Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@15:04:50 GMT

سیلاب به تاسیسات زیربنایی خلخال خسارت زد

تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۱۸۰۳۰

سیلاب به تاسیسات زیربنایی خلخال خسارت زد

رییس اداره هواشناسی خلخال روز شنبه به خبرنگار ایرنا گفت: در مدت زمان کوتاه بیش از ۳۳ میلیمتر باران در این شهر بارید.

فرامرز فرض‌الله‌پور افزود: بارش‌های تند ورگباری صبح امروز در این شهر موجب آبگرفتگی سطح وسیعی از معابر عمومی این شهر شد.

او با بیان اینکه بارش این حجم از باران در مدت زمان کوتاه و در دومین ماه از فصل تابستان در نوع خود کم‌سابقه است، اظهارداشت: میزان بارندگی متفاوت بوده و بر اساس گزارش‌های دریافتی  از ایستگاه‌های باران‌سنجی خلخال در ایستگاه مجوره واقع در ابتدای راه خلخال - اسالم بالاترین حجم بارش گزارش شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فریدون بابایی ، فرماندار خلخال هم با اشاره به بارش باران سیل‌آسای بامداد امروز گفت: میزان خسارات وارده به تاسیسات زیربنایی شهرداری ،راه‌های ارتباطی شهرستان ،مزارع کشاورزی و باغ‌های میوه توسط کارشناسان مدیریت بحران برآورد و اعلام خواهد شد.

سرپرست شهرداری خلخال نیز از آبگرفتگی و جاری شدن سیل در این شهر در پیش از ظهر امروز خبر داد و افزود: بارش شدید باران در موجب آبگرفتگی خیابان‌های ولیعصر، شهید رجایی، شهرک صنعتی، باکری و بلوار یادگاران امام ،شهرک جانبازان ،شهید مدنی، آیت‌الله کاشانی ،شهید مظفر عزیزی ،منطقه علم‌الهدا و چند کوچه شد.

فرهاد خوگر افزود: آبگرفتگی معابر نیز موجب اختلال در تردد شهروندان شد که حضور بموقع نیروهای خدمات شهری و آتش‌نشانی شهرداری و بازگشایی کانال‌های مسدود شده از سیلاب مسیرهای مسدود شده ناشی از سیل بازگشایی و خودروهای متوقف در ۲ سمت راه‌بندان سیل به مسیرهای خود هدایت و راه‌بندان پس از یک ساعت تلاش رفع شد.

وی اظهارداشت: سیلاب حاصل از باران علاوه بر وارد کردن خسارت به تاسیسات زیربنایی شهرداری وارد چندین واحد مسکونی و تجاری در خلخال شد و یک خانه مسکونی را نیز دچار آسیب جدی کرد.

او افزود: به علت وارد شدن سیل به باغ‌های واقع در حاشیه رودخانه هروچایی چندین اصله درخت بزرگ تبریزی در این باغ‌ها واژگون شد و خسارات مالی به صاحبان واحدهای مسکونی ، تجاری و باغ‌های میوه خلخال وارد کرد.

خلخال در جنوب اردبیل قرار دارد.

برچسب‌ها خلخال استان اردبیل بارش باران سیل خسارت مالی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: خلخال استان اردبیل بارش باران سیل خسارت مالی خلخال استان اردبیل بارش باران سیل خسارت مالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۱۸۰۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیل به کشاورزی بشرویه ۱۸۵ میلیارد خسارت زد

سرچاهی مدیر جهاد کشاورزی بشرویه گفت: در پی بارش‌های اخیر، ۱۸۵ میلیارد تومان به بخش کشاورزی شهرستان بشرویه آسیب وارد شده است.

او افزود: از این میزان خسارت ۶۹ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان به حوزه زراعی، ۷۸  میلیارد تومان به حوزه باغی، ۱۱ میلیارد تومان به منابع آبی شهرستان، ۲۶ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان به تأسیسات آبیاری و جاده‌های بین مزارع وارد شده است.

سرچاهی ادامه داد: گزارش‌ها  و پیگیری‌های لازم برای تأمین اعتبار و جبران خسارت وارده در دست اقدام است.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • خسارت ۸۳ میلیارد تومانی سیل به سازه‌های آبخیزداری زیرکوه
  • شناسایی تجهیزات در خطر سیلاب خوزستان
  • بارش باران در استان‌های غربی و جنوبی کشور | احتمال وقوع سیلاب در این استان ها + ویدئو
  • بارش باران در ۵ استان شدید خواهد بود
  • ۵۰ واحد مسکونی در خراسان جنوبی بر اثر سیلاب اخیر خسارت دید
  • طوفان و بارش سنگین در راه ۱۴ استان ؛ از طغیان رودخانه‌ها و تگرگ تا صاعقه و رعد و برق
  • سیل به کشاورزی بشرویه ۱۸۵ میلیارد خسارت زد
  • خسارت ۳.۲ میلیاردی سیل اخیر به تأسیسات پارک ملی هفتادقله
  • هشدار وقوع سیلاب در افغانستان
  • خسارت هزار و ۴۷۰ میلیارد ریالی بارش‌های بهاری در خراسان رضوی