Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-04@23:20:24 GMT

درخواست تعویق انتخابات، نشانه شکست ترامپ؟

تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۱۷۸۶۱

درخواست تعویق انتخابات، نشانه شکست ترامپ؟

روزنامه «خراسان» در یادداشتی به قلم امیرعلی ابوالفتح، کارشناس مسائل آمریکا، آورده است: در اقدامی بی‌سابقه در تاریخ آمریکا، دونالد ترامپ در یکی از تازه‌ترین توئیت‌های خود، بر «تعویق انتخابات» تأکید کرده و مدعی شده است که برگزاری انتخابات به صورت پستی (به دلیل شیوع کرونا در برخی ایالات) به تقلب و به دست آمدن نتایج دروغین منجر می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این سخنان ترامپ در حالی مطرح می‌شود که نظرسنجی‌های اخیر در آمریکا، جایی برای خوش‌بینی درباره پیروزی وی در انتخابات ماه نوامبر باقی نگذاشته است. با این حال، بر اساس قانون مصوب کنگره آمریکا، انتخابات ریاست جمهوری این کشور باید هر چهار سال یک بار در اولین سه‌شنبه پس از اولین دوشنبه ماه نوامبر برگزار شود. این روز در سال ۲۰۲۰، سوم نوامبر خواهد بود. درخواست برای تغییر زمان برگزاری انتخابات به مصوبه کنگره نیاز دارد و به نظر نمی‌رسد که دموکرات‌های حاکم بر مجلس نمایندگان با این درخواست موافقت کنند؛ اما ترامپ با امیدِ تحت فشار گذاشتن موافقان انتخابات پستی، درخواستی را مطرح کرده است که تحقق آن بسیار دور از انتظار خواهد بود.

جمهوری‌خواهان در تلاش هستند به هر شکل ممکن، حتی تهدید به تعویق انتخابات، از پستی برگزار شدن انتخابات نوامبر سال ۲۰۲۰ جلوگیری کنند. آنان مدعی هستند که با برگزاری انتخابات به شیوه پستی، زمینه برای تقلب فراهم می‌شود و به قول ترامپ، «فریب‌آمیزترین انتخابات تاریخ» رقم خواهد خورد. این درحالی است که دموکرات‌ها معتقدند جمهوری‌خواهان و در رأس آنان، ترامپ، با اطمینان از شکست در انتخابات نوامبر، موضوع تقلب در انتخابات پستی را مطرح کرده‌اند تا در شرایط همه‌گیری ویروس کرونا، مشارکت سیاسی در روز انتخابات را به حداقل کاهش دهند. با این حال جدا از مواضع موافقان و مخالفان انتخابات پستی در آمریکا که بارها در این کشور برگزار شده است، شرایط اقتصادی و اجتماعی آمریکا کمتر از ۱۰۰ روز پیش از انتخابات، از وخامت اوضاع، به ویژه برای کمپین جمهوری‌خواهان حکایت دارد. عده‌ای از سناتورها و اعضای مجلس نمایندگان که متعلق به حزب جمهوری‌خواه هستند، معتقدند که عصبانیت افکار عمومی از ترامپ می‌تواند به شکست آنها در کنگره منجر شود. در این صورت، جمهوری‌خواهان علاوه بر کاخ سفید، مجلس نمایندگان و مجلس سنا را نیز از دست خواهند داد. از این‌رو امکان دارد برخی سناتورهای جمهوری‌خواه برای فرار از این وضعیت، با ایده «تعویق انتخابات» همراهی کنند.

میزان مرگ و میر از کرونا در آمریکا از رقم ۱۵۰ هزار تن گذشته؛ حدود ۴۰ میلیون آمریکایی شغل خود را از دست داده اند؛ کنگره برای تمدید طرح‌های نجات مالی به بن‌بست رسیده و بخش‌های وسیعی از آمریکا در آتش خشم و نارضایتی از نابرابری‌های اقتصادی و اجتماعی فرو رفته است. در این شرایط، هر روز به فاصله جو بایدن، رقیب دموکرات ترامپ، با وی در نظرسنجی‌ها افزوده می‌شود. آخرین نتایج منتشر شده نشان می‌دهد که رئیس‌جمهور آمریکا در شش ایالت آریزونا، ویسکانسین، فلوریدا، میشیگان، پنسیلوانیا و کارولینای شمالی وضعیت خوبی ندارد و حتی در ایالت مهم «اوهایو» نیز شانس پیروزی خود را در برابر بایدن تا حد زیادی از دست داده است. اگر در سه ماه آینده شرایط در آمریکا به شکل چشمگیری تغییر نکند، چه بسا ترامپ به رئیس‌جمهوری یک‌دوره‌ای در تاریخ آمریکا بدل شود. این وضعیت، ترامپ را در موقعیتی قرار داده است که درخواست تعویق انتخابات را مطرح کند؛ اتفاقی که حتی در دوران جنگ داخلی آمریکا در نیمه قرن نوزدهم نیز رخ نداد. با این حال، آنچه اهمیت بیشتری دارد، این است که اگر کنگره با درخواست تعویق انتخابات موافقت نکرد- که به نظر می رسد در نهایت چنین خواهد شد- آیا ترامپ شکست احتمالی خود را در انتخابات خواهد پذیرفت؟ سؤالی که هر روز جدی‌تر می‌شود و نگرانی‌ها را از بروز بحران قانون اساسی در این کشور تشدید می‌کند.

