Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اکوفارس، حسین مدرس خیابانی در گفت‌وگو با فارس، با تأکید بر اینکه وزارت صنعت، معدن و تجارت در راستای اجرای فرمان مقام معظم رهبری مبنی بر کنترل قیمت‌ها و برخورد با هرگونه گران‌فروشی و کمبود کالا در بازار گفت: وزارت صمت به شدت با هر گونه افزایش قیمت افسار گسیخته مقابله کرده و تمرکز اصلی خود را علاوه بر تامین به موقع مایحتاج مورد نیاز مردم، بر نظارت بر انبارها و مراکز نگهداری کالاها قرار داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

*هیچ گونه کمبود کالایی در بازار وجود ندارد

سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت با تأکید بر اینکه هیچگونه کمبود کالای اساسی و اقلام ضروری مورد نیاز مردم وجود ندارد و کالاهای اساسی به میزان مکفی تأمین شده است، افزود: بر این اساس، سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان، آن دسته از تغییرات قیمت مورد تقاضای بخش تولید کشور را که متأثر از شاخص‌های کلان اقتصادی بوده و به صورت منطقی رخ داده، مورد رسیدگی قرار خواهد داد؛ اما هیچ تولیدکننده‌ای بدون اخذ مجوز از این سازمان، حق تغییر قیمت را ندارد.

وی تأکید کرد: بر این اساس سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان با هر گونه افزایش قیمت بدون ضابطه به شدت برخورد خواهد کرد.

* مردم از مغازه‌هایی که برچسب قیمت ندارند، کالا خریداری نکنند

مدرس خیابانی ادامه داد: در این میان، از مردم نیز درخواست می‌شود تا کالاها و مایحتاج مورد نیاز خود را تنها از مغازه‌ها و فروشگاه‌هایی خریداری کنند که دارای برچسب قیمت باشند؛ ضمن اینکه به عنوان ناظران بر بازار، تفاوت بین قیمت‌هایی که سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان اعلام می‌کند با بازار را نیز، از طریق سامانه 124 اطلاع بدهند.

وی ادامه داد: بر این اساس تمرکز اصلی بازرسی‌ها بر روی 100 قلم کالای اساسی و ضروری مورد نیاز و مرتبط با معیشت مردم است؛ ضمن اینکه طرح‌های ویژه نظارت بر بازار کالاهای اولویت‌دار نیز با هماهنگی سازمان‌های نظارتی همچون دادستانی، سازمان تعزیرات حکومتی و بازرسان اصناف در حال اجرا است؛ ضمن اینکه سامانه‌هایی نیز تدارک دیده شده است که کالاهای تولیدی و موجودی انبارها را ردیابی می‌کند.

سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر اینکه سامانه جامع انبارها، موجودی کالا را به دقت رصد می‌کند، خاطرنشان کرد: این سامانه در هر کجا که انباشت کالا چه در محل‌های توزیع و انبارهای عمومی و چه در انبار کارخانجات وجود داشته باشد را رصد کرده و اگر صاحبان کالا، اعلام موجودی نکنند، با آن‌ها برخورد می‌کند.

* ساز و کارهای عرضه کالاها در بورس کالا اصلاح می‌شوند

وی اصلاح ساز و کارهای عرضه کالا در بورس را از جمله سیاست‌های مقابله با گران فروشی و برخی جریانات برهم زننده بازار دانست و گفت: برخی ساز و کارها در بورس کالا اصلاح شده تا مکانیزم عرضه و تقاضای مواد اولیه در بورس را دارای حساب و کتاب بیشتری نماید، بر این اساس این اصلاحات در حوزه عرضه و تقاضای محصولات پتروشیمی و نیز محصولات فولادی قابل پیگیری است؛ چراکه پاشنه آشیل بورس این است که عرضه فولاد و پتروشیمی در آن، اتصال قوی با مصرف‌کنندگان و تقاضای واقعی ندارد. بنابراین ساز و کارها باید به گونه‌ای تدارک دیده شود که تقاضای کاذب در بخش خریداران از بین برود و تقاضاهای موجود از طریق سامانه بهین‌یاب، مجدد مورد بررسی قرار گیرد تا تقاضای غیرواقعی را مدیریت نماید.

