Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده مردم گنبدکاووس در مجلس شورای اسلامی اعلام کرد: لایحه ایجاد منطقه آزاد تجاری - صنعتی اینچه برون گلستان به همراه هفت منطقه آزاد دیگر در مجمع تشخیص مصلحت نظام در حال بررسی است و به احتمال زیاد همین هفته در مورد آن رأی گیری می‌شود.

قدس آنلاین: امان قلیچ شادمهر گفت: تصویب منطقه آزاد اینچه برون به دو سوم رأی ۴۵ عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام نیاز دارد که امیدواریم این موضوع با رأی مثبت اعضای این نهاد به تصویب برسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بسیار مهم دانستن نقش منطقه آزاد تجاری - صنعتی اینچه برون برای توسعه اقتصادی گلستان و نیز توسعه روابط اقتصادی این استان با کشورهای آسیای میانه و همچنین ایجاد هزاران فرصت شغلی پایدار در منطقه، افزود: تصویب این منطقه، بزرگترین کمک و هدیه نظام و دولت به مردم گلستان برای ایجاد زیرساخت‌های توسعه‌ اقتصادی این استان کمتر توسعه یافته و ارتقای شاخص‌های اقتصادی و درآمدی آن خواهد بود.

شادمهر با اشاره به رایزنی‌هایش با برخی اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام و نیز دیدار با وزیر امور خارجه اضافه کرد: این رایزنی‌ها بیشتر با هدف آگاه کردن اعضای مجمع نسبت به ظرفیت‌های استان گلستان در بخش‌های مختلف از جمله صادرات و نیز بیان مشکلات و عقب ماندگی‌های زیرساختی منطقه انجام شده است.

عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اگرچه بیان ظرفیت‌های گلستان و کمبودهای زیرساختی آن برعهده مدیران ارشد استان است اما به سبب اهمیت موضوع منطقه آزاد تجاری - صنعتی اینچه برون همه مسوولان و دلسوزان از جمله نمایندگان مردم بایستی کمک کنند.

شادمهر با یادآوری تصویب لایحه منطقه تجاری - صنعتی اینچه برون در سال ۹۳ همزمان با سفر رییس جمهوری و هیأت دولت به گلستان و در ادامه تصویب آن در شورای عالی مناطق آزاد در خرداد ۹۴ و ارسال آن به مجلس شورای اسلامی در همان سال، گفت: با گذشت پنج سال و چند بار رفت و برگشت این لایحه که هفت منطقه آزاد دیگر هم به آن اضافه شده  و برخی اختلاف نظرهای کارشناسی که وجود دارد، اکنون لایحه در مجمع تشخیص مصلحت در حال بررسی است.

وی افزود: براساس اطلاعات به دست آمده قرار است هر یک از هشت منطقه آزاد پیشنهادی به صورت موردی توسط اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام بررسی و رأی گیری شود که این رویه شانس تصویب منطقه آزاد تجاری اینچه برون را افزایش داده است.

نماینده مردم گنبدکاووس در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: تصویب منطقه آزاد تجاری اینچه برون در توسعه روابط اقتصادی ایران و استان گلستان با کشورهای آسیای میانه و حتی چین بسیار مؤثر است.

شادمهر افزود: وجود گمرک اینچه برون و پایانه صادرانی آن، خط ریلی بین المللی اینچه برون - ترکمنستان - قزاقستان و فراهم بودن زمینه برای اتصال این خط ریلی به کریدور شمال به جنوب با احداث راه آهن اینچه برون - گنبدکاووس - آزادشهر - شاهرود از جمله ظرفیت‌های موجود گلستان است که درصورت تصویب منطقه آزاد تجاری - صنعتی اینچه برون، به توسعه اقتصادی این استان شتاب بیشتری خواهد داد.

به گزارش ایرنا، ایجاد منطقه آزاد تجاری - صنعتی اینچه برون در سال ۹۳ و همزمان با سفر رییس جمهوری و هیات دولت به استان گلستان اعلام شد و در خردادماه سال ۹۴ در شورای عالی مناطق آزاد به تصویب رسید و از سوی دولت به مجلس فرستاده شد.

