Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان با بیان اینکه در واجب بودن نماز جمعه در میان علمای شیعه اختلاف وجود دارد، گفت: برگزاری نماز جمعه یکی از افتخارات جمهوری اسلامی ایران است و یکی از وظایف مهم مسلمانان شرکت در این نماز عبادی و سیاسی است.

به گزارش خبگزاری برنا در اصفهان؛ آیت‌الله سید یوسف طباطبایی نژاد در دیدار اعضاء ستاد نماز جمعه اصفهان با تبیین نظرات علمای شیعه درباره واجب بودن یا نبودن نماز جمعه اظهار داشت: بر اساس آیات قرآن کریم شرکت در نماز جمعه یکی از وظایف مهم مسلمانان به شمار می‌رود و برپایی این نماز عبادی و سیاسی اهمیت فراوانی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه در طول تاریخ برخی از حاکمان ستمکار از برگزاری نماز جمعه ممانعت می‌کردند، افزود: یکی از افتخارات جمهوری اسلامی ایران این است که فرمان امام راحل برگزاری نماز جمعه را از سر گرفت.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان با تبیین معنای امامت در شیعه عنوان کرد: خداوند همه خوبی‌ها را به امامان معصوم(علیهم‌السلام) عطا کرده است تا مردم با تبعیت از آنان بتوانند در مسیر هدایت و حق قرار گیرند، امام باقر(علیه‌السلام) در روایتی می‌فرمایند: به خداوند سوگند ما برگه برائت نداریم که به وسیله آن به بهشت برویم و هیچ‌گونه نسبت فامیلی با خدا نداریم و هیچ دلیلی علیه خدا نداریم که حتماً بهشتی شویم، مگر اطاعت از خدا که به وسیله آن به خدا نزدیک می‌شویم؛ پس بدانید که هر کس از شما مطیع خدا باشد ولایت ما به سود او است و هر کس از شما نافرمانی خدا را انجام دهد، ولایت و دوستی ما هیچ سودی برای او ندارد.

وی با اشاره به اقداماتی که تا کنون برای راه‌اندازی مصلی نماز جمعه اصفهان انجام شده است، گفت: مصلی اصفهان دارای 18 پروژه است که حدود 3 پروژه از آن اقتصادی و سایر پروژه‌ها مربوط به فعالیت های فرهنگی است، که امیدوار هستیم تا تلاش همه مسئولان و مردم شاهد راه‌اندازی همه قسمت‌های مصلی اصفهان و برپایی باشکوه نماز جمعه و سایر فعالیت‌های فرهنگی در شهر اصفهان باشیم.  

رئیس ستاد نماز جمعه اصفهان در این جلسه با بیان اینکه 5 مرداد سالروز احیاء نماز جمعه است، اظهار داشت: استکبار جهانی و ظالمان و حاکمان در طول تاریخ، نماز جمعه را مزاحم حکومت خود می‌دانستند و از بصیرت و آگاهی مردم وحشت داشتند.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید حسین هاشمی با بیان اینکه نماز عبادی سیاسی جمعه به مردم بصیرت و آگاهی می‌بخشد، افزود: متأسفانه سال‌های سال نماز جمعه در ایران تعطیل شده بود و به برکت جمهوری اسلامی و به فرمان حضرت امام راحل نخستین نماز جمعه توسط مرحوم آیت‌الله طالقانی در تهران برگزار شد و هم‌اکنون این نماز در سراسر کشور برپا می‌شود.  

در این دیدار مسئولان برگزاری نماز جمعه اصفهان به بیان گزارشی از اقدامات خود در حوزه‌های فرهنگی، ساخت‌وساز، بهداشتی و غیره پرداختند.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: امام جمعه جمهوری اسلامی نماز جمعه سیاسی امام جمعه اصفهان برگزاری نماز جمعه نماز جمعه اصفهان جمهوری اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۱۸۸۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری نخستین جلسه کمیته نظارتی منطقه ۵ اصفهان در ۱۴۰۳

مدیر منطقه ۵ شهرداری اصفهان از برگزاری نخستین جلسه جلسه کمیته نظارتی در این منطقه با حضور تعدادی از اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان خبر داد و گفت: بیشتر معضلات شهری شهروندان منطقه ۵ با رویکرد تقسیط در ساخت‌وساز، دریافت پروانه ساختمانی و آزادسازی‌ها است که در این جلسه مطرح شد.

