Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-26@11:35:56 GMT

مبلغان در ماه محرم مروج فرهنگ نذر سلامت باشند

تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۱۹۰۹۰

مبلغان در ماه محرم مروج فرهنگ نذر سلامت باشند

حجت الاسلام والمسلمین عبادی بر نهادینه سازی و ترویج فرهنگ نذر سلامت در ماه محرم تاکید کرد و گفت: مبلغین، ماه محرم را به فرصتی برای فرهنگ سازی نذر سلامت تبدیل کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندرعباس، حجت الاسلام و المسلمین « محمد عبادی » در نشست ستاد برگزاری مراسم محرم الحرام 1442، محرم را بهترین زمان برای فرهنگ سازی خواند و اظهار کرد: در چنین شرایطی که به دلیل شیوع ویروس کرونا، برخی تریبون ها تعطیل شده است باید از ظرفیت و فرصت طلایی محرم در راستای فرهنگ سازی بهره لازم را ببریم و ماه محرم را به فرصتی برای فرهنگ سازی نذر سلامت تبدیل کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی بر ایجاد و ترویج فرهنگ نذر برای سلامت جامعه تاکید کرد و افزود: مبلغین در ماه محرم مروج فرهنگ نذر سلامت باشند و نذورات مردمی را به سمت حوزه سلامت سوق دهند.

 

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان تصریح کرد: در شرایط کنونی شیوع بیماری کووید 19، مردم می‌توانند نذورات خود را به بیمارستان‌ها و در حوزه سلامت، هزینه کنند.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی به دلیل شیوع ویروس منحوس کرونا، نذورات مردمی باید به سمت حوزه سلامت هدایت شود و از افراد بخواهیم به جای طبخ و توزیع غذای نذری، اقدام به خرید و توزیع ماسک و مواد شوینده کنند.

 

وی با تاکید بر اینکه فرهنگ نذر سلامت در جامعه نهادینه شود، گفت: باید با فرهنگ‌سازی و همراهی مردم؛ نذروات به این حوزه مهم اختصاص یابد.

 

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان با تاکید بر اینکه ایجاد نذر سلامت، در حوزه‌های دیگر نیز تاثیرگذار است، گفت: مجموعه های فرهنگی دینی به خوبی قادرند بر بازار، ورزشگاه‌ها، سینماها و ... اثرات مثبت داشته باشند.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی بیان کرد: تمامی نهادها و دستگاه‌های ذیربط به ویژه اداره کل تبلیغات اسلامی هرمزگان و صدا و سیمای مرکز خلیج فارس، کمک کنند تا نذروات مردم در دهه اول محرم، به حوزه سلامت تعلق یابد.

 

وی با تاکید بر ساماندهی مراسم عزاداری‌ها و نظارت دقیق بر مراسم عزاداری در روزهای آخر دهه اول محرم اظهار کرد: باید از برگزاری مراسم عزاداری به صورت تجمع خودداری کرد و این مراسم در مکان های مختلف و با تراکم جمعیت کمتری برگزار شود.

 

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان تاکید کرد: با برنامه ریزی و همکاری با کمیته امداد امام خمینی(ره) استان هرمزگان، نذورات مردم برای کمک به بیماران کرونایی جمع آوری شود.

 

 

 

 

پایان پیام/88

منبع: شبستان

کلیدواژه: نذر سلامت نماینده ولی فقیه در هرمزگان امام جمعه بندرعباس مبلغان استان هرمزگان حجت الاسلام حوزه سلامت فرهنگ سازی ماه محرم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۱۹۰۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارگران موتور محرک چرخه اقتصاد کشور هستند

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمد جواد باقری ارومی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهرستان آستارا با اشاره به آیات قرآن و احادیث اهل بیت (ع) به بیان تأثیر ایمان و تقوا در گشایش در زندگی و باز شدن درهای برکات الهی اظهار کرد: غفلت از یاد خدا را سبب محروم شدن از نعمت‌های الهی و بی بهره ماندن از رحمت پروردگار عالم در آخرت می‌شود.

امام جمعه آستارا با گرامیداشت هفته سلامت، اقدامات انجام گرفته توسط دولت در حوزه سلامت را شایسته تقدیر دانست و افزود: با توجه به شعار امسال باید در حوزه سلامت به سمت مردمی سازی برویم و با ترویج اقدامات پیشگیرانه در حوزه بهداشت و مشارکت مردم در طرح‌های غربالگری ضریب سلامت در جامعه را افزایش دهیم.