مدرس خیابانی ادامه داد: چنانچه تقاضای کاذب در بورس کالا پاسخ داده شود، آن گاه محصول خریداری شده در بازار آزاد عرضه می‌شود و قیمت را تا چند برابر افزایش می‌دهد؛ این در حالی است که در بخش عرضه نیز، باید عرضه محصولات به نحوی صورت گیرد که کارخانجات نیز بدون مواد اولیه باقی نمانند.

* دولت نسبت به افزایش قیمت کالاها بی‌تفاوت نیست

وی افزود: دولت به هیچ وجه نسبت به افزایش قیمت کالاها بی‌تفاوت نیست و حتما هم در عرضه و پاسخ گویی به تقاضای موجود برای صد قلم کالا نیز دقت لازم را به عمل خواهد آورد، ضمن اینکه بر روی انبارها و مراکز نگهداری کالا به شدت دقیق شده و با هر گونه تخلف برخورد می‌کند.

مدرس خیابانی راه‌اندازی سامانه بازرسی الکترونیکی و ارسال پرونده‎‌های تخلفات به سازمان‌های نظارتی را از جمله راهکارهای کنترل قیمت‌ها دانست و گفت: راه‌اندازی سامانه الکترونیکی بازرسی و ارسال پرونده‌ها در قالب آن، کمک بسیاری خواهد کرد تا با تخلفات در سریعترین زمان ممکن برخورد کرد، این در حالی است که سازمان تعزیرات حکومتی نیز پای کار بوده و با گشت‌های مشترکی که تعریف کرده است، تلاش نموده تا با تخلفات برخورد نماید.

سرپرست وزرات صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر اینکه باید با ایجاد عرضه و افزایش تولیدات داخلی، به تعادل بازار کمک کرد گفت: وفور کالا حتما کمک خواهد کرد تا گرانی‌های ناشی از کمبود کالا پیش نیاید؛ به همین دلیل باید به مردم اطمینان داد که هم اکنون هیچ گونه کمبودی در تامین کالاهای اساسی و ضروری مورد نیاز مردم وجود ندارد و این کالاها به میزان کافی برای تامین نیازهای مردم ظرف ماههای آینده، تامین شده و جای نگرانی نیست.

* کالاهای احتکار شده در انبارها به قیمت مصوب میان مردم توزیع می‌شود

مدرس خیابانی گفت: سازمان‌های صمت در استان‌ها مکلف هستند که آمارهای بازرسی و آمارهای تشکیل پرونده را نیز به صورت روزانه اعلام نمایند.

وی اظهار داشت: کالاهای کشف شده از انبارها با ابلاغیه دادستانی، به قیمت مصوب بین مردم توزیع خواهد شد.

      

منبع: اکوفارس

کلیدواژه: مصرف کنندگان مدرس خیابانی معدن و تجارت افزایش قیمت بر این اساس کمبود کالا مورد نیاز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۱۷۸۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات پذیرش‌های جدید در بورس کالا اعلام شد

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، براساس اطلاعیه مدیریت پذیرش بورس کالای ایران، پذیرش کالاها و محصولات یاد شده پس از بررسی مدارک و مستندات در چهارصد و دوازدهمین جلسه کمیته عرضه در ۵ اردیبهشت به تصویب رسید.

بیشتر بخوانید: پیش‌بینی بورس در سال ۱۴۰۳ / حرکت بازار سرمایه به کدام سمت خواهد بود؟

کالاهای پذیرش شده در بازار اصلی

به این ترتیب پلی اتیلن ترفتالات بطری، شمش فولادی، ورق گرم فولادی، شمش روی، نبشی فولادی، عایق رطوبتی و قیر ۱۱ شرکت به شرح زیر در بازار اصلی پذیرش شد:

. یک هزار و ۱۲ تن پلی اتیلن ترفتالات بطری (شرکت Reliance Industeries LTD کشور هند که عرضه کننده آن شرکت تولیدی پتپاور آریا است)

. ۳ هزار و ۳۶ تن پلی اتیلن ترفتالات بطری (شرکت Wankai New Materials Co کشور چین که عرضه کننده آن شرکت طیلسان جامه حجاب است)

. ۱۳۲ تن پلی اتیلن ترفتالات بطری (شرکت Wankai New Materials Co چین که عرضه کننده آن شرکت طیلسان جامه حجاب است)

