Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@16:15:14 GMT

پزشکان آلمانی نگران از موج دوم کرونا

تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۱۸۹۹۲

پزشکان آلمانی نگران از موج دوم کرونا

به گزارش ایرنا، گزارش های اخیر در مورد افزایش شمار مبتلایان به بیماری کووید-۱۹ در آلمان، به گمانه زنی ها در خصوص شروع موج دوم شیوع کرونا در این کشور دامن زده است.

شبکه دویچه وله در این خصوص نوشت: در آلمان تعداد افرادی که روزانه به کووید-۱۹، بیماری ناشی از کرونای جدید متبلا می‌شدند برای مدتی طولانی بین ۳۰۰ تا ۵۰۰ نفر بود،  اما در روزهای گذشته آمار مبتلایان جدید به‌شدت بالا رفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

براساس گزارش موسسه روبرت کخ (RKI) اداره‌های بهداشت ایالتی آلمان در ۲۴ ساعت گذشته ۸۷۰ مورد ابتلا را ثبت کرده‌اند و به این ترتیب شمار مبتلایان در این کشور در مجموع به ۲۱۰ هزار و ۶۶۵ نفر رسیده است.

در همین رابطه پزشکان وابسته به اداره‌های بهداشت ایالت‌های گوناگون آلمان هشدار دادند که اگر موج دوم کرونا به‌راه بیافتد، آنها با مشکلات اساسی روبرو خواهند شد.

«اوته تایشرت» رئیس اتحادیه پزشکان وابسته به وزارت بهداشت در گفت‌وگو با روزنامه‌های گروه رسانه‌ای "فونکه" اظهار داشت، کادر درمانی اداره‌های بهداشت ایالتی برای مقابله با موج دوم کرونا به اندازه کافی پرسنل ندارند.

وی با بیان این که باید هر چه زودتر شرایط مناسب برای مقابله با موج دوم احتمالی کرونا مهیا شود، خواهان ایجاد یک بانک اطلاعاتی برای داوطلبانی شد که مایلند برای مواقع اضطراری دوره‌های آموزشی ببیند.

در حال حاضر بحران کرونا در سه ایالت شلسویگ هولشتاین، بادن-وورتمبرگ و مکلنبورگ-فورپومرن شدیدتر از دیگر ایالات‌های آلمان است. موارد جدید ابتلا در این سه ایالت به بازگشت مسافران تابستانی نسبت داده می‌شود.

مقامات بهداشت از مردم خواسته اند، از برگزاری جشن‌ها و مراسم سوگواری بدون رعایت نکات بهداشتی خودداری کنند. این در حالی است که بسیاری از شرکت کنندگان در یک جشن تولد در ایالت مکلنبورگ-فورپومرن و یک مراسم تشییع جنازه در بادن-وورتمبرگ به کووید-۱۹ مبتلا شده‌اند.

همچنین پایان یافتن تعطیلات تابستانی و آغاز سال جدید تحصیلی باعث تشدید نگرانی در ایالت‌های مکلنبورگ-فورپومرن، هامبورگ، برلین، براندنبورگ و اشلسویگ-هولشتاین شده است.

برچسب‌ها ویروس کرونا بیماری های ویروسی آلمان پروندهٔ خبری هراس جهانی از ویروس کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا بیماری های ویروسی آلمان ویروس کرونا بیماری های ویروسی آلمان موج دوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۱۸۹۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!

به گزارش "ورزش سه"، این بازیکن سابق در سال ۲۰۲۱ به لاوال در لیگ دو فرانسه پیوست اما پس از مصدومیت‌های پرشمار در اواخر فصل گذشته مجبور به بازنشستگی شد.

مهاجمی که اکنون بازنشسته شده استدلال کرده است که او نه یک نظریه‌پرداز با توهم توطئه است و نه یک ضد واکسن، اما او مایل است دادگاه بررسی کند که آیا ارتباطی بین آسیب‌دیدگی او و واکسن وجود دارد یا خیر.

او گفت:«می‌خواهم بفهمم چرا دیگر بدنم به خوبی کار نمی‌کند.» این بازیکن سابق مدعی شد که در همان زمانی که در برابر بیماری واکسینه شده بود، صدمات و مصدومیت‌های زیادی متحمل شده است.

او علاوه‌بر اینکه از شرکت‌های فایزر و بیونتک که تولید واکسن کرونا را برعهده داشتند، شکایت کرده، بلکه علیه فدراسیون فوتبال فرانسه هم اقدام قانونی انجام داده. وکیل این بازیکن گفت:«ابتدا واکسن برای همه اجباری نبود اما بعد از مدتی واکسیناسیون برای بازیکنان حرفه‌ای هم اجباری شد. من فکر می‌کنم که فدراسیون فوتبال در این ماجرا مسئولیت دارد.»

جلسه‌ای در دوم ژوئیه در پاریس برگزار می‌شود که در آن دادگاه به کمک هیئتی از کارشناسان تصمیم خواهد گرفت که آیا بین مصدومیت‌های وی و واکسیناسیون رابطه علت و معلولی وجود دارد یا خیر.

دیگر خبرها

  • ببینید | یورش پلیس آلمان به تجمع حامیان فلسطین در برلین
  • کاهش سرانه تخت بیمارستانی خراسان شمالی نسبت به میانگین کشوری
  • افزایش خشم چین علیه اتهام زنی‌های جاسوسی از طرف آلمان
  • تاثیر سلامت دهان و دندان بر تقویت سلامتی قسمت‌های مختلف بدن
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!
  • چین سفیر آلمان را احضار کرد
  • روایت یک اقتصاددان از اتفاقی نگران‌کننده برای طبقه متوسط جامعه
  • دو بازیکن از تمرین یک‌راست به بیمارستان رفتند!‏