Web Analytics Made Easy - Statcounter

باشگاه خبرنگاران: مدیری در بخشی از این گفتگو صدای خود را با مدقالچی مقایسه کرد و گفت: صدای من تقریباً بم است؛ اما الان که با صدای شما مقایسه‌اش می‌کنم، نخ است! (خنده) صدای شما اساساً خشن است!

مدقالچی گفت: نمی‌توان گفت صدای من خشن است؛ بلکه زنگ صدای بالایی دارم.

مدیری سپس خطاب به مدقالچی عنوان کرد: جنس صدای شما متمایل به نقش منفی یا مثبت است و یا نمی‌توان تقسیم بندی برای آن داشت؟

مدقالچی پاسخ داد: این درجه بندی را نمی‌توان داشت؛ چون من نقش مثبت بسیاری را دوبله کردم؛ نقش منفی هم زیاد گفتم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این دوبلور پیشکسوت، درباره خوانش نریشن سریال «آن‌شرلی» گفت: نریشن‌خوانی «آن‌شرلی» را سال ۷۷ به من سپردند؛ نریشن اولیه با خط قرمز‌های ما مغایر بود. به همین دلیل قرار شد، خودمان یک تیتراژ برای این مجموعه بسازیم؛ متن نریشن را خودم نوشتم و راوی داستان هم بودم.

وی درباره دوبله نقش ابوسفیان در فیلم «محمد رسول‌الله» گفت: همه همکارانم در این فیلم خوب بودند؛ به همین دلیل یکی از جاودانه‌ترین دوبله‌های ایرانی شد. مصطفی عقاد کارگردان فیلم محمد رسول الله، دو بار این فیلم را با دوبله فارسی دید و گفت: «این فیلم اصلی «محمد رسول الله» است»؛ آن قدر که دوبله کار شاخص و درست از آب در آمده بود. با اینکه عقاد اصلاً زبان فارسی نمی‌دانست، اما دوبله فارسی «محمد رسول الله» بسیار او را تحت تاثیر قرار داده بود.

مدقالچی درباره ازدواجش هم گفت: من سال ۴۶ ازدواج کردم؛ پسر بزرگم ۵۰ سال و پسر کوچکم ۴۳ سال دارد. پسر کوچکم در تلویزیون آلمان، در حوزه صدابرداری مشغول به کار است.

وی درباره وضعیت امروز دوبله در کشورمان گفت: در گذشته ما به خاطر عشقمان سراغ دوبله رفتیم؛ اما امروز اجازه دادیم هر کسی، هر کاری دلش می‌خواهد انجام دهد. خیلی‌ها امروز می‌گویند لیسانس تئاتر و کارگردانی دارند، اما وقتی به آن‌ها می‌گوییم یک متن را بخوانید، می‌بینیم هزاران کیلومتر پرت هستند و از دنیای هنر فاصله دارند.

مدقالچی در پاسخ به سوال مدیری درباره اینکه اگر می‌توانست قانونی تصویب کند، چه بود؛ گفت: دستور می‌دادم مدرسه بسازند و استادان درجه یک دانشگاه به کلاس اولی‌ها درس بدهند؛ اما الان این طور نیست. معلم‌ها جوان هستند و حقوق خوبی هم ندارند.

او در پایان حسش نسبت به رادیو را این طور توصیف کرد و گفت: هیچ چیزی لذت بخش‌تر از این نیست که پشت میکروفون بنشینم و یک جمله بگویم.

منبع: فردا

کلیدواژه: دوبلور دورهمی نصرالله مدقالچی محمد رسول الله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۱۶۳۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسعود اسکویی تا آخرین نفس در رادیو ورزش به عشق مخاطبان زندگی کرد

معاون صدا در پی درگذشت مسعود اسکویی گفت: مسعود اسکویی، شاگردان بسیاری را برای صدا تربیت کرد و عمر پربرکت خود را وقف خدمت به مردم و انعکاس شور و هیجان رویدادهای ورزشی به مخاطبان رادیو کرد.

به گزارش ایسنا، پیام تسلیت علی بخشی‌زاده، معاون صدا در پی درگذشت مسعود اسکویی گوینده پیشکسوت رادیو به شرح زیر است:

«هوالباقی

إِنَّا لِلَّهِ وَإِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعُونَ
با نهایت تأسف و تأثر درگذشت شادروان «استاد مسعود اسکویی» پیشکسوت گرانقدر عرصه رادیو و گوینده نام آشنا و صدای ماندگار رادیو ورزش را به جامعه رسانه و ورزش کشور تسلیت عرض می‌کنم.

مرحوم مسعود اسکویی عزیز که عمر پربرکت خود را وقف خدمت به مردم و انعکاس شور و هیجان رویدادهای ورزشی به مخاطبان رادیو کرد، با صدایی گرم و گیرا و لحنی صمیمی و به‌یادماندنی، خاطرات ماندگاری را در اذهان شنوندگان به یادگار گذاشت.

تعهد، اخلاق حرفه‌ای، شور و اشتیاق وصف‌ناپذیر ایشان به ورزش و عشق بی‌حد و مرز به رادیو، الگویی ارزشمند برای نسل‌های آینده گویندگان و اهالی رسانه خواهد بود.
درگذشت این گوینده پیشکسوت و پرتلاش ضایعه‌ای جبران‌ناپذیر برای جامعه رسانه و ورزش کشور است. از خداوند متعال برای ایشان رحمت واسعه و علو درجات و برای خانواده محترم، صبر و شکیبایی آرزومندیم.

او تا آخرین نفس در رادیو ورزش به عشق مخاطبان زندگی کرد و یاد و خاطره او همواره در قلب‌هایمان زنده خواهد ماند.

علی بخشی زاده
معاون صدای رسانه ملی»

در این زمینه بخوانید:

صدای مسعود اسکویی را بشنوید/ گزارشگری که امروز درگذشت

به گزارش ایسنا، مسعود اسکویی، گوینده و مجری کارشناس پیشکسوت شبکه رادیویی ورزش که چندی پیش به دلیل شکستگی ناحیه لگن و پا در بیمارستان بستری بود، صبح امروز (١٢ اردیبهشت) در بیمارستان دار فانی را وداع گفت.

انتهای پیام  

دیگر خبرها

  • اسم جدیدترین سریال مهران مدیری لو رفت!
  • مهران مدیری مجوز «پدر قهوه» را گرفت؟
  • مسعود اسکویی تا آخرین نفس در رادیو ورزش به عشق مخاطبان زندگی کرد
  • خاطرات خنده دار بهرام افشاری در برنامه مهران مدیری (فیلم)
  • نعیمه نظام‌دوست در برنامه اسکار با اجرای مهران‌مدیری: دوست دارم با «مهران مدیری» ازدواج کنم (فیلم)
  • ذوق خانم بازیگر برای ازدواج با مهران مدیری!
  • ذوق خانم بازیگر برای ازدواج به مهران مدیری!
  • نعیمه نظام‌دوست؛ دوست دارم با مهران مدیری ازدواج کنم (فیلم)
  • (ویدئو) نعیمه نظام‌دوست: دوست دارم با مهران مدیری ازدواج کنم
  • نعیمه نظام‌دوست: دوست دارم با مهران مدیری ازدواج کنم؛ واکنش مدیری را ببینید | ویدئو