. ۱۰ هزار تن شمش فولادی (فولاد کاوه جنوب کیش، عرضه کننده شرکت استیل سورین) و ۶ هزار و ۵۰۰ تن شمش فولادی (شرکت فولاد کاوه جنوب کیش، عرضه کننده شرکت فولاد آدان)

. ۵ هزار تن ورق گرم فولادی (شرکت نورد و لوله اهواز، عرضه کننده شرکت صنایع فولاد مبین سام) و ۳ هزار تن ورق گرم فولادی (شرکت نورد و لوله اهواز، عرضه کننده شرکت مبین بازرگان فولاد سپاهان)

. ۳ هزار و ۶۰۰ تن شمش روی (شرکت سپنتا روی، عرضه کننده شرکت کانه آرایی آریا)

. نبشی فولادی (شرکت نورد فولاد سنگانه توس)

. عایق رطوبتی (شرکت کیهان عایق تبریز)

. قیر (شرکت های فرابند مهراد شرق، عایق روان مهرداد، پالایش نفت مهر پارسیان و پترو قیر آژند کیاسر)

کالاهای پذیرش شده در بازار فرعی

همچنین محصولات متعلق به ۷ شرکت به شرح زیر در بازار فرعی پذیرش شد:

. ۵۰۰ تن ضایعات برنجی و ۱۰ هزار تن ضایعات فولادی (شرکت پالایش نفت آبادان)

. ۱۲ هزار تن ضایعات فولادی (شرکت فولاد کاوه اروند)

. ۱۵ هزار عدد صندوق چوبی، ۱۰۰ هزار عدد اقلام الکترونیکی خودرو، ۱۰۰ تن اقلام پلیمری خودرو، ۱۰ میلیون عدد اقلام تکمیلی خودرو، ۵۰ هزار عدد اقلام چرخ خودرو، ۲۰۰ تن اقلام فلزی خودرو، ۶۵ هزار عدد ضایعات باطری، ۱۵۰ تن ضایعات پلاستیکی، ۲ هزار تن ضایعات چوبی، ۱۲۰ تن ضایعات شیشه، ۴ هزار تن ضایعات کارتن، ۲ میلیون عدد ضایعات مونتاژی خودرو، ۳۰ هزار حلقه لاستیک ضایعاتی (شرکت ایران خودرو)

. ۶ هزار تن ضایعات فولادی، یک هزار تن ضایعات آلومینیومی، ۴۰۰ تن ضایعات پلیمری، ۸۰ تن لاستیک ضایعاتی، ۳ میلیون عدد ضایعات مونتاژی خودرو (شرکت طراحی مهندسی و تأمین قطعات ایران خودرو)

. ۵۰ هزار عدد اقلام الکترونیکی خودرو، ۷۵۰ هزار عدد اقلام تکمیلی خودرو و ۱۰۰ هزار عدد اقلام پلیمری خودرو (شرکت ایران خودرو خراسان)

. ۲۳ هزار تن ضایعات نرمه گندله به (شرکت مجتمع معدنی و صنعت آهن و فولاد بافق)

. ۴ هزار تن تسمه و نوار برنجی و ۴ هزار تن ورق برنجی (شرکت صنایع مس شهید باهنر)

انتهای پیام/

کد خبر: 1228949 برچسب‌ها بورس

دیگر خبرها

  • نیاز تولیدکنندگان به حمایت های عملی
  • همتی رئیس کل اسبق بانک مرکزی: کاهش قیمت دلار در چند روز اخیر به دلیل تزریق است اما این روش جواب نمی دهد / دولت از مردم عذرخواهی کند
  • جزئیات پذیرش‌های جدید در بورس کالا اعلام شد
  • نگران مصرف قلیان هستیم/ دکه‌های مطبوعاتی مجوز عرضه دخانیات ندارند
  • رئیسی: رشد نقدینگی و قیمت ارز نیازمند کنترل است
  • استمرار روند کاهشی تورم، رشد نقدینگی و قیمت ارز نیازمند کنترل و مراقبت جدی است
  • استمرارروند کاهشی تورم، رشدنقدینگی و قیمت ارز نیازمند کنترل و است
  • استمرار روند کاهشی تورم و قیمت ارز نیازمند مراقبت جدی است
  • عرضه‌های امروز بورس کالا ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • کمبود این ویتامین‌ها، دلیل شدت شوره سر!