وی ضمن گرامیداشت هفتم اردیبهشت، روز ایمنی و حمل و نقل گفت: متأسفانه در تعطیلات نوروز امسال ۱۰۶۵ نفر در حوادث رانندگی فوت کرده و بیش از ۱۷۰۰۰ نفر مصدوم شده‌اند، در صورتی که با ایمن سازی راه‌ها و رعایت قوانین توسط رانندگان محترم این امکان وجود داشت که این هموطنان در کنار خانواده‌های خود باشند.

حجت الاسلام باقری ارومی نهم اردیبهشت، روز شوراها را نیز تبریک گفت و از اختلافات موجود بین اعضای شوراها گلایه کرد و افزود: اگر اختلاف نظر و سلیقه‌ها موجب تضارب آرا و افزایش بهره وری گردد بسیار مفید و ارزشمند است؛ اما وقتی اختلافات به نزاع و درگیری بینجامد سبب سستی و عقب ماندگی است.

حفظ و نگهداری پروژه‌های شهری از افتتاح آنها مهم‌تر است

وی آماده سازی بلوار شورا جهت استفاده عموم مردم را بعد از مدت‌ها تأخیر به فال نیک گرفت و ادامه داد: بالاخره پس از مطالبه گری در تریبون‌های مختلف و پیگیری‌های برخی مسؤولان این بلوار آماده افتتاح و بهره برداری است ولی یک تذکر خدمت شهردار محترم عرض می‌کنم نگهداری پروژه‌های پس از افتتاح از اصل آن پروژه مهم‌تر است و اگر قرار است این پروژه هم به سرنوشت ساحل کاکوله دچار شود بهتر است از اکنون فکری به حال آن کنید.

امام جمعه آستارا یازدهم اردیبهشت روز جهانی کار و کارگر را تبریک گفته و افزود: کارگران نیروهای اصلی و موتور محرک چرخه اقتصاد کشور هستند و در این سالی که جهش تولید با مشارکت مردم باید انجام پذیرد خیلی بیشتر نقش و اهمیت کارگران در تحقق شعار سال آشکار می‌شود.

وی سالروز شهادت استاد شهید مرتضی مطهری و روز معلم و روز عقیدتی و سیاسی در سپاه را گرامی داشت و اضافه کرد: رمز ماندگاری شهید مطهری، فکر اندیشه او به عنوان یک مکتب و یک روش فکری و اعتقادی است و این مهم او را به عنوان یک الگو و یک متفکر جریان ساز همیشه زنده نگه داشته است.

حجت‌الاسلام باقری ارومی با توجه به تبلیغات رسانه‌ای دشمن برای کم ارزش نشان دادن عملیات وعده صادق گفت: آنچه در این عملیات مهم بود اثبات ظهور قدرت اراده ملت ایران و نیروهای مسلح در عرصه بین الملل بود، اینکه چند موشک شلیک شده و یا به هدف برخورد کرده است مسأله اصلی نیست. مسأله اصلی جرأت یافتن مسلمانان و آزادی خواهان عالم برای نابود کردن رژیم صهیونیستی است که به خوبی اتفاق افتاد و هیمنه تو خالی رژیم خبیث را در هم شکست.

کد خبر 6089112

دیگر خبرها

  • کارگران موتور محرک چرخه اقتصاد کشور هستند
  • برگزاری مراسم بزرگداشت شهید مدافع حرم محرم علیپور در مرند
  • مراسم بزرگداشت شهید مدافع حرم "محرم علیپور" برگزار شد
  • فرهنگ‌سازی و آموزش، راهبرد موثر در کاهش حوادث رانندگی
  • تاکید بر برنامه ریزی مدون در حوزه های فرهنگی و اعتقادی دانش آموزان فیروزکوه
  • نگاه قرارگاهی در حوزه فرهنگ استان کرمانشاه
  • فعالیت‌های آموزش محور در حوزه سلامت، تقویت می‌شود
  • فعالیت مجامع اجلاسیه بین المللی پیرغلامان حسینی
  • مصوبات کمیسیون اصل نود در حوزه قیمت‌گذاری صحیح آرد و نان چیست؟
  • مصوبات کمیسیون اصل نود در حوزه قیمت‌گذاری صحیح آرد و نان