Web Analytics Made Easy - Statcounter

"مولوی نذیر احمد سلامی"نماینده مردم سیستان و بلوچستان در مجلس خبرگان رهبری در گفتگو با تقریب با اشاره به پیام مقام معظم رهبری به حج 99 اظهار داشت: حج یک اجتماع عظیم و در حقیقت بزرگترین اجتماع جهان اسلام است در این اجتماع هم جنبه‌های فردی و هم جنبه‌های اجتماعی مورد توجه و لحاظ شده است.

وی با بیان اینکه انسان یک موجود اجتماعی است و فطرت انسان ایجاب می‌کند که زندگی خود را به صورت اجتماعی سپری کند، افزود: در حج این دو جنبه رعایت شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 در اماکن مقدسه عرفات، مشعرالحرام، صفا و مروه و غیره که محل استجابت دعا است انسان‌ها به صورت فردی برای خود و رفاه و پیشرفت امت اسلامی دعا می‌کنند.

این عالم اهل سنت با بیان اینکه در این اماکن مسلمانان از تمام کشورهای اسلامی با هر رنگ و زبانی در کنار هم مناسک حج ابراهیمی را بجا می‌آورند، خاطرنشان کرد: این جنبه اجتماعی حج است که قرآن در مورد آن می‌فرماید«لِیَشْهَدُوا مَنَافِعَ لَهُمْ وَیَذْکُرُوا اسْمَ اللَّهِ فِی أَیَّامٍ مَعْلُومَاتٍ عَلَىٰ مَا رَزَقَهُمْ مِنْ بَهِیمَةِ الْأَنْعَامِ ۖ فَکُلُوا مِنْهَا وَأَطْعِمُوا الْبَائِسَ الْفَقِیرَ»

وی اضافه کرد: اینجا نقطه‌ای است که مسلمانان با در کنار هم قرار گرفتن باید در مورد مسائل و اتفاقاتی که در جهان اسلام و در کشورهای مختلف وجود دارد از هم سوال و اطلاعات کسب کنند.

سلامی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری که فرمودند:"حج، رزمایش قدرت در برابر مستکبرانی است که کانون فساد و ظلم و ضعیف‌کُشی و غارتگری‌اند. و امروز جسم و جان امّت اسلامی از ستمگری و خباثت آنان آزرده و خون‌آلود است"، گفت: این بیانات حکیمانه فصل‌الخطاب برای امت اسلام است و باید با آب طلا نوشته شود و امت اسلامی آن را حلقه گوش و نقشه راه خود قرار دهد.

نماینده مردم سیستان و بلوچستان در مجلس خبرگان رهبری در رابطه با نقش وحدت و انسجام کشورهای اسلامی با توجه به بیانات رهبری، اذعان کرد: در ارتباط با مقابله و مبارزه با جباران و اینکه جهان اسلام از دست ستم جباران و ستمکاران نجات پیدا کند و ستمکاران جرأت تهاجم به امت اسلامی را نداشته باشند در سایه وحدت و انسجام امت اسلامی محقق خواهد شد.

وی به وضعیت و شرایط امروز ملتهای اسلامی اشاره کرد و گفت: اگر مسلمانان وحدت و انسجام خود را حفظ می‌کردند و در سایه خرد جمعی یک خط و یک راهبرد سیاسی و اجتماعی واحد را در برنامه‌های خود اتخاذ می‌کردند دشمن جرأت پیدا نمی‌کرد که به امت اسلامی چپ نگاه کند.

این عالم برجسته اهل سنت اظهار کرد: آنچه امروز مستکبرین در جهان انجام و امت اسلامی را مورد تاخت و تاز قرار می‌دهند و منابع امت اسلامی را غارت می‌کنند و بهترین سرمایه‌های امت اسلامی را استثمار کرده‌اند نتیجه عدم اتحاد و انسجام است.

وی افزود: این نشان می‌دهد اگر امت اسلام اتحاد و انسجام داشتند دشمن به این راحتی نمی‌توانست بر آنها فشار و ظلم وارد ‌کند؛ وضعیت امروز جهان اسلام حاصل بی‌توجهی کشورهای اسلامی به موضوع مهم اتحاد است.

