Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-05-06@16:36:28 GMT

تشبیه اردوغان به موسولینی

تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۱۷۸۴۷

تشبیه اردوغان به موسولینی

وقتی که ترامپ را برای یک گفت‌و‌گوی تلفنی دیگر در ساعات آتی با «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهوری ترکیه آماده و توجیه می‌کردم، تأکید نمودم که ما طراحی درستی را انجام داده‌ایم: اول اینکه یک حمله پیشنهادی سه‌جانبه با مشارکت فرانسه و بریتانیا داریم که کاملاً متفاوت از حمله یکجانبه امریکا در سال 2017 است.

دوم، رویکرد ما این‌بار جامع و فراگیر است و علاوه بر نیروی نظامی، ابزارهای سیاسی و اقتصادی را نیز اضافه کرده‌ایم تا یک پیام ترکیبی مؤثر را در مورد اینکه هدف اقدام ما چیست و چرا دست به این اقدام می‌زنیم، برای دیگران ارسال کنیم و سوم اینکه طرح ما یک طرح پایدار و ادامه‌دار خواهد بود و نه یک اقدام منفرد و مقطعی.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به نظر می‌رسید که ترامپ از این طراحی رضایت دارد. او در ادامه به من تأکید کرد؛ «تا آنجا که می‌توانی در شبکه‌های تلویزیونی حاضر شو و مصاحبه کن... هر‌چقدر دوست داری به اوباما بتاز، این کار خوبی است که باید انجام شود.» من واقعاً نمی‌خواستم در آن هفته کار رسانه‌ای انجام دهم و از طرف دیگر افراد زیادی بودند که علاقه داشتند و تلاش می‌کردند راهی به شبکه‌های تلویزیونی باز کنند و حرف بزنند. به نظرم در این زمینه کمبودی نداشتیم و صدای مقامات دولتی به اندازه کافی شنیده می‌شد.
مکالمه تلفنی اردوغان یک تجربه جالب توجه بود. وقتی به حرف‌های او (که همگی ترجمه می‌شد) گوش می‌دادیم، به نظر می‌رسید که «بنیتو موسولینی» (رهبر فاشیست ایتالیا در سال‌های جنگ جهانی دوم) از بالکن معروف خود در شهر رم سخنرانی می‌کند، تفاوتش فقط در این بود که اردوغان با همان تُن صدا از گوشی تلفن صحبت می‌کرد و انگار بر روی میز رئیس جمهوری موسوم به میز «رزولوت» ایستاده و برای ما سخنرانی می‌کند. رئیس جمهوری ترکیه از هرگونه تعهدی در زمینه پیوستن به طرح‌های عملیاتی امریکا علیه سوریه خودداری کرد اما گفت که او فوراً با پوتین صحبت خواهد کرد. ترامپ از اردوغان خواست که تأکید کند ما نهایت سعی خود را خواهیم کرد تا تلفات و خساراتی به نیروهای روسی وارد نشود. روز بعد که پنجشنبه بود «ابراهیم کالین» همتای ترک من که همزمان سخنگوی مطبوعاتی اردوغان هم هست (چه ترکیب جالبی!) تلفن کرد تا از گفت‌و‌گوهای رؤسای جمهوری ترکیه و روسیه گزارش بدهد. پوتین در گفت‌و‌گوی تلفنی با اردوغان تأکید کرده بود که اصلاً خواهان مقابله و مواجهه بیشتر با امریکا بر سر موضوع سوریه نیست و همه طرف‌ها باید عاقلانه عمل کنند.
ساعت هشت صبح پنجشنبه ژنرال دانفورد رئیس ستاد مشترک ارتش تلفن کرد تا درباره مکالمه شب گذشته‌اش با گراسیموف همتای روس خود گزارش بدهد. دانفورد گفت: گراسیموف پس از تأکید بر ضرورت دفاع روسیه از رژیم اسد وارد بحث اصلی شد و وقتی من با قاطعیت اعلام کردم که قصد ما هدف قرار دادن نیروهای روسیه در خاک سوریه نیست، حرف مرا کاملاً جدی گرفت. وی همتای روس خود را «بسیاری حرفه‌ای، متین و دقیق» توصیف کرد. من و دانفورد در این نکته که مذاکره با مقامات نظامی روسیه نتایج مثبتی داشته متفق‌القول بودیم. من همان روز نتیجه مذاکرات تلفنی دانفورد – گراسیموف و پوتین – اردوغان را به ترامپ منتقل کردم./ایران

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۱۷۸۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اردوغان: هدفمان مجبور کردن نتانیاهو به آتش بس است

رئیس جمهور ترکیه گفت: ما(از تعلیق روابط تجاری با رژیم صهیونیستی )فقط یک هدف داریم و آن اینکه دولت نتانیاهو را که با حمایت نظامی و دیپلماتیک غرب خارج از کنترل است، مجبور به آتش بس کنیم. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین  الملل خبرگزاری تسنیم، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه طی سخنانی در جمع اعضای هیئت مدیره انجمن مستقل صنعتگران و بازرگانان ترکیه «موسیاد» ترکیه درباره توقف تجارت ترکیه با رژیم اسرائیل گفت: ما با هیچ کشوری در منطقه خود به دنبال خصومت و درگیری نیستیم و نمی‌خواهیم در جغرافیای خود شاهد درگیری، خون و اشک باشیم.

اردوغان ادامه داد: عواقب این اقدام را با هماهنگی و مشورت با دنیای تجاری خود دنبال خواهیم کرد.

وی افزود: ما در اینجا فقط یک هدف داریم و آن اینکه دولت نتانیاهو را که با حمایت نظامی و دیپلماتیک غرب خارج از کنترل است، مجبور به آتش بس کنیم.

روز جمعه اردوغان اعلام کرد که ترکیه واردات و صادرات با رژیم صهیونیستی را به طور کامل به حالت تعلیق درآورده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • هشدار پلیس درباره ترفند جدید کلاهبرداران تلفنی!
  • ترفند جدید کلاهبرداری/ یک سوال جواب بده صدمیلیون برنده شو
  • «جایزه صد میلیون تومانی» ترفند جدید کلاهبرداران تلفنی!
  • خالی کردن حساب با پرسیدن فقط یک سوال
  • چرا ترکیه روابط تجاری با رژیم صهیونیستی را تعلیق کرد؟
  • تماس تلفنی وزیر دفاع آمریکا با وزیر جنگ اسرائیل
  • ترامپ دولت بایدن را به «گشتاپو» تشبیه کرد
  • نسل جدید تلفن‌های ثابت ویژه کسب و کارها
  • پایان روابط تجاری ترکیه ـ اسرائیل/ اردوغان در جنگ غزه به دنبال چیست؟
  • اردوغان: هدفمان مجبور کردن نتانیاهو به آتش بس است