حسین کارگر در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: با توجه به اینکه در بعضی مواقع ملاقات و گفت‌وگوی مستقیم و بی‌واسطه با اعضای شورای اسلامی شهر با دشواری یا تأخیر همراه است، در کمیته نظارتی که هر ماه در منطقه برگزار می‌شود، امکان دیدار و گفت‌وگوی بی‌واسطه مردم با اعضای شورای اسلامی شهر فراهم می‌شود.

وی افزود: هدف از برگزاری چنین جلساتی ارتباط چهره به چهره با مردم و بررسی موضوعاتی است تا مشکلات شهروندان حل‌وفصل شود.

مدیر منطقه ۵ شهرداری اصفهان ضمن قدردانی از اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان که در کمیته نظارتی حضور دارند، گفت: با برنامه‌ریزی برای آینده و تخصیص بودجه، مشکلاتی که از سوی شهروندان در این منطقه مطرح می‌شود، اقدامات تأثیرگذار خواهد بود.

کارگر تصریح کرد: با توجه به دیدار چهره به چهره و رفع مشکلات شهروندان در این منطقه، مراجعه شهروندان بسیار کاهش یافته است و این موضوع نشان از اثرگذاری ارتباط مردمی بین مسئولان و مردم است.

وی با بیان اینکه بیشتر معضلات شهری شهروندان منطقه ۵ با رویکرد تقسیط در ساخت‌وساز، دریافت پروانه ساختمانی و آزادسازی‌ها است که در جلسات مشکلات شهروندان به همت اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان رفع می‌شود، گفت: اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان همواره یاری‌دهنده مردم منطقه ۵ بوده‌اند و معضلات شهری شهروندان را در دستور کار قرار داده‌اند.

به گزارش ایمنا، در اولین جلسه کمیته نظارتی منطقه ۵ در سال ۱۴۰۳ با حضور اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان (مجید نادرالاصلی، سیدامیر سامع و ابوالفضل قربانی) ضمن تکریم و قدردانی از مدیر و رؤسای ادارات و کارکنان منطقه ۵ و دریافت نظرات و پیشنهادهای آن‌ها و جلسه بررسی مسائل منطقه برای آشنایی با ظرفیت‌ها، کاستی‌ها، چالش‌ها و موانع موجود و آگاهی از روند پیشرفت برنامه‌ها و پروژه‌های این منطقه، از موارد مطرح شده بود.

کد خبر 749086

دیگر خبرها

  • برگزاری همایش اندیشه تمدنی در اندیشه امام علی (ع)
  • برگزاری آئین دسته‌روی روز شهادت امام صادق(ع) در بجنورد
  • مراسم سوگواری امام صادق در باغ موزه دفاع مقدس برگزارمی شود
  • برگزاری آیین سوگواری شهادت امام صادق‌(ع) در باغ موزه انقلاب
  • سپاه و ارتش بازوان قدرتمند نظام جمهوری اسلامی اند 
  • ظهور تحول در دانشگاه های جهان را باید نتیجه خون‌های ریخته شده در غزه دانست
  • شهید مطهری پهلوان جهاد تبین بود
  • دیدار فرمانده سپاه با ائمە جمعه بوکان
  • برگزاری نخستین جلسه کمیته نظارتی منطقه ۵ اصفهان در ۱۴۰۳
  • نگذارید قصه کاظم صدیقی، استخوان لای زخم بماند /حضورش در نماز جمعه و توجیهات طلبکارانه اش، سوءتفاهم ها را افزایش داد