Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- مدیر امور عشایری دلگان گفت: با اجرای پروژه‌های آب شرب ۱۹۰۰ خانوار عشایری شهرستان تا پایان سال از شبکه آب شرب بهره‌مند می‌شوند. - اخبار استانها -

مجید بامری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در دلگان اظهار داشت: با اجرای پروژه‌های آب شرب 1900 خانوار عشایری شهرستان تا پایان سال از شبکه آب شرب بهره‌مند می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

11 پروژه آب شرب در مناطق عشایری شهرستان دلگان در ماه جاری با اعتباری بالغ‌بر 800 میلیون  تومان آغاز شده است.

وی بابیان اینکه این پروژه‌ها تا پایان سال به‌بهره‌برداری می‌رسد، گفت: تعمیر و ته زنی 3 حلقه چاه مالداری در  روستاهای مند، حسن آباد و چاه محمد دلگان، حفر و تجهیز  6 حلقه چاه مالداری شامل  شندک آب گرم، کله داد، مند پایین،  مند بالا، چاه درمحمد و  اسفند، اجرای شبکه داخلی آب شرب کهنوک باکم گووس و اجرای انتقال آب شرب باقر آباد بدوک از  جمله این پروژه‌هاست.

روز روستا و عشایرـ 3| "تلاش و توان" روایتِ 200 هزار عشایر سیستان و بلوچستان + فیلمپروژه‌های بیابان‌زدایی و آبخیزداری از محل منابع صندوق توسعه ملی در "‌دلگان" اجرا شد

مدیر امور عشایری دلگان با بیان اینکه این پروژه‌ها در دو بخش مرکزی و جلگه چاه هاشم دلگان اجرا می‌شوند، تصریح کرد: با توجه به آنکه بخش مهمی از جمعیت دلگان را عشایرین تشکیل می‌دهند، خدمت‌رسانی به آن‌ها در اولیت اصلی نه‌تنها اداره امور عشایر که کلیه دستگاه‌های اجرایی شهرستان است.

به گزارش تسنیم؛ اداره‌کل امور عشایری سیستان و بلوچستان می‌گوید؛ 19 هزار خانوار عشایر در استان با جمعیتی بیش‌از 200 هزار نفر زندگی می‌کنند؛ این اداره‌کل برآورد کرده خشکسالی چندسال اخیر  تنها به عشایرین جنوب این استان میلیاردها تومان خسارت زده و موجب تلف شدن 520 راس دام سبک و سنگین و خشک شدن 6 حلقه چاه کشاورزی‌شان شده است.

سوزن‌دوزی عشایر استان زیاد راغب دارد و سازمان امور عشایری هم می‌گوید 25 درصد نیاز گوشت قرمز سیستان و بلوچستان را در شرایط سخت و کمبود عشایر استان تامین کرده و می‌کنند.

انتهای پیام/395/ ت

R7843/P/S6,65/CT1 واژه های کاربردی مرتبط محرومیت زدایی سیستان و بلوچستان بیشتر بخوانید... بارش فصلی ۷۰ خانوار عشایر کوهرنگ را دچار خسارت کرد مشکل راه‌های دسترسی در مناطق عشایری کوهدشت برطرف می‌شود سنجش دانش‌آموزان عشایر و کم برخوردار استان کرمان به‌صورت رایگان و نیم‌بها انجام می‌شود قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... بارش فصلی ۷۰ خانوار عشایر کوهرنگ را دچار خسارت کرد مشکل راه‌های دسترسی در مناطق عشایری کوهدشت برطرف می‌شود سنجش دانش‌آموزان عشایر و کم برخوردار استان کرمان به‌صورت رایگان و نیم‌بها انجام می‌شود واژه های کاربردی مرتبط محرومیت زدایی سیستان و بلوچستان پربیننده‌ترین اخبار استانها ۱ ۲۳ شهرستان خوزستان از وضعیت قرمز کرونا خارج شدند ۲ نقص فنی عامل بازگشت پرواز شیراز به فرودگاه مشهد ۳ سفر معاون رئیس‌ جمهور به استان فارس به روایت تصویر ۴ نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس: ۲۶ میلیارد دلار بودجه کشور آن سوی مرزهاست + فیلم ۵ ضرورت وضع مالیات بر سرمایه‌های راکد حوزه مسکن؛ قیمت تمام شده مسکن کاهش یابد ۶ ساعت فعالیت ادارات در خوزستان به وضعیت عادی بازگشت ۷ کرمان بازهم لرزید ۸ افزایش حاشیه‌نشینی در ارومیه / ۲۲۰ هزار نفر در مناطق حاشیه و غیررسمی ‌ساکن شده‌اند مهمترین اخبار استانها گزارش ویدئویی|گرانی افسارگسیخته در کردستان / سفره‌های مردم روز به روز خالی‌تر می‌شود / مقصر اصلی ‌کیست؟ گزارش| قفل‌سازی آمیزه‌ای از هنر و صنعت / هنر دست صنعتگر ایرانی در موزه‌های لوور پاریس، انگلیس و آمریکا‌ نگهداری می‌شود گزارش| کسری ۵۰ درصدی بودجه دولت / آیا وعده‌های نوبخت در فارس محقق می‌شود؟ آتش‌سوزی جنگل‌های کوهدشت پس‌ از ۳ روز مهار شد مهمترین اخبار تسنیم گفتگوی رؤسای جمهور ایران و عراق| تأکید روحانی بر لزوم تلاش برای توسعه مناسبات و همکاری‌های دو کشور تحلیل رادیو چین از رزمایش اخیر سپاه؛ پایگاه‌های آمریکا در تیررس موشک‌های ایران هستند عراق| شیخ خزعلی: هدف پروژه صهیونیستی ــ آمریکایی ــ اماراتی نابودی حشد شعبی است واکنش مداحان به سخنان رهبر انقلاب درباره عزاداری محرم/ فرمایش رهبری فصل‌الخطاب است پاکستان نیروهای نظامی افغانستان را به آغاز درگیری‌های مرزی متهم کرد درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: محرومیت زدایی سیستان و بلوچستان محرومیت زدایی سیستان و بلوچستان سیستان و بلوچستان خانوار عشایر تا پایان سال امور عشایری امور عشایر پروژه ها آب شرب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۱۷۳۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور ۷۵ آلاچیق و غرفه در جشنواره بین‌المللی کوچ عشایر شاهسون مغان

