Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@06:56:38 GMT

فشارهای خیابانی بر نتانیاهو به خارج از فلسطین اشغالی کشیده شد

تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۱۹۱۳۵

فشارهای خیابانی بر نتانیاهو به خارج از فلسطین اشغالی کشیده شد

‍‍‍‍‍‍

اعتراض‌ها به بی کفایتی و پرونده‌های فساد نتانیاهو در فلسطین اشغالی در هفته‌های اخیر از قلب تل آویو به نزدیکی اقامتگاه رسمی نخست وزیر در قدس و محل سکونت شخصی وی در منطقه قیصریه، کنار گوش بی‌بی، رسیده است.

به گزارش روزنامه تایمز اسرائیل، دیروز جمعه صدها نفر از معترضان در نزدیکی اقامتگاه رسمی نتانیاهو در قدس و منطقه ساحلی قیصریه که محل سکونت نتانیاهو است، تجمع کرده و به علت اتهام‌های فساد خواستار کناره گیری وی از سمت نخست وزیری شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یکی از دلایل دیگر تظاهرات کنندگان برای اعتراض به بی‌بی ناامیدی از بحران‌های اقتصادی ناشی از ویروس کرونا به دنبال ضعف کابینه نتانیاهو در مدیریت مقابله با ویروس کرونا است.

اکنون جنبش اعتراضی گسترده علیه نتانیاهو به آمریکا، انگلیس و آلمان نیز کشیده شده است. روزنامه جروزالم پست در این مورد نوشت که برگزاری تظاهرات علیه نتانیاهو در شهرهای سان فرانسیسکو، نیویورک و لندن برنامه ریزی شده است.    

طبق این گزارش، اعتراض‌هایی نیز قرار است در روز یکشنبه در میدان واشنگتن شهر نیویورک و همچنین در لندن و برلین پیگیری شود. گفته می شود فعالان سیاسی در شهر سن فرانسیسکو با افرادی که خواستار تجمع علیه نتانیاهو در بوستون و سیاتل هستند ارتباط برقرار کرده‌ و همچنین با معترضان علیه نتانیاهو در سیدنی استرالیا نیز رابطه دارند.

از طرف دیگر اما متحدان نخست وزیر رژیم صهیونیستی در حزب لیکود دست روی دست نگذاشته و برخی از اعضای کمیته مرکزی این حزب قصد دارند تا با پخش ویدئوی حمایت دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا از نتانیاهو به هنگام تجمع معترضان در خارج از اقامتگاه نخست وزیر در شهر قدس اخلال ایجاد کنند.

به خشونت کشیده شدن اعتراض‌ها

تجمع معترضان علیه کابینه نتانیاهو به تدریج بر روی روان راست‌های افراطی رفته است تا جایی که افراد راستگرا مخالف معترضان به دل جمعیت تظاهرکنندگان حمله کرده و با آنها درگیر شدند. نیروهای پلیس رژیم صهیونیستی پنجشنبه شب حدود ۱۶ نفر از فعالان راستگرا را به خاطر حمله به خبرنگاران و برخی دیگر از معترضان دستگیر کردند.

به نوشته روزنامه تایمز اسرائیل، برخی طرفداران باشگاه فوتبال بیتار در محلی با معترضان ضد کابینه نتانیاهو درگیر شدند. همزمان چند مهاجم راست افراطی نیز به معترضان علیه نتانیاهو حمله کرده و به دنبال آن روز سه شنبه گذشته تل آویو با درگیری‌های خونین همراه شد.

مرورگر شما از ویدئو پشتیبانی نمی‌کند.
فایل آن‌را از اینجا دانلود کنید: video/mp4

طبق این گزارش، همچنین فعالان راستگرا روز پنجشنبه شعار "مرگ بر چپی‌ها" را سر می‌دادند و ضمن پرتاب سنگ به سمت خبرنگاران با حمله به طرفشان دوربین آنها را شکستند.

روز سه شنبه گذشته نیز درگیری در نزدیکی منزل امیر اوهنا وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی در تل آویو در گرفت و مهاجمان راستگرا معترضان را با بطری‌های شیشه‌ای و صندلی هدف قرار دادند و به سمت آنها گاز فلفل افشانه کردند.