این لایحه در مجلس نهم دوبار به صحن مجلس آمد ولی به دلیل رأی نیاوردن کنار گذاشته شد و در نهایت در جلسه ۲۶ آذر ماه ۱۳۹۸ به تصویب نمایندگان رسیده و پس از آن در جلسه ۱۳۹۸/۱۰/۱۱ شورای نگهبان مورد بحث و بررسی قرار گرفت و از جهاتی خلاف قانون تشخیص داده شد بر همین اساس برای رفع اختلاف مجلس و شورای نگهبان به مجمع تشخیص مصلحت نظام ارجاع شد.

بر اساس نظر شورای نگبهان و با توجه به اصلاحات به عمل آمده اجازه به دولت برای ایجاد مناطق ویژه اقتصادی جدید مذکور در بند ۳ ماده واحده، از جهت عدم تعیین محدوده آن مناطق توسط مجلس شورای اسلامی مغایر با اصل ۸۵ قانون اساسی شناخته شد.
همچنین در تبصره ۲ ماده واحده اطلاق واگذاری زمین‌های مناطق آزاد تجاری - صنعتی در چارچوب طرح مصوب توسط سازمان منطقه آزاد یا بر اساس تأیید کارگروه تعیین‌شده توسط شورای عالی مناطق آزاد تجاری - صنعتی، با اصول ۴۵ و ۸۵ قانون اساسی مغایر شناخته شد.

اکنون در مجمع تشخیص مصلحت ایجاد مناطق آزاد استان‌های گلستان (اینچه برون)، ایلام (مهران)، اردبیل (اردبیل)، سیستان و بلوچستان (سیستان)، کردستان (بانه-مریوان)، هرمزگان (جاسک)، بوشهر (بوشهر)، کرمانشاه (قصرشیرین) منطقه آزاد تجاری - صنعتی رسیدگی و رأی گیری می‌شود.

اینچه برون، تنها گمرک زمینی و ریلی گلستان در بخش داشلی برون شهرستان گنبدکاووس در مرز ایران و ترکمنستان واقع است.

اینچه برون مرکز گمرکات گلستان بوده و زیرمجموعه آن پایانه های صادراتی در گرگان و گنبدکاووس، گمرک امانات پستی در گرگان، گمرک بندرترکمن و گمرک فرودگاه بین‌المللی گرگان است.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری ایرنا

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: مرز اینچه برون مجمع تشخیص مصلحت نظام مجلس شورای اسلامی صنعتی اینچه برون منطقه آزاد تجاری تصویب منطقه آزاد اینچه برون مناطق آزاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۱۷۱۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصویب بیش از ۵۰ مصوبه برای توسعه شرق شهرستان اصفهان

استاندار اصفهان در شورای اداری مشترک استان و شهرستان اصفهان گفت:بیش از ۲۴ مصوبه حاصل بازدید از مناطق شرق و مابقی مصوبات در جلسه شورای اداری مشترک استان و شهرستان به نفع مردم شرق اصفهان به تصویب رسید.

 سید رضا مرتضوی با بیان اینکه در این سفر یک روزه نقد یک طرفه‌ای از خدمات دستگاه‌های اجرایی نبود، اما پاره‌ای کمبود‌ها متذکر و پیشنهاداتی برای رفع مشکلات ارائه شد افزود:  این همدلی مردم در منطقه شرق اصفهان بسیار ارزشمند است، زیرا نگاه امیدوارانه ما را به اهداف بیشتر نزدیک می‌کند.


او ادامه داد: انتظار داریم دستگاه‌های اجرای به دلیل مسائل معیشتی و اقتصادی در ادامه مسئولیت کوتاهی نکنند و به رضایتمندی مردم اهتمام ویژه داشته باشند.

مرتضوی با اشاره به اینکه ناامیدی سم مُهلک برای افرایش بهره‌وری و کار است، بیان داشت: خواستار اجرای مصوبات و مطالبات مردمی از سوی دستگاه‌های اجرایی هستیم.

او با اشاره به نیاز احداث چندین جایگاه پمپ بنزین در مناطق شرق اصفهان  افزود: با توجه به نیاز مردم منطقه هر چه زودتر سازوکار احداث پمپ بنزین محلی اندیشیده شود.

استاندار اصفهان ملاقات مردمی، بررسی مسائل و مشکلات ۸۰ نفر از مردم شرق اصفهان را از دیگر اقدامات سفر یک روزه بر شمرد و یادآور شد: مصوبات با زمانبندی و در همه ابعاد به تصویب رسید و تمامی دستگاه‌ها در زمان مقرر باید به اتمام برساند.


