Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسجد «واتان» مسجدی واقع در «بیله فلد» آلمان است که از سوی اتحادیه امور مذهبی اسلامی-ترکی اداره می شود.

خبرگزاری شبستان: گروه جهان اسلام: مسجد «واتان» مسجدی واقع در «بیله فلد» آلمان است که از سوی اتحادیه امور مذهبی اسلامی-ترکی (دیتیب) اداره می شود.

 

کار ساخت این مسجد که در منطقه پر جمعیت «بیله فلد» در ایالت «نوردراین-وستفالن آلمان» واقع شده است در سال 2004 میلادی به پایان رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

پروژه ساخت این مسجد در سال 1999 میلادی آغاز شد اما تکمیل آن پنج سال به طول انجامید.

 

 

 

این در حالی است که مناره مسجد هشت سال بعد یعنی در سال 2012 میلادی به ساختمان آن اضافه شد.

 

مسجد «واتان» ظرفیت پذیرایی از 350 نمازگزار را دارد.

 

این مسجد دارای چهار گنبد است؛ یک گنبد مرکزی که بزرگ تر از بقیه است و سه گنبد کوچک که در ردیف جلو و در مقابل گنبد اصلی قرار گرفته اند.

 

 

ترکیب اصلی مسجد واتان مستطیل شکل است و اتاق هایی به شکل مربع در دو طبقه آن قرار گرفته اند.

 

پنجره های به کار رفته شده در این مسجد به شکل طاق هایی هستند که در یک قالب مستطیل شکل قرار گرفته اند.

 

 

در فضای خارجی این مسجد مکان هایی وجود دارد که برای دور هم جمع شدن افراد از ادیان مختلف و با پیشینه های متفاوت در نظر گرفته شده است.

 

هدف از در نظر گرفتن چنین مکانی ایجاد پیوند میان پیروان ادیان مختلف و قشرهای مختلف جامعه در فضایی دوستانه و صمیمی است.

 

 

مسجد واتان پذیرای همه شهروندان شهر «بیله فلد» است و به همین دلیل همه افرادی که در فضای خارج از مسجد دور هم جمع می شوند زمانی را هم برای بازدید از فضای داخلی مسجد اختصاص می دهند.

 

غیر مسلمانانی که برای بازدید از مسجد واتان می آیند با فعالیت های این مسجد در حوزه های فرهنگی،دینی و آموزشی آشنا می شوند.

 

از جمله فعالیت های این مسجد برگزاری کلاس های قرآنی و دینی برای آشنایی همه افراد علاقه مند به ارزش ها و مفاهیم اسلامی است.

 

بسیاری از نوجوانان و جونان آلمانی که علاقه مند به آشنایی با اسلام هستند در کلاس های آموزشی شرکت می کنند.

 

 

پایان پیام/7

منبع: شبستان

کلیدواژه: مساجد جهان آلمان مسجد بیله فلد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۱۸۱۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لازمه پیشرفت کشور سرمایه‌گذاری در حوزه آموزش و پرورش است

ماموستا عبدالسلام امامی امام جمعه مهاباد در خطبه نماز جمعه این هفته ضمن تبریک روز معلم، گفت: نقش معلمان و فرهنگیان بواسطه علم آموزی تعیین کننده بوده و سعادت جامعه در گروه توجه جایگاه آنان نهفته است.

وی با اشاره به کمبود فضاهای آموزشی در کشور افزود: معلمان ما در حداقل فضاها و امکانات بیشترین خدمات و آموزش را ارایه کرده و رفع نیاز و دغدغه آنان هم باید مورد توجه قرار گیرد.

امام جمعه مهاباد با اشاره به فرا رسیدن روز آزادی مطبوعات نیز گفت: امروزه اتفاقاتی در جهان غرب بویژه در امپراطوری رسانه های استکبار رخ می دهد که تمام ادعاهای حقوق بشر و آزادی مطبوعات را زیر سوال برده است.

ماموستا امامی ضمن انتقاد به سرکوب و برخورد با دانشجویان حامی مردم غزه در آمریکا افزود: تنها گناه دانشگاهیان آمریکایی حمایت از مظلومیت مردم بی گناه فلسطین بوده که طی این مدت با اعتراضات خود وجدان انسانی را به نمایش گذاشتند.

وی همچنین با اشاره به مناسب های روز ماما و بیماری ضعب العلاج نیز گفت: رایگان شدن درمان کودکان زیر هفت سال یکی از اقدامات قابل توجه دولت سیزدهم بوده که در جهت ارتقای سلامت جامعه محقق شده است.

ماموستا امامی در ادامه به سالروز شهادت امام صادق (ع) اشاره کرد و گفت: امام صادق (ع) فردی بود که همواره به اتحاد و برادری بین شیعه و سنی تاکید کرده است.

وی با تاکید بر اینکه مسلمانان و مذاهب مختلف نباید تحت تاثیر رسانه های غرب قرار گیرند، افزود: در همین راستا امام صادق علیه ااسلام شاگردان بسیاری را برای عرضه افکار خالص اسلام و طرد اندیشه‌های باطل و منحرف تربیت کرد.

نماز جمعه مهاباد در مسجد جامع این شهر که به «مزگه‌وت سوور»، مشهور است، اقامه می‌شود. این مسجد یکی از قدیمی‌ترین مسجد این شهرستان و از زیباترین آثار معماری دوره صفوی در شمال‌غرب کشور به شمار می‌رود که در سال ۱۳۴۸ با شمارهٔ ثبت ۸۸۲ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

مهاباد با ۲۶۰ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد مهاباد

دیگر خبرها

  • زائری از پرو
  • مسئله فلسطین، چالش مشترک جهان اسلام است
  • رسانه‌های جهان اسلام باید به خوبی خروش عواطف انسانی در حمایت از مردم غزه را به تصویر بکشند
  • امام صادق(ع) آغازگر جهاد در عرصه فقه و تربیت جامعه اسلامی بود
  • امام صادق(ع) مرجع امت اسلامی است
  • پایگاه مسجد باید محور همه فعالیت‌ها قرار بگیرد
  • برگزاری مراسم سوگواری شهادت امام جعفر صادق (ع) در مهردشت +فیلم
  • استان قزوین میزبان لاله گمنام 
  • لازمه پیشرفت کشور سرمایه‌گذاری در حوزه آموزش و پرورش است
  • بسیج ظرفیت مادی و معنوی جهان اسلام برای کمک به فلسطین