عالم برجسته اهل سنت اذعان کرد:  تنها راه برون رفت از این وضعیت که امت اسلامی مورد تجاوز و دستبرد قدرت‌های اهریمنی قرار گرفته اتحاد و انسجام همه جانبه در جهان اسلام است.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به این مهم، می‌طلبد آگاهان جامعه و آگاهان امور چه مسلمان چه غیرمسلمان تمدن غرب را به چالش بکشند و تمدن مترقی اسلام  و تمدن بی‌ارزش غرب را در مقایسه قرار دهند تا بشر بداند آینده تمدن غرب به بن‌بست رسیده و تمدن اسلامی چه آینده روشن دارد و می‌تواند راهگشا در مشکلات پیش روی جوامع باشد.

انتهای پیام/

مصاحبه از: فاطمه گلشن

منبع: تقریب

کلیدواژه: امت اسلامی جهان اسلام امت اسلام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۱۶۴۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایشگاه شهدا سمنان برای بازدید رهبر معظم انقلاب آماده می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، سید محمد رضا هاشمی غروب شنبه در جلسه شورای سیاستگذاری ستاد کنگره بزرگداشت ۳ هزار شهید استان سمنان به میزبانی دفتر نماینده ولی فقیه در استان ضمن بیان اینکه مستند سازی، تهیه فیلم و رمان در خصوص کنگره به صورت ویژه در حال انجام است، ابراز داشت: طی پیگیری‌ها با همکاری رسانه‌ها این امر در دستور کار قرار دارد.

وی ضمن بیان اینکه مستندات، آثار و رمان‌ها حول محور زندگی تمامی شهدای والامقام استان انجام می‌شود، افزود: فیلم سینمایی ویژه زندگی شهید محمود اخلاقی و سریال تیم آزادی نیز در دستور کار است.

استاندار سمنان از برپایی نمایشگاه مستندات و آثار تولید شده مرتبط قبل از برگزاری کنگره خبر داد و ابراز داشت: این نمایشگاه برای بازدید ارزشمند رهبر معظم رهبری آماده می‌شود.

هاشمی برگزاری هرچه مطلوب‌تر کنگره بزرگداشت ۳ هزار شهید استان را از اولویت‌های کاری در استان در سال جاری خواند و تصریح کرد: به همین منظور از سفر دوم رئیس جمهور به استان نیز اعتبارات خوبی در نظر گرفته شده است.

وی افزود: برآورد می‌شود این کنگره در کاهش آسیب‌های اجتماعی، توجه به عفاف و حجاب و حفظ سرمایه‌های اجتماعی اثرپذیری خوبی داشته باشد.

کد خبر 6090254

دیگر خبرها

  • باقری:‌ گذر موفق ایران از نشیب وفرازها مرهون حکمت رهبر معظم انقلاب است
  • قدردانی مسئول دفتر رهبر معظم انقلاب اسلامی در قم از اجرای طرح نور
  • ساخت بیمارستان بهارستان از محل مصوبات سفر رهبر معظم انقلاب
  • نمایشگاه شهدا سمنان برای بازدید رهبر معظم انقلاب آماده می‌شود
  • ماجرای دریافت انگشتر مقام معظم رهبری توسط یک کارگر
  • فیلم| ماجرای حضور رهبر انقلاب در خانه شهید شیرودی | خبر مهمی که رهبر انقلاب از رادیو شنید
  • همایش بین‌المللی اندیشه‌های قرآنی رهبر معظم انقلاب چهارشنبه در قم 
  • عمل به توصیه‌های رهبر معظم انقلاب از فساد جلوگیری می‌کند
  • عمل به توصیه‌های رهبر معظم انقلاب باعث جلوگیری از فساد می‌شود
  • تاکید امام جمعه موقت گرگان بر عمل به توصیه‌های رهبر معظم انقلاب برای ریشه‌کنی فساد در کشور