Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه میراث و گردشگری  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از تراول دیلی نیوز، شروع مجدد گردشگری در سراسر جهان کلید خورده است؛ زیرا تعداد فزاینده‌ای از مقاصد گردشگری جهان محدویت‌های سفر مربوط به کووید ۱۹ را کاهش داده‌ و با واقعیت زندگی جدید با کرونا کنار آمده‌اند. مطابق آخرین تحلیل‌های سازمان جهانی گردشگری، ۴۰ درصد از کل مقاصد گردشگری جهان، محدودیت‌های سفر پس از شیوع ویروس کرونا را کاهش داده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آژانس تخصصی جهانگردی سازمان ملل از آغاز بحران شیوع ویروس کرونا تا امروز پاسخ‌های جهانی به بروز این بحران را بررسی می‌کند. براساس آخرین نتایج به دست آمده، ۸۷ مقصد گردشگری بین‌المللی محدودیت‌های سفر خود را کاهش داده‌اند.

البته فقط چهار مورد از آنها تمام محدودیت‌های سفر را برداشته‌اند و مابقی با حفظ برخی اقدامات مانند بسته شدن جزئی مرزها، محدودیت‌های سفر را کاهش داده‌اند. گزارش ها نشان می دهد، ۱۱۵ مقصد معادل ۵۳ درصد از کل مقاصد گردشگری جهان همچنان مرز‌های خود را به صورت کامل به روی گردشگران بین‌المللی بسته‌اند.

راه‌اندازی مجدد و مسئولانه گردشگری امکان‌پذیر است

زوراب پولولیکا شویلی دبیرکل سازمان جهانی گردشگری گفت: شروع مجدد گردشگری می‌تواند با مسئولیت‌پذیری و به شکلی انجام شود که سلامت عمومی را حفظ و در عین حال از مشاغل و معیشت مردم حمایت کند. با ادامه یافتن کاهش محدودیت‌های سفر در مقاصد گردشگری، همکاری‌های بین‌المللی اهمیت ویژه‌ای پیدا می‌کند. به این ترتیب، گردشگری جهانی می‌تواند اعتماد و اطمینان مردم را به دست بیاورد.

گفتنی است؛ طبق بررسی‌‌های سازمان جهانی گردشگری، ویروس کرونا تا پایان ماه می باعث از دست رفتن ۳۲۰ میلیارد دلار درآمد صنعت گردشگری شده است و این مقدار خسارت اقتصادی، ۳ برابر هزینه بحران جهانی اقتصادی ۲۰۰۹ است.


انتهای پیام/

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: صنعت گردشگری ویروس کرونا محدودیت سفر محدودیت های سفر مقاصد گردشگری گردشگری جهان کاهش داده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۱۷۹۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

علی پاکدامن در جایگاه سوم رنکینگ جهانی شمشیربازی ایستاد

به گزارش خبرگزاری مهر، فدراسیون بین المللی شمشیربازی بعد از اتمام رقابت های جایزه بزرگ سئول و بر اساس نتایج به دست آمده در این مسابقات، رده بندی جدید شمشیربازان جهان را منتشر کرد.

بر اساس رده بندی منتشر شده، علی پاکدامن صعودی تاریخی به رده سوم جهان داشته است. این جایگاه با یک پله ارتقا به دست آمده است. وی فروردین ماه بعد از کسب مدال برنز در جام جهانی مجارستان به رده چهارم صعود کرده بود.

در رده بندی جدید منتشر شده از سوی فدراسیون جهانی، محمد رهبری و محمد فتوحی هم با ارتقای جایگاه مواجه شدند ضمن اینکه فرزاد باهر ارسباران جایگاه قبلی خود را حفظ کرده است.

جایگاه شمشیربازان ایران در رده بندی جدید فدراسیون جهانی به این شرح است:

* علی پاکدامن: رده ۳ (او پیش از این در جایگاه ۴ قرار داشت)
* محمد رهبری: رده ۲۷ (او پیش از این هم در جایگاه ۲۸ قرار داشت)
* محمد فتوحی: رده ٦۵ (او پیش از این در رده ۶۹ قرار داشت)
* فرز اد باهر ارسباران: رده ٨٨ (او پیش از این هم در این جایگاه قرار داشت)

کد خبر 6098512

دیگر خبرها

  • علی پاکدامن در جایگاه سوم رنکینگ جهانی شمشیربازی ایستاد
  • کارخانه‌ای به وسعت یک جهان
  • «فهرج»، کاندیدای بهترین روستاهای جهانی گردشگری
  • تفکیک زباله در روستای قلعه بالای بیارجمند آغاز شد
  • آرژانتین در غم درگذشت اولین مربی قهرمان جهان
  • روستای تاریخی فهرج در چند قدمی پیوستن به دهکده‌های جهانی گردشگری
  • آمریکا دیگر مقصد آرمانی محققان نیست/ تغییر الگوی مهاجرتی دانشمندان
  • زیباترین اما خطرناک‌ترین شهر ساحلی جهان
  • گشتی در اقتصاد جهان | صادرات گاز ترکمنستان به چین از روسیه بیشتر شد
  • دانلود آهنگ مست عشق علیرضا قربانی + متن