Web Analytics Made Easy - Statcounter

جمعی از دانشجویان پرستاری دانشگاه آزاد کازرون در نامه‌ای اعلام کردند: مسئولان دانشگاه آزاد کازرون نظارتی برروی کلاس‌های کارورزی دانشجویان ندارند. هیچکدام از آنان در محیط بالین برای سرکشی به وضعیت دانشجویان حضور نیافتند.

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، جمعی از دانشجویان پرستاری ورودی ۹۵ دانشگاه آزاد اسلامی واحد کازرون در نامه‌ای به رئیس دانشگاه آزاد کازرون، معاونت دانشگاه علوم پزشکی دانشگاه آزاد واحد کازرون و مدیرگروه پرستاری دانشگاه واحد کازرون نسبت به شیوه ساماندهی کارورزی و فارغ التحصیلی و شهریه دانشجویان پرستاری اعتراض کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

متن نامه به شرح زیر است:
جناب آقای دکتر دالوند:ریاست محترم دانشگاه آزاد اسلامی واحد کازرون
جناب آقای دکتر مختاری: معاونت محترم علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کازرون
سرکار خانم جعفری: مدیرگروه محترم پرستاری دانشگاه آزاد اسلامی واحد کازرون
موضوع: اعتراض به شیوه ساماندهی کارورزی و فارغ التحصیلی و شهریه دانشجویان پرستاری ورودی ۹۵
با سلام و احترام
بدینوسیله مراتب اعتراض خود را به شیوه ساماندهی کارورزی‌ها و فارغ التحصیلی و شهریه این ورودی با توجه به شرایط خاص موجود خدمتتان تقدیم می‌داریم:
بنا به گفته مدیر گروه محترم، کارورزی (مدیریت) در بخش‌های ایمن برگزار خواهد شد، ولی در مورخه ۴ مرداد ماه ۱۳۹۹ که دانشجویان در بخش‌های مربوطه حاضر شدند شاهد بستری بودن موارد مثبت در بخش و مثبت بودن غالب پرسنل بخش‌ها بودند.
در کارورزی مدیریت قرار بر این بود که دانشجویان اصول مدیریت بخش و اینچارجی را بیاموزند، ولی در این شرایط دانشجویان از طرف پرسنل مجبور به انجام کار‌های بالین و کمک پرستاری شده و هیچ گونه کار مدیریتی به ایشان محول نمی‌شود و بخش خستگی و نبود نیروی کاری خود را با دانشجویانی جبران میکند که از طرف دانشگاه حمایت نمی‌شوند – حتی در تامین یک ماسک ساده جراحی- و بیمارستان هم از دادن وسایل اولیه حفاظتی امتناع می‌کند و در این بین هیچ نظارت و بررسی از طرف مسولین مربوطه بر شیوه برگزاری کارورزی وجود ندارد و هیچکدام از مسولین دانشگاه حاضر به حضور در محیط بالین برای سرکشی به دانشجویان نشده اند.
از بهمن ماه سال ۹۸ تا مرداد ماه ۹۹ که حدود ۶ ماه می‌گذرد دانشجویان این ورودی در عین پرداخت شهریه بیش از ۶.۵ میلیون تومان هیچ کارورزی، هیچ کلاس انلاینی و هیچ پیگیری آموزشی از سمت دانشگاه نداشته اند پس دو هفته کارورزی به اسم مدیریت هم تاثیری در سواد این دانشجویان نخواهد داشت و تهدید دانشجو برای اضافه شدن سنوات و تاخیر در فارغ التحصیلی و رد نکردن نمره کاروزی کاری بسیار نسنجیده بوده و اگر تصمیم بر حق باشد در ترم جاری ۱۰ واحد کارورزی نرفته داریم پس نمره آن‌ها چگونه محاسبه خواهد شد؟
البته شایان ذکر است از برپایی گروه واتساپی برای ارسال منابع آزمون اسکی از ۱۵ تیرماه ۹۹ کمال تشکر را داریم.
اگر قرار به ابتلا پرستاران و خدایی نکرده فوت انان به این دلیل هست ترجیح میدهیم به اسم پرسنل درمانی باشد نه به عنوان دانشجویی که دانشگاه خودش هم پشتیبانش نیست. این را از احوال دانشجویان پرستاری جویا شوید که برای احترام به خواسته مسولین خود به بیمارستان برای طی کردن دوره بیان شده رفتند و پس از تست PCR مثبت تحت قرنطینه هستند و هیچ پیگیری و حتی احوال پرسی از سمت دانشگاه برایشان صورت نگرفته و برعکس مسولیت ابتلا بر گردن خودشان انداخته شده و مقصر شناخته شده اند به صورتی که انگار هیچ اجباری در رفتن به کاروزی نبوده است.
دانشجویان پرستاری برای فارغ التحصیلی لازم است در پایان دوره ۴ ساله آزمونی تحت عنوان آزمون صلاحیت بالین داده که این ازمون به صورت عملی و توری در سالن شبیه ساز بالین (پراتیک) و با صرف هزینه برای تهیه تجهیزات صورت میگیرد، ولی بر اساس شرایط موجود و تصمیم مسولین قسمت عملی و متعاقبا هزینه عملی بر این آزمون حذف شده و به گفته مدیر گروه در تاریخ ۲۹ مرداد ماه قرار به برگزاری این ازمون فقط به صورت تیوری و کتبی در محل دانشگاه هست؛ و این در حالی است که نه شهریه واحد عملی ازمون برای ما حذف شده و از طرف دیگر در شرایطی که ازمون و کلاس غالب رشته‌های همین واحد دانشگاهی به صورت برخط برگزار میشود اقدامی برای مجازی کردن کاروزی‌ها و ازمون تنوری صورت نگرفته است.
متاسفانه به اساس تصمیمات اتخاذ شده از طرف دانشگاه و هماهنگی و تاکید مدیر گروه محترم در این شرایط خاص همه گیری بیماری Covid-۱۹ که گوشه‌ای از ان‌ها بالا بیان شد و عدم پیگیری عدم توجه مسئولین مربوط اقدامات خود را فراتز از دانشگاه نزد نماینده، ولی محترم، ولی فقیه، امام جمعه محترم شهر کازرون و همچنین نماینده محترم منتخب مردم در مجلس اسلامی این شهرستان در حال انتقال و پیگیری هستیم.
ما دانشجویان پرستاری ورودی ۹۵ خواسته‌های خود را بر اساس اولویت به رویت شما رسانید و تا تحقق خواسته هایم از حضور در هرگونه محیط بالین و تن دادن به هر گونه خواسته غیر منطقی امتنا میکنیم:
۱- حذف کارورزی مدیریت به صورت حضوری و برگزاری به شیوه برخط
۲- برگزاری ازمون اسکی به صورت برخط
۳- فارغ التحصیلی دانشجویان
۴- حذف شهریه بخش عملی آزمون اسکی
۵- تخفیف در شهریه دانشجویان به دلیل عدم برخورداری از حداقل اموزش در ترم گذشته.   اسامی امضا کننده گان نامه نزد خبرگزاری دانشجو محفوظ است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: دانشگاه آزاد اسلامی دانشجویان پرستاری کارورزی وزارت بهداشت دانشگاه آزاد اسلامی واحد کازرون دانشگاه آزاد کازرون دانشجویان پرستاری پرستاری دانشگاه فارغ التحصیلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۱۸۰۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجمع دانشگاهیان دانشگاه آزاد اسلامی واحد سلماس

