Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست- حدود ٢ میلیون و ٢٢٠ هزار نفر برای دریافت تسهیلات مرابحه کالا و خدمات (وام اجاره) ثبت‌نام کردند که از امروز پالایش اطلاعات آغاز و با شناسایی مستاجران واقعی، برای تکمیل ثبت‌نام در سامانه مسکن ملی به زودی اطلاع رسانی خواهد شد.

 دولت با هدف رعایت اصول بهداشتی و جلوگیری از گسترش بیماری کرونا و رفاه حال متقاضیان دریافت تسهیلات کمک ودیعه مسکن، ثبت نام از متقاضیان وام اجاره را با استفاده از سامانه پیامکی انجام داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

متقاضیان واجد شرایط از ساعت ۱۰ صبح روز شنبه (٤ مرداد) با ارسال کد ملی سرپرست خانوار به شماره پیامکی ۳۰۰۰۷۳۶۴۰ از طریق تلفن همراه شخصی خود، نسبت به ثبت نام اولیه دریافت تسهیلات اقدام کردند.

مهلت ثبت نام در ساعت ۲۴ روز پنج شنبه (٩ مرداد) پایان یافت و از امروز راستی این اطلاعات مورد پالایش قرار میگیرد.

پس از این مرحله زمان تکمیل اطلاعات و پرداخت تسهیلات از طریق سامانه طرح اقدام ملی مسکن به آدرس www.Tem.mrud.ir اعلام خواهد شد.

شرایط اعطای تسهیلات کمک ودیعه اجاره مسکن

سقف تسهیلات کمک ودیعه اجاره مسکن در تهران٥٠ میلیون تومان است و تسهیلات بانکی موضوع این مصوبه از محل منابع تسهیلات تخصیصی به واحدهای کسب و کارهای آسیب‌دیده کرونا است که ٢٠ هزار میلیارد تومان اعلام شده است.

این وام به قراردادهای اجاره ای که از ٤ مرداد ماه به بعد منعقد شده است تعلق می‌گیرد و در صورت تامین اعتبار مجدد برای قراردادهای قبل از این تاریخ نیز تصمیم گیری می شود.

تسهیلات مذکور با نرخ سود ۱۳ درصد و با سررسید یک ساله به مستاجرین واجد شرایط پرداخت می‌شود و در دوره قرارداد، صرفاً سود تسهیلات از سوی مستاجرین پرداخت و اصل تسهیلات در سررسید تسویه خواهد شد.

تاکید می شود که متقاضیان دریافت این تسهیلات ابتدا از طریق ارسال پیامک به سرشماره ۳۰۰۰۷۳۶۴۰ ثبت نام اولیه داشتند و سپس در زمان‌بندی اعلامی می‌بایست در سامانه وزارت راه و شهرسازی به آدرس www.tem.mrud.ir اقدام به تکمیل اطلاعات ثبت نام کنند.

متقاضیان دریافت این تسهیلات باید شرایط مندرج در ماده یک آیین نامه اجرایی قانون ساماندهی را داشته باشند. این شرایط عبارتند از: داشتن فرم (ج) سبز، نداشتن سابقه مالکیت از سال ۱۳۸۴ به بعد، متاهل یا سرپرست خانوار بودن، داشتن سابقه ۵ سال سکونت در شهر مورد تقاضا.

هم چنین متقاضیان باید دارای اجاره نامه رسمی یا اجاره نامه ثبت شده در سامانه ثبت معاملات املاک و مستغلات و دارای کد رهگیری باشند.

گروه های مشمول دریافت تسهیلات موضوع این مصوبه، کارگران و حقوق بگیران ثابت، (با اولویت ازدواج های جدید و خانواده های ۵ نفره و بیشتر)، مشمولین تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره)، سازمان بهزیستی کشور و زنان سرپرست خانوار هستند.

ایرنا

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: دریافت تسهیلات ثبت نام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۱۸۷۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشرفت کاری ۳۵ درصد مسکن ملی شهرستان ملایر

مدیر بنیاد مسکن شهر‌ستان ملایر، گفت: اکنون ساخت ۵۰۲ واحد مسکن در قالب اقدام ملی مسکن ملایر با توجه به آورده متقاضیان ۳۵‌ درصد پیشرفت‌کاری دارد. - اخبار استانها -

مهدی عبد‌الملکی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در همدان، با یاد‌آوری‌ این‌که بخشی از واحد‌های مسکن ملی شهرستان ملایر در  زمینی به وسعت 3 هکتار در دست ساخت است، اظهار داشت: زیربنای این ‌واحد‌ها 68 زار‌متر‌مربع است که در قالب 13 بلوک ساخته خواهد شد.