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل از برگزاری دومین جشنواره بین‌المللی کوچ عشایر شاهسون مغان با حضور بیش از ۷۵ آلاچیق و غرفه در شهر جعفرآباد بیله‌سوار خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اردبیل، حسن محمدی ادیب با اشاره به برگزاری دومین جشنواره بین‌المللی کوچ عشایر شاهسون مغان، اظهار کرد: این جشنواره با حضور عشایر سراسر استان و گروه‌هایی از کشورهای منطقه در روزهای ۶ و ۷ اردیبهشت ماه در شهر جعفرآباد شهرستان بیله‌سوار برگزار شد.

وی افزود: در این جشنواره ۴۵ آلاچیق عشایری شامل ۳۵ آلاچیق عشایر استان اردبیل و ۱۰ آلاچیق از سایر نقاط کشور حضور داشتند و به ارائه فرهنگ و زندگی عشایری پرداختند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل با اشاره به اینکه آلاچیق‌های عشایری از استان‌های کهکیلویه و بویراحمد، کرمانشاه، آذربایجان شرقی و غربی و چند استان دیگر در این جشنواره حضور داشتند، تاکید کرد: همچنین در این جشنواره ۳۰ غرفه صنایع‌دستی و محصولات فرهنگی نیز حاضر بودند و محصولات اقوام مختلف را ارائه کردند.

محمدی ادیب ادامه داد: همانند دوره‌های قبل جشنواره کوچ عشایر در این دوره نیز با استقبال پرشمار علاقمندان روبرو شدیم و برنامه‌های مختلفی مانند کوچ نمادین، عروسی عشایری، بازی‌های بومی و محلی، مسابقه تیراندازی با کمان سنتی، شو اسب، مسابقه برترین قوچ مغان، مسابقه لباس سنتی و مسابقه برترین آلاچیق عشایری نیز در این جشنواره برگزار شد.

کد خبر 748138

دیگر خبرها

  • زندگی ۸۲۰۰ خانوار عشایری در استان خراسان رضوی
  • حمایت هزارو۱۲۷ میلیاردتومانی ازسبدامنیت غذایی مردم سیستان وبلوچستان
  • بازدید مدیر امور عشایر تفتان از مناطق عشایری
  • ظرفیت‌های ملی برای ارائه خدمت به عشایر تنگستان استفاده شود
  • حضور ۷۵ آلاچیق و غرفه در جشنواره بین‌المللی کوچ عشایر شاهسون مغان
  • حمایت یک هزار و ۱۲۷ میلیارد تومانی از سبد امنیت غذایی مردم سیستان و بلوچستان
  • قطعه پنج باند دوم مسیر خاش به زاهدان در حال اجرا است
  • ۸۲۰۰ خانوار عشایری در استان خراسان رضوی زندگی می‌کنند
  • بیش از ۴۶ هزار میلیارد ریال به حساب سازندگان نهضت ملی مسکن استان پرداخت شد
  • باد و باران باعث خسارت به ۳۷ اصله پایه شبکه برق سیستان و بلوچستان شد