اتفاق جالب توجه دیگر در اعتراضات انتشار یک عکس از نتانیاهو در شبکه‌های اجتماعی بود که با ورود افسر پلیس به این قضیه تبدیل به یک موضوع امنیتی شد.

تصویر منتشر شده توسط ساگی هابر ۵۰ ساله از منطقه گیواتائیم در فیس بوک

به گزارش روزنامه هاآرتص، یکی از ساکنان شهر مرکزی گیواتائیم با انتشار یک عکس از سالهای دور نخست وزیر رژیم صهیونیستی و نوشتن توضیح "یک مدل برای احمق‌ها" زیر این تصویر با هشدار پلیس روبرو شد. در این تصویر گویی نتانیاهو در حال ادای سلام مخصوص نازی‌های آلمان است و حکومت وی با رژیم دیکتاتوری هیتلر مقایسه شد.

جنبش اعتراضی علیه نتانیاهو پس از گذشت چند هفته نه تنها فروکش نکرده بلکه در عرصه بین المللی نیز پیگیری می‌شود و به نظر تا زمان سرنگون کردن نتانیاهو پایانی نداشته باشد.   

برچسب‌ها تل آویو اعتراض های خیابانی اسرائیل رژیم صهیونیستی بنیامین نتانیاهو

منبع: ایرنا

کلیدواژه: تل آویو اعتراض های خیابانی اسرائیل رژیم صهیونیستی بنیامین نتانیاهو تل آویو اعتراض های خیابانی اسرائیل رژیم صهیونیستی بنیامین نتانیاهو رژیم صهیونیستی علیه نتانیاهو نخست وزیر اعتراض ها تل آویو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۱۹۱۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله های موشکی حزب الله به شمال فلسطین اشغالی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، منابع صهیونیست از حمله موشکی جدید حزب الله به مواضع نظامیان رژیم صهیونیستی خبر دادند.

رسانه‌های رژیم صهیونیستی اعلام کردند که شهرک تنوعا در شمال فلسطین اشغالی با موشک ضدزره هدف قرار گرفته است.

همچنین منابع صهیونیست از هدف قرار گرفتن ساختمانی در زرعیت در شمال فلسطین اشغالی با موشک شلیک شده از لبنان خبر دادند.

این منابع بیان کردند که آژیر خطر به صدا درنیامده است.

رسانه‌های رژیم صهیونیستی همچنین از شلیک خمپاره از جنوب لبنان به سمت شهرک‌های صهیونیست نشین شمال فلسطین اشغالی نیز خبر دادند.

حزب الله دو ساختمان در آویویم را به شکل مستقیم هدف حمله موشکی قرار داده بود.

این حمله‌های مقاومت اسلامی همزمان با حمله‌های هوایی سنگین رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان انجام شد.

کد خبر 6087663

دیگر خبرها

  • تظاهرات خانواده‌های اسرای صهیونیست مقابل خانه گانتس و نتانیاهو
  • شهادت یک عضو دیگر حزب الله در جنوب لبنان + عکس
  • تشدید اعتراض حامیان فلسطین در مراکز آموزش عالی آمریکا
  • اعتراضات دانشجویی به جنگ علیه غزه از آمریکا به اروپا کشیده شد
  • تظاهرات علیه کابینه نتانیاهو در قدس / حمله معترضان به بن گویر
  • اردوغان: نتانیاهو شبیه هیتلر است/ عربستان سعودی: تداوم ارتکاب جنایات جنگی از سوی نیروهای اشغالگر اسرائیلی در غزه را محکوم می کنیم/ حزب الله مقر تیپ گولانی در عکا را هدف حمله پهپادی قرار داد/ رسانه صهیونیستی: داستان حقیقی این است که ما آنگونه که نتانیاهو م
  • تظاهرات علیه کابینه نتانیاهو در قدس اشغالی/ حمله معترضان به بن گویر
  • تظاهرات مجدد شهرک‌نشینان در برابر محل اقامت نتانیاهو
  • حمله های موشکی حزب الله به شمال فلسطین اشغالی+فیلم
  • حمله های موشکی حزب الله به شمال فلسطین اشغالی