وی افزود: 12 بلوک این ساختمان‌های واقع در زمین‌های معروف به دریاچه کوثر ملایر، 40 واحدی و یک بلوک 22 واحدی است که در 5 طبقه به صورت 2 طبقه توقفگاه‌ خودرو با تسهیلات 550 میلیون‌تومان دولت ساخت آن آغاز و سقف چهارم اجرا شد.

مدیر بنیاد مسکن شهر‌ستان ملایر با اشاره بر این‌که برای افزایش پیشرفت‌کاری ساخت این واحد‌ها، آورده شهروندان متقاضی تایید شده و  مالک نقش‌موثری دارد،بیان کرد: ساخت واحد‌ها بر اساس آورده متقاضیان است و بانک بر مبنای پیشرفت‌کاری طرح‌های ساخت مسکن ملی، تسهیلات مرحله‌ای پرداخت خواهد کرد.

عبدالملکی، گفت: اکنون هر یک از متقاضیان این واحد‌ها در سه مرحله 130 میلیون‌ تومان آورده داشتند که در 3 قسط پرداخت شد، قسط بعدی 50 میلیون‌ تومان است که پیامک واریز برای آنان ارسال شده است.

وی در پاسخ این سوال‌ خبرنگار تسنیم که این واحد‌ها با چه هزینه تمام شده‌ای تحویل متقاضی خواهد شد، عنوان کرد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی بر اساس تعهد‌های اقدام ملی مسکن همه مصالح مورد‌نیاز و مستقیم از کارخانه تامین کرد که با کاهش واسط‌ها، هزینه ساخت به قطع یقین کاهش خواهد داشت.

مدیر بنیاد مسکن شهر‌ستان ملایر، افزود: افزون بر این هزینه‌های نظام‌مهندسی و شهرداری برای مالک 50 درصد تخفیف دارد و هزینه تسهیل‌گر که همه امور را به وکالت از مالک یا متقاضی بر عهده خواهد داشت رایگان است و هزینه تسهیل‌گر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی پرداخت خواهد کرد. آماده‌سازی زمین‌های واگذاری نیز با بنیاد‌ مسکن است برخی قطعات به 2 نفر و برخی به یک نفر متقاضی بر اساس قرعه‌کشی واگذار شد.

وی درباره آخرین وضعیت متقاضیان مسکن ملی شهرستان ملایر، گفت: با آغاز فراخوان اجرای طرح اقدام ملی مسکن، در شهر‌های ازندریان، زنگنه، جوکار و سامن متقاضیان این حوزه ثبت شد که بعد ازبررسی و تایید افراد  دارای  فرم ج سبز، 185 نفر تایید و از این تعداد 102 نفر وجه واریز کردند.

عبدالملکی قطعات زمین واگذار شده را 180 تا 200 متری بیان کرد و گفت: نهضت ملی مسکن 2 نوع تسهیلات در اختیار متقاضیان قرار داد، یکی تسهیلات 550 میلیون تومان با سود 18 درصد و دیگری تسهیلات 350 میلیون تومان با5 درصد سود، هر دو نوع تسهیلات بازپرداخت 20 ساله و بدون تنفس دارد که بعد از دریافت آخرین مرحله تسهیلات توسط متقاضی، بازپرداخت تسهیلات آغاز خواهد شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پرداخت ۳۴ هزار فقره تسهیلات اشتغالزایی به متقاضیان
  • آخرین وضعیت متقاضیان تسهیلات مسکن در این بانک مشخص شد
  • سهم استان زنجان از تسهیلات مسکن روستایی ۱۱ هزار و ۵۰۰ فقره است
  • پیشرفت کاری ۳۵ درصد مسکن ملی شهرستان ملایر
  • مقاوم سازی واحدهای مسکونی روستایی استان زنجان به ۶۷ درصد می رسد
  • آغاز دور جدید فروش خودروهای وارداتی در سال جدید + جزئیات
  • لزوم ثبت قرارداد اجاره مسکن در سامانه خودنویس
  • آغاز فروش خودروهای وارداتی از ساعت ۱۶ امروز + اسامی خودروها
  • متقاضیان نهضت ملی مسکن همچنان پشت در بسته بانک‌ها
  • لزوم ثبت قرارداد ‌اجاره‌ مسکن در سامانه خودنویس