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،همزمان با سراسر کشور دانشجویان، اساتید و کارکنان واحد سلماس نیز در حمایت از خیزش دانشجویان آمریکایی و اروپایی (در حمایت از مردم مظلوم غزه) و محکوم کردن اقدام پلیس آمریکا در ضرب و شتم دانشجویان، مقابل ساختمان آموزشی دانشگاه تجمع کردند.   دکتر ناصری رییس دانشگاه ازاد شهرستان سلماس ضمن حمایت از خیزش دانشجویان آمریکایی و اروپایی، اقدامات ضد دانشجویی مسوولین این دولت‌ها را محکوم کرد.   او در این خصوص اظهار داشت: خیزش دانشجویی اخیر در حمایت از فلسطین در امریکا و اروپا، بزرگ‌ترین اعتراضات ضد اسراییلی در دل غرب از زمان تأسیس این رژیم جعلی است و نویدبخش فعال شدن دوباره جنبش دانشجویی در امریکا و اروپا این بار علیه اسراییل است

دیگر خبرها

  • برگزاری رویداد صدرا با حضور ۲۵ شرکت صنعتی در دانشگاه آزاد همدان
  • تجلیل از استادان نمونه دانشگاه آزاد اسلامی تبریز در سال ۱۴۰۳
  • رویداد علمی «خشتانه» چه هدفی دارد؟/از ساخت عناصر معماری در قالب کوچک تا ورکشاپ‌های تخصصی
  • راه دستیابی به قله به دانشجویان آموزش داده شود
  • مهارت آموزی به یک هزار دانشجو در واحد‌های صنعتی دزفول
  • برگزاری آزمون غربالگری شانزدهمین المپیاد علمی دانشجویان علوم پزشکی
  • رویداد صدرا با حضور ۳۱ شرکت صنعتی در دانشگاه آزاد دزفول گشایش یافت
  • تجمع دانشگاهیان دانشگاه آزاد اسلامی واحد سلماس
  • آئین گرامیداشت روز جهانی روانشناس و مشاور برگزار شد
  • اجرای طرح تدریس با جهت‌گیری الهی برای هدایت دانشجویان