Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس با حضور در جمع کارگران "نیشکر هفت‌تپه" گفت: مجلس مسئله واگذاری نیشکر هفت تپه و حقوق معوقه کارگران آن را در کمیسون اصل ۹۰ بررسی می‌کند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شوش، سید نظام الدین موسوی عضو کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی در جمع کارگران نیشکر هفت تپه اظهار داشت: برای شنیدن درد کارگران این شرکت که 49 روز است در گرمای طاقت‌فرسا برای حق خود تجمع کردند، از مجلس آمدیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: ما نه برای نمایش و نه برای وعده آمدیم و خود کارگر زاده هستیم و درد کارگر را می‌دانیم. برای گفتگو و حل مسئله کارگران بین شما حضور پیدا کردیم.

عضو کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی گفت: حل مسئله حقوق کارگران و پرداخت معوقات این کارگران عزیز دغدغه و کارویژه ما در مجلس است. چرا باید کارگران نیشکر که یکی از اقشار عزیز و زحمتکش کشور هستند، این‌گونه 49 روز در این گرما برای حق خود تجمع کنند؟

وی افزود: هیچ‌کس حق ندارد کارگرانی را که به حق تجمع پیدا کردند، مورد مواخذه قرار دهد و اگر قرار است کسی برای یک اعتراض به حقی دستگیر و یا مواخذه شود، منِ نماینده هستم.

موسوی بیان داشت: برای حل ریشه‌ای مسائل کارگری در کشور باید چاره‌اندیشی کنیم؛ در وهله اول باید با کسانی که به اسم خصوصی‌سازی شرکت‌ها را تاراج کردند برخورد شود. این افراد شرکت‌هایی هفت‌تپه که روزگاری یکی از صنایع پردرآمد بود را چوب حراج زدند. مسئله خصوصی سازی نیشکر هفت تپه را در مجلس پیگیری می‌کنیم.

سفر مجدد نمایندگان مجلس به شوش برای بررسی وضعیت کارگران هفت تپهبنگاه های فاقد بیمه هم مشمول وام شدند/ زمان پرداخت حقوق کارگران هفت تپه مشخص شد

وی ادامه داد: در وهله دوم باید با واردکنندگان شکر به کشور برخورد شود. خوزستانی قطب شکر است چرا باید شکر وارد شود؟

این نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: همین هفته پیش رو نمایندگان کارگران معترض را به کمیسیون اصل 90 دعوت می‌کنیم تا کارگران در کمیسیون حرف‌های خود را بیان کنند.

در این نشست کارگری که با حضور کارگران برگزار شد، ابراهیم عباسی نماینده کارگران نیشکر هفت تپه اظهار داشت: ما بیش از 49 روز در شرجی و گرما و در این شرابط کرونا تجمع کردیم ولی مسئولان بین ما نیامدند.

وی افزود: از شما که بین کارگران برای شنیدن حرف آنها آمدید، تشکر می‌کنیم ولی امیدواریم برای عکس یادگاری نیامده و دنبال حل مشکل باشید.

یوسف بهمنی دیگر نماینده کارگران نیشکر هفت تپه بیان داشت: در سال 97 که 28 روز تحصن کردیم، مسئولان گفتند برای حل مسئله شورای کارگری تشکیل دهید که این شورا را تشکیل دادیم.

وی افزود: متاسفانه مسئولان وزارت تعاون همراهی نکردند و این شورا را به تعطیلی کشاندند و همