Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون وزیر راه از معرفی مستأجران به بانک برای دریافت وام از ۲۰ مرداد خبر داد و گفت: برای حمایت از تولید مسکن حمایتی، قیمت فولاد و سیمان کاهش می یابد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم،  محمود محمودزاده با اشاره به اینکه موضوع مسکن یک موضوع چندوجهی است و باید از زوایای مختلف مورد بررسی قرار بگیرد، اظهار کرد: کاهش قیمت مسکن به وجوه مختلفی از اقتصاد وابسته است و اینکه تصور شود تنها با افزایش تولید یا وضع مالیات، قیمت‌ها در بخش مسکن کاهش می‌یابد، تصوری صحیح نیست و باید از شقوق مختلف به این موضوع رسیدگی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر اینکه قطعا تولید مسکن، نیاز کشور است و سیاستگذاری‌ها بر مبنای افزایش تولید مسکن پایه‌گذاری شده است، افزود: بر اساس آمارها در حال حاضر، تعداد واحدهای مسکونی موجود در کشور از تعداد خانوار بیشتر است. اما در عین حال مساله کمبود مسکن در کشور وجود دارد که بزرگ‌ترین علت آن این است که بخش عمده‌ای از مسکن‌های موجود در توان خرید گروه‌های هدف نیست. به همین دلیل، وزارت راه و شهرسازی، سناریوی چند وجهی را طراحی کرده و مشغول انجام آن است.

محمودزاده سیاستگذاری‌های وزارت راه و شهرسازی را شاملِ مالیات بر خانه‌های خالی با همفکری سازمان امور مالیاتی، اتمام واحدهای مسکونی مهر باقیمانده، تولید مسکن ملی، و تقویت جریان تولید مسکن اعلام کرد و گفت:جدیدترین دستوری که در هفته گذشته از سوی رییس‌جمهور ابلاغ شد، موضوع کاهش قیمت فولاد و سیمان و خروج این دو نهاده ساختمانی از بورس برای حمایت از مسکن حمایتی با قیمت ثابت و بر مبنای قیمت سال گذشته با 20 درصد افزایش بود که این کار، تفاوت جدی و تاثیرگذاری را روی قیمت تمام شده خواهد گذاشت.

معاون وزیر راه و شهرسازی در خصوص راهکارهای دولت برای افزایش افسارگسیخته قیمت مسکن، افزود: پیشنهادهای وزارت راه و شهرسازی در خصوص ساماندهی بازار مسکن در قالب اجاره و بازار خرید و فروش به دولت، ارایه شد.در بخش اجاره دو مصوبه؛ تعیین سقف افزایش اجاره بها و ودیعه مسکن مصوب شد که نقش مهمی در ساماندهی بازار مسکن خواهد داشت.

وی با بیان این که ثبت‌نام ودیعه اجاره تا پنجشنبه 9 مرداد انجام شد و تا قبل از 20 مرداد، وام ودیعه اجاره مسکن به واجدان شرایط پرداخت می‌شود، افزود: پالایش‌ متقضاین وام ودیعه از امروز 11 مرداد آغاز شده است و تا قبل از 20 مردادماه به پایان می‌رسد و واجدان شرایط به سیستم بانکی برای دریافت وام ودیعه مسکن معرفی می‌شوند.

وی درباره تنظیم بازار و اقدامات وزارت راه و شهرسازی نیز گفت: بزرگترین اقداماتی که در حوزه تنظیم بازار مسکن از سوی وزارت راه و شهرسازی سیاستگذاری شده است، موضوع مالیات بر خانه های خالی، افزایش تولید مسکن، ارایه مشوق های خدماتی  از جمله تخفیف عوارض در صدور پروانه، در ارایه خدمات مهندسی، و کاهش مالیات برای سازندگان فعال است که نقش مهمی در تنظیم بازار مسکن خواهد گذاشت.

انتهای پیام/

 

R1012188/P/S7,81/CT12 واژه های کاربردی مرتبط صنایع فولادی بازار مسکن قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان واژه های کاربردی مرتبط صنایع فولادی بازار مسکن پربیننده‌ترین اخبار اقتصادی ۱ شرایط فروش فوق العاده مرحله دوم محصولات ایران خودرو اعلام شد + جدول ۲ قیمت جهانی طلا امروز ۹۹/۰۵/۱۰|پناه بردن سرمایه‌گذاران به طلا با وخامت اوضاع اقتصاد آمریکا ۳ قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز امروز ۹۹/۰۵/۰۹|آخرین قیمت‌ها از بازار طلا و ارز/ سکه ۱۱ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان شد ۴ وزیر اقتصاد: نقدینگی ۷۰هزارمیلیاردتومانی واردشده به بورس را حفظ می‌کنیم ۵ دارایی مالکان سهام عدالت ۴.۱ درصد آب رفت ۶ قیمت جهانی طلا امروز ۹۹/۰۵/۱۱| ادامه رشد قیمت طلا در سایه کاهش ارزش دلار ۷ بررسی بسته پیشنهادی مسئولان سازمان بورس در کمیسیون اقتصادی مجلس ۸ گروکشی سیاسی در معرفی وزیر جدید صمت/حاجی دلیگانی: آقای رئیس جمهور جلوی بی‌قانونی را بگیرد مهمترین اخبار اقتصادی گروکشی سیاسی در معرفی وزیر جدید صمت/حاجی دلیگانی: آقای رئیس جمهور جلوی بی‌قانونی را بگیرد «عیار ۱۵»/ پیش‌بینی صادرات ۸۰ تا ۱۰۰ درصدی ۲۱ استان به ۱۵ کشور همسایه در سال ۹۹ «معجزه آبخیزداری»| مشکل پدیده گردوغبار را چگونه حل کنیم؟ صرفه‌جویی چند ده میلیون دلاری با آبخیزداری بی توجهی دولت به مصوبه افزایش ۲۰۰هزارتومانی حق مسکن کارگران/ مصوبه ای که در دولت مانده است مهمترین اخبار تسنیم لبنان|افشاگری حزب‌الله از اسرار سیاسی جنگ ۳۳ روزه/ حاج قاسم نقش اساسی در پیروزی مقاومت داشت طرح‌‌ مجلس برای حمایت‌ از ‌‌اقشار آسیب‌پذیر / پیش‌بینی بسته‌های یارانه‌ای ‌برای حمایت از ۴ دهک کم‌درآمد‌ گسترش همکاری‌های استراتژیک ایران و روسیه/ ایجاد کریدور ایران ــ روسیه ــ اروپا در دستور کار قرار گرفت رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس: تعرض ‌جنگنده‌ها ‌راهزنی هوایی بود / دستگاه قضایی ‌علیه آمریکا اعلام جرم کند روحانی: ۱۰ استان از پیک بیماری کرونا عبور کردند درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: صنایع فولادی بازار مسکن صنایع فولادی بازار مسکن وزارت راه و شهرسازی برای حمایت تولید مسکن بازار مسکن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۱۹۱۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازار سیاه تایر از بین می رود!

تین نیوز

عضو هیات مدیره انجمن صنعت تایر ایران گفت: تایر در بعضی از رینگ ها خریداری و برای افزایش قیمت در انبارک ها احتکار می شد که اکنون با تعادل در عرضه و تقاضا ظرف یک ماه آینده این بازار سیاه از بین خواهد رفت.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، جمال میرزایی اظهار داشت: کمبودی در عرضه تایرهایی با رینگ های ۱۳ و ۱۴ در بازار نداریم و با افزایش عرضه اکنون این تایرها به میزان کافی در بازار موجود است.

میرزایی افزود: مشاهده های میدانی نشان می دهد که تقاضا نسبت به رینگ های ۱۳ و ۱۴ کاهش یافته است.

وی تاکید کرد: با از بین رفتن بازار سیاه در ماه آینده قیمت تایر در بازار کاهشی خواهد شد.

میرزایی با اشاره به افزایش به صورت میانگین ۱۶ درصدی تایرهای سواری گفت: با توجه به افزایش بهای تمام شده محصولات تولیدی ناشی از افزایش نرخ جهانی مواد اولیه، نرخ مواد اولیه داخل ، انرژی و سایر عوامل و نهاده های تولیدی و براساس اخذ مجوزهای قانونی و تصمیمات اتخاذ شده در انجمن صنفی صنعت تایر مقرر شد تا از پنجم اردیبهشت افزایش قیمت اعمال شود.

مدیر عامل گروه صنعتی بارز عنوان کرد: نرخ جهانی مواد شیمیایی از ۱.۲ به ۱.۷ دلار رسید که این امر باعث زیان ده شدن تولید شده است.

وی بیان داشت: تولیدکنندگان تایر در سال گذشته افزایش قیمتی نداشتند و این افزایش قیمت در امسال می تواند تولیدکنندگان را از زیان خارج و منجر به رونق تولید کند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • ورود صندوق ملی مسکن به بازار خرید سیمان از طریق بورس
  • دلار و سکه تا کجا کاهش پیدا می کنند؟
  • ورود صندوق ملی مسکن به خرید سیمان/ واسطه‌ها حذف می‌شوند
  • روند کاهشی نرخ ارز درپی شکست بازار از مرکز مبادله
  • کاهش قیمت طلا در بازار جهانی فلزات گران بها
  • توضیح دبیرکل اتاق بازرگانی ایران و عراق درباره بازار دلار
  • رشد قیمت دلار در بازار غیررسمی، ارتباط چندانی با بانک مرکزی ندارد
  • دلار ریخت، طلا جهش کرد/ ورق در بازار طلا و ارز برگشت؟
  • هشدار درباره نفت ۱۰۰ دلاری و تورم جهانی
  • بازار سیاه تایر از بین می رود!