Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-26@07:50:52 GMT

ذخایر خونی جهرم در مرحله هشدار قرار گرفته است

تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۱۷۱۳۳

ذخایر خونی جهرم در مرحله هشدار قرار گرفته است

یعقوب رضائیان در گفتگو با خبرنگار مهر، گفت: آمار اهدای خون و تعداد مراجعان کاهش یافته است و در صورت تدوام این روند تا هفته آینده، بیماران نیازمند و مراکز درمانی را با مشکل اساسی مواجه خواهد کرد.

وی افزود: شهرستان جهرم را از بزرگ‌ترین مصرف‌کنندگان خون و مهم‌ترین قطب پزشکی جنوب استان است و از همین رو بیشتر خدمات درمانی در بیمارستان‌های این شهرستان وابسته به خون و فرآورده‌های آن است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس انتقال خون جهرم با بیان اینکه بیماران نیازمند پیوند، بیماران مبتلا به سرطان، بیماران تالاسمی و مجروحان حوادث رانندگی بیشترین گروه نیازمند به خون در فارس هستند، گفت: به همه گروه‌های خونی به ویژه گروه‌های خونی A و O نیاز است.

رضائیان بیان داشت: فرآیند خونگیری در مراکز انتقال خون از آغاز شیوع بیماری کرونا بر اساس فرآیندهای پیشگیرانه صورت می‌گیرد و همچنین اهداکنندگان بدون هیچ‌گونه تجمع و معطلی و در اسرع وقت می‌توانند خون اهدا کنند.

وی ادامه داد: اهداکنندگان پیش از اهدای خون به دقت معاینه می‌شوند و همه فاکتورهای خطر احتمالی که ممکن است در فرد اهداکننده وجود داشته باشد، بررسی می‌شود و لازم است یادآوری کنیم که کرونا از طریق خون انتقال پیدا نمی‌کند.

رئیس انتقال خون جهرم با اشاره به اینکه از شیوع کرونا تاکنون بین ۳ تا ۴ هزار نفر به انتقال خون مراجعه کرده اند، اظهار کرد: تاکنون گزارشی در این مورد که بعد از اهدا به کرونا مبتلا شده مشاهده نشده است.

رضائیان با بیان اینکه حداقل سن قابل قبول برای اهدای خون ۱۸ سال تمام و حداکثر ۶۵ سال است، گفت: داوطلبان اهدای خون به پایگاه مرکزی (روبروی بیمارستان شهید مطهری) مراجعه کنندوپایگاه بنی هاشمی در خیابان ۱۷ شهریور بین ساعت ۷:۳۰ تا ۱۳ مراجعه کنند.

وی در پایان تاکید کرد: امید است با توجه به نیاز مبرم خونی در جهرم، شاهد اهدای خون همشهریان باشیم.

کد خبر 4986863

منبع: مهر

کلیدواژه: یعقوب رضاییان انتقال خون فارس جهرم اهدای خون ویروس کرونا شیراز بوشهر شیوع کرونا قزوین عید سعید قربان گرگان شهرکرد اقامه نماز جمعه ازدواج ماه محرم ستاد مقابله با کرونا بیرجند مجلس شورای اسلامی انتقال خون اهدای خون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۱۷۱۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رقابت بیش از سه هزار داوطلب کنکور سراسری در جهرم

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، رئیس دانشگاه پیام نور جهرم و نماینده تام الاختیار سازمان سنجش در برگزاری کنکور سراسری ۱۴۰۳ در جهرم گفت: سه هزار و ۳۰۵ داوطلب کنکور سراسری همزمان با سراسر کشور به مدت ۲ روز متوالی ، روز‌های ۶ وهفتم اردیبهشت امسال و در دو نوبت صبح و عصر در جهرم، با هم به رقابت می‌پردازند.
محمد ذبیحین پور افزود: در این آزمون ۲ هزار و ۸۰ نفر زن و هزار و ۲۲۵ نفر مرد در این شهرستان شرکت می‌کنند.
وی بیان کرد:  کنکور سراسری راس ساعت ۸ صبح و ۱۴ و ۳۰  عصر آغاز می‌شود.
شهرستان جهرم در جنوب فارس و در فاصله ۱۹۰ کیلومتری شیراز قرار دارد.

دیگر خبرها

  • اهدای ۱۴ سری جهیزیه به ۱۴ زوج زیر پوشش بهزیستی در اصفهان
  • آشنایی معاونان و معلمان پرورشی مدارس یزد با فرهنگ اهدای خون
  • مرحله دوم رها سازی آب از سد سیلوه به دریاچه ارومیه
  • افزایش ۵.۶ درصدی اهدای خون همدانی‌ها در سال گذشته
  • آخرین وضعیت ساختمان جدید اهدای خون مشتاق کرمان+تصویر
  • رقابت بیش از سه هزار داوطلب کنکور سراسری در جهرم
  • نیاز انتقال خون اصفهان به گروه‌های خونی O و A منفی
  • راه اندازی دستگاه پیشرفته پلاکت خون در پایگاه انتقال خون خوی
  • نیاز به فرآورده های خونی افزایش یافته است
  • محرومیت رامین رضائیان برابر پرسپولیس صحت دارد؟