منبع: روزنامه خراسان برچسب‌ها انتخابات ۲۰۲۰ دونالد ترامپ روزنامه خراسان ایالات متحده آمریکا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: انتخابات ۲۰۲۰ دونالد ترامپ روزنامه خراسان ایالات متحده آمریکا انتخابات ۲۰۲۰ دونالد ترامپ روزنامه خراسان ایالات متحده آمریکا تعویق انتخابات جمهوری خواهان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۱۷۸۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح ترامپ برای حل مساله اوکراین

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، «دونالد ترامپ»، رئیس جمهور پیشین آمریکا و نامزد فعلی انتخابات ریاست جمهوری پیش رو طرحی را برای حل مسالمت آمیز اوکراین تدوین کرده است.

براساس گزارش دیلی تلگراف، رئیس جمهور سابق آمریکا تا زمان انتخابات طرح خود درباره اوکراین را علنی نخواهد کرد.

پیشتر ترامپ در پایان ماه آوریل در مصاحبه‌ای با تایم گفته بود که در صورت انتخاب شدن به اوکراین کمکی نخواهد کرد مگر اینکه اروپا وارد عمل شود. «دونالد ترامپ»، رئیس جمهور پیشین آمریکا که اکنون نامزد اصلی جمهوری خواهان برای رقابت‌های انتخابات ریاست جمهوری این کشور در سال ۲۰۲۴ به شمار می‌رود، درباره کمک آمریکا به اوکراین در صورت بازگشت به کاخ سفید گفته بود: «در بازگشت به کاخ سفید به کی‌یف کمک خواهم کرد اما به این شرط که اتحادیه اروپا نیز باید هزینه را پرداخت کند.»

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا گفت که اروپا نیز باید سهم خود را در کمک به اوکراین بپردازد.

ادعای ترامپ در حالی صورت گرفته است که گفتگوی هیأت‌های آمریکا و اوکراین پیرامون توافقنامه امنیتی بلندمدت میان دو کشور از روز سه شنبه گذشته بار دیگر آغاز شده است.

بر اساس اعلام رسانه‌ها، وزارت امور خارجه آمریکا در این ارتباط خبر داد که هیأت‌های ایالات متحده و اوکراین در مورد ادامه مذاکرات بر سر توافقنامه امنیتی بلندمدت بین واشنگتن و کی یف گفتگو کردند.

این در حالی است که وادیم اسکپتسکی معاون رئیس کل اطلاعات وزارت دفاع اوکراین از سقوط قریب الوقوع شهر راهبردی این کشور به دست روس‌ها خبر داد.

وی افزود: سقوط شهر راهبردی جاسوف یار به دست نیروهای ارتش روسیه حتمی است.

این مقام اوکراینی با اشاره به تنگایی که نیروهای این کشور در ارتفاعات شهر چاسوف یار با آن دست و پنجه نرم می‌کنند از سقوط این شهر مشابه شهر آودیواکا در آینده نزدیک خبر داد.

وی به اهمیت راهبردی این شهر برای نیروهای اوکراینی اشاره کرد و گفت: تسلط روس‌ها بر این شهر راه برای تسلط آنها بر شهرهای بزرگ در دونتسک هموار خواهد کرد.

این درحالی است که پیش از این الکساندر سیرسکی فرمانده ارتش اوکراین از اوضاع سخت نیروهای این کشور در خطوط نبرد خبر داده بود.

سرگئی شویگو وزیر دفاع روسیه هفته گذشته اعلام کرده بود که نیروهای روسی در حال حاضر ابتکار عمل را در جبهه‌ها در دست دارند.

طی روزهای گذشته روس‌ها بر بردیچی، بوگدانوفکا، نوومیخلوفکا، سیمینوفکا و پرفومایسکو مسلط شده‌اند.

کد خبر 6096075

دیگر خبرها

  • ترامپ طرح مفصلی برای پایان جنگ اوکراین دارد، اما ...
  • دورۀ دوم علیه دشمنانم تلافی می‌کنم- ترامپ 
  • دورۀ دوم علیه دشمنانم تلافی می‌کنم- ترامپ
  • دیدنی های امروز؛ از روز جهانی آزادی مطبوعات تا سفرهای تبلیغاتی ترامپ
  • تایمز: ترامپ طرح مفصلی برای پایان جنگ اوکراین دارد
  • تایمز: ترام طرح مفصلی برای پایان جنگ اوکراین دارد
  • طرح ترامپ برای حل مساله اوکراین
  • اتفاقات دانشگاه‌های آمریکا نشانه بیداری جهانی است
  • رابرت کندی به بایدن: کنار بکش تا ترامپ را شکست بدهم
  • درخواست عجیب نامزد مستقل انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا از جو بایدن