Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایسنا، سعید رازانی به تشریح اقدامات صورت گرفته در راستای احیای حقوق عامه اشاره کرد و گفت: رفع تصرف ۹۴ هکتار از اراضی ملی و منابع طبیعی و اعاده به وضع سابق، رفع تصرف ۴۴ هکتار از حریم و بستر دائمی رودخانه‌ها و همچنین رفع تصرف ۷۳ هکتار از اراضی اعاده شده در حوزه محیط زیست بخشی از اقدامات انجام شده در جهت صیانت از حقوق عامه می‌باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  وی گفت: ۲۸۶ مورد تذکر به دستگاه‌های اجرایی و سایر اشخاص حقوقی در حوزه‌های: انفال و اموال عمومی، سلامت و بهداشت عمومی، تخریب محیط زیست و اشتغال، تولید و  همچنین جلوگیری از حفر چاه‌های غیرمجاز، انسداد چاه‌های غیرقانونی و همچنین جمع آوری تلمبه‌های در مسیر رودخانه دیگر اقداماتی است که در این رابطه صورت پذیرفته است.   این مقام قضایی تصریح کرد: با توجه به اهمیت اطلاع رسانی و آگاهی بخشی با محوریت ممنوع بودن خرید و فروشی اراضی حاشیه شهرها این موضوع در قالب گزارش، خبر، مصاحبه از طریق صدا وسیمای استان به هماستانی های محترم اطلاع رسانی گردید. همچنین در جهت جلوگیری از تغییر کاربری از اراضی زراعی و باغی بازدیدهای متعددی صورت گرفته است.   رازانی ادامه داد: در جهت صیانت از حقوق عامه مردم پس از شناسایی ساخت و سازهای غیرمجاز نسبت به تخریب آنها اقدام گرفته و گشت‌های مستمری هم به منظور نظارت بر اراضی ملی و زراعی و جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز انجام شده است.   دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان لرستان از الزام ادارات متولی حفظ اراضی ملی مبنی بر تهیه نقشه و ارسال آن به سازمان ثبت اسناد و املاک خبر داد و گفت: هدف از این الزام ثبت اراضی در نقشه UTM جهت جلوگیری از صدور سند اراضی ملی برای اشخاص بوده است.   این مقام قضایی خاطرنشان کرد: بازرسی از کلیه بنگاه‌های املاک توسط صنف مربوطه و با نظارت اداره کل صنعت و معدن و تجارت جهت انجام معاملات بر اساس صدور کد رهگیری و ارائه لیست بنگاه‌های متخلف به اداره ثبت اسناد و املاک استان جهت لغو پروانه تخصصی و پلمب بنگاه مربوطه و پیگیری برای رفع نواقص موجود در جاده های مواصلاتی بخصوص جاده ترانزیت تهران – جنوب که بخشی از آن در حوزه لرستان و در مسیر بروجرد – خرم آباد است بخش دیگری از اقدامات دادسرای استان در یک سال گذشته در حوزه احیای حقوق عامه می باشد.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: اراضی ملی حقوق عامه رفع تصرف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۱۷۶۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۷۰ هکتار از اراضی ملی در استهبان رفع تصرف شد

به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ حسین اکبرپور بیان کرد: در پی دریافت گزارشی مبنی بر تصرف ۷۰ هکتار از اراضی ملی در بخش رونیز روستای ماهفرخان شهرستان استهبان، بررسی موضوع در دستور کار مأموران قرار گرفت.

وی افزود: مأموران انتظامی پس از هماهنگی قضائی و با همکاری عوامل اداره محیط زیست و منابع طبیعی زمین‌های تصرف شده را از چنگ زمین‌خواران رهاسازی کردند.

فرمانده انتظامی استهبان ارزش زمین‌های رفع تصرف شده را برابر نظر کارشناسان، ۷۰۰ میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: در این خصوص ۲ نفر دستگیر و پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند.

سرهنگ اکبرپور بر همکاری همه مردم و دستگاه‌های نظارتی برای مقابله با هرگونه زمین‌خواری، قاچاق و فعالیت‌های اقتصادی غیرقانونی تاکید کرد و از شهروندان درخواست کرد در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک مراتب را به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند.

کد خبر 6086913

دیگر خبرها

  • دست سودجویان از ۱۱ هکتار زمین‌های ملی شاهرود کوتاه شد
  • ‌ تعیین تکلیف ۷۲۸ هکتار اراضی منابع طبیعی و اوقاف در فارس
  • رفع تصرف ۱۰۰ هکتار از اراضی دولتی درشهرستان مرزی میرجاوه
  • رفع تصرف ۲۰ هکتار از اراضی ملی در شهرستان طارم
  • رفع تصرف یک هکتار از اراضی ملی بابل
  • رفع تصرف ۴ هزار متر مربع از اراضی ملی بابل
  • آزادسازی یک هکتار از اراضی ملی بابل
  • ۷۰ هکتار از اراضی ملی در استهبان رفع تصرف شد
  • رفع تصرف ۱۵ هکتار از اراضی ملی شهرستان جیرفت
  • رفع تصرف ۲۰ هکتار از اراضی کوهپایه کرمان