالا به وفور وجود دارد و تغییرات قیمت کالاها ناشی از افزایش هزینه‌های تولید است و نه گران‌فروشی.
 بررسی  وضعیت تورم در تیر ماه در آمار مرکز آمار ایران نشان می‌دهد که  هزینه خانوارها نسبت به خرداد امسال و تیر ماه سال گذشته افزایش داشته است؛ به طوری که تورم ماهانه رشد ۴.۴ درصدی داشت و تورم نقطه به نقطه (تیر ماه نسبت به ماه مشابه سال قبل) نیز با رشد ۴.۴ درصدی به ۲۶.۹ درصد رسیده بود که این تغییر  در قیمت کالاهای خوراکی ملموس است.
آمار کالاهای تولیدی نیز حاکی از افزایش تولید ۱۰ کالا از بین ۲۲ کالای منتخب صنعتی است که بیشترین افزایش تولید هم به ماشین لباس‌شویی اختصاص دارد.

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: کشاورزان گندم کالاهای تولیدی تولید تورم خرید تضمینی نسبت به سال سال گذشته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۱۶۳۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گندم معمولی هر کیلو۱۸۵۰۰تومان از کشاورزان استان خریداری می شود

به گزارش خبرنگار مهر، ابوالحسن صداقت کیش ظهر دوشنبه در گفتگو با خبرنگاران افزود: برای خرید گندم مازاد بر نیاز کشاورزان هشت مرکز پیش بینی شده است.

وی بیان داشت: این مراکز از هم اکنون به صورت شبانه روزی تا پایان کار برداشت آماده خرید گندم مازاد بر نیاز کشاورزان است و طبق برنامه ریزی صورت گرفته قرار است فهرست خرید گندم روزانه از سوی مراکز خرید به بانک برای پرداخت مطالبات کشاورزان ارائه شود.

صداقت کیش افزود: کلزا نیز توسط کارخانه روغن گچساران از کشاورزان خریداری می‌شود.

کد خبر 6092193

دیگر خبرها

  • برداشت گندم از مزارع کرمانشاه آغاز شد
  • بیش از ۷۷۰ هزار تن گندم در خوزستان خریداری شد
  • خرید بیش از ۷۷۰ هزار تن گندم در خوزستان+فیلم
  • خرید تضمینی گندم ۳۰ درصد افزایش یافت
  • گران شدن ورزش به معنای تحمیل هزینه های بیشتر درمانی در آینده است
  • گندم معمولی هر کیلو۱۸۵۰۰تومان از کشاورزان استان خریداری می شود
  • خرید تضمینی دانه‌های روغنی به بیش از ۶۰ هزارتن رسید
  • تن ماهی و رب گوجه چند درصد گران می‌شود؟
  • ضرب‌الاجل منطقه آزاد قشم برای ثبت انبارهای کالا
  • خرید تضمینی گندم به بیش از ۶۰۰ هزارتن رسید