او خاطر نشان کرد: مصوبات با نگاه متوازن و شامل نقاط حادثه خیز، گره ترافیکی، نصب علائم، اصلاح هندسی، نصب چراغ، روکش آسفالت و نیز کاربری کشاورزی و نیز مطالبات ورزشی، احداث استخر و آموزشی و درمانی به تصویب رسید.
مرتصوی تاکید کرد:مصوبات این سفر مورد رصد و ارزیابی قرار می‌گیرد و در آینده سفری به مناطق غرب، شمال و مناطق۱۵گانه صورت می‌گیرد.

 معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان نیز در این جلسه  با بیان اینکه بازگرداندن اتباع خارجی غیرمجاز  از دغدغه‌های مردم منطقه شرق است گفت:در خصوص اتباع خارجی نه باید افراط و نه تفریط داشته باشیم، مهاجرپذیری یکی از مسائلی است که در همه کشور‌های دنیا وجود دارد و کشور ما و اصفهان نیز از آن مستثنی نیست.

محمدرضا جان‌نثاری افزود: در مورد بازگرداندن اتباع خارجی غیرمجاز آنچه که موجب نگرانی شده تحلیل بافت جمعیت در برخی مناطق اصفهان به دلیل حضور اتباع خارجی است.


 او  با اشاره به اینکه ساماندهی اتباع خارجی نخستین رویکردی است که در این خصوص دنبال می‌کنیم گفت: هرچند که در ۱۲ شهرستان استان ممنوعیت حضور اتباع را داریم، اما این قانون در دوره‌هایی مورد بی‌توجهی قرار گرفته و اکنون با مشکلاتی مواجه هستیم.


معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان بیان کرد: سال گذشته بیش از ۶۰ درصد از اتباع خارجی غیرمجاز را دستگیر و به صورت روزانه چند هزار نفر را به کشورشان بازگرداندیم.


جان‌نثاری خاطرنشان کرد: معتقد هستیم حتی یک تبعه خارجی غیرقانونی نیز نباید در کشور و استان اصفهان حضور داشته باشد از این رو بازگرداندن اتباع غیرمجاز را با جدیت ادامه خواهیم داد هرچند که نیاز است مردم نیز در این خصوص همکاری و همراهی داشته باشند.


او ادامه داد: در مورد حضور اتباع خارجی غیرمجاز در بخش مرکزی اصفهان نیز با همکاری فرماندار اصفهان تلاش می‌کنیم تا این موضوع را ساماندهی کنیم.

مهدی طغیانی نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی نیز با اشاره به اینکه بخش مرکزی شهرستان اصفهان قلب منطقه شرق استان است،  گفت: بخش مرکزی اصفهان یک بخش مهم پر تردد است، اما در بدترین شرایط جاده‌ای به سر می‌برد.
نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه هنوز مطالبه مردم در موضوع روکش آسفالت در شرق اصفهان محقق نشده ادامه داد  : زیر گذر زردنجان نیاز به عزم جدی در زمینه عمرانی و رفع نقاط حادثه‌خیز دارد.


او تصریح کرد:مهمترین مسئله شرق اصفهان آب و وابستگی معیشت مردم به کشاورزی است، اما در این زمینه هنوز تلاش‌های ما برای تحقق مطالبه کشاورزان به ثمر نرسیده است.

 فرماندار اصفهان نیز با اشاره به اینکه اصفهان شهرستان برخورداری نیست، گفت:این نابرخورداری موجب شده است که در اعتبارات و بودجه‌های کشور موانعی بر سر راه ادارات کل قرار گیرد.


محمدعلی احمدی افزود: در منطقه شرق اصفهان و نیز حلقه چهارم ترافیکی شرق اصفهان در منطقه ۱۵ بازدید میدانی، مردمی و امیدآفرینی بین مردم منطقه صورت گرفت.


فرماندار اصفهان ادامه داد؛ پیش‌بینی شده در روز‌های آینده از نقاط مختلف شهری اصفهان، مناطق حاشیه‌ای و منطقه‌ای بازدید و ظرفیت‌ها احصاء شود.


وی ادامه داد:مشکلات و چالش‌ها و ظرفیت اقتصادی بررسی شده است، اما به نظر می‌رسد، باید نگاه برخوردار به اصفهان داشت.
احمدی گفت: در برخی از امور نیز غفلت‌هایی هم در شهرستان‌ها صورت گرفته، اما این مسئله به شهرستان‌های هایی که نماینده‌ای ندارد برمی‌گرد که این مستلزم تدابیر ویژه است.

 نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی هم با اشاره به اینکه در این محدوده ۱۸۰ روستا وجود دارد گفت:در ماه‌های پیش رو باید وقت بیشتری برای اقدامات مشترک بگذاریم، زیرا همکاری بین بخشی یک ضرورت است.


عباس مقتدایی افزود:استاندار اصفهان باید در عملکرد مدیران بازنگری و ارزیابی انجام دهد، زیرا بخشی از انجام کار به مدیران و نحوه فعالیت آنها برمی‌گردد.


نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت:مجلس دوازدهم در آستانه شکل گیری است و از این پس سرمایه اجتماعی برای ما بسیار اهمیت دارد و همکاری مجلس و دولت می‌تواند به بالاترین سطح سرمایه اجتماعی برسد.


او  ادامه داد: جلسه مشترکی برای وفاق و همدلی بین نمایندگان مجلس اصفهان برگزار شده و انتظار همکاری متقابل نمایندگان مجلس و استانداری را داریم.


به گزارش ایرنا، احداث کلانتری درحصه، زیار، بهارستان، شهید کشوری، رفع مشکل آنتن‌دهی تلفن همراه در شهرستان‌های بخش مرکزی، تکمیل طرحهای نیمه تمام ورزشی، پیشبینی ایاب و ذهاب دانش‌آموزان روستای محمدآباد، احداث کتابخانه، رفع معضلات زیست محیطی واحد‌های دامداری بزرگ، شبکه فاضلاب قهجاورستان، رفع مشکل آب و مخرن ذخیره آب، احداث جاده دسترسی پل راه آهن زردنجان بخشی از مصوبات جلسه ۶ ساعته شورای اداری بود.


بخش مرکزی اصفهان شامل ۶ دهستان به نام‌های براآن شمالی، براآن جنوبی، جی، کرارج، قهاب شمالی و قهاب جنوبی و ۳ شهر به نام‌های بهارستان، قهجاورستان و خوراسگان است که تعداد ۷۸ روستا و تعدادی مزرعه است.

 حضور در گلزار شهدا و ادای احترام به مقام شامخ شهیدان، بازدید از محور ورودی اشکاوند و محور دشتی، حضور در کبوترآباد، کاروانسرای شهر زیار و محل احداث کلانتری، کوره‌های گچ، مزرعه گورت، رینگ چهارم ترافیکی شهر اصفهان، مسکن مهر و اقدام ملی قهجاورستان، دیدار با منتخبین و مؤثرین فرهنگی و اجتماعی شرق شهرستان اصفهان، دیدار مردمی و برگزاری شورای اداری استان و شهرستان (ویژه شرق شهرستان اصفهان) از جمله برنامه‌های استاندار اصفهان در این سفر شهرستانی بوده است.

باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان اصفهان

دیگر خبرها

  • امام جمعه تهران خطاب به متدینین: انگ زدن به یکدیگر مصلحت نیست
  • تصویب بیش از ۵۰ مصوبه برای توسعه شرق شهرستان اصفهان
  • دشمنان شکست خورده در حال تدارک استراتژی جدید برای ضربه زدن به نظام هستند
  • قشم به عنوان منطقه آزاد برتر در حوزه اقتصادی و سرمایه گذاری انتخاب شد
  • انتظار جامعه از روانشناسان و مشاوران تشخیص درست مسائل هویتی است
  • تشکر وزیر دفاع از مجلس بابت تصویب تشکیل «سپند»
  • تشکر وزیر دفاع از مجلس بابت تصویب تشکیل «سپند»
  • تصویب تشکیل استان تهران شرقی
  • ژیمناستیک ایران، آماده خروج از دوران برزخ
  • چه کسانی کاندیدای رهبری نظام بعد از امام بودند و چند رأی بدست آوردند؟ /وقتی متمم قاون اساسی با حکم ۲ رهبر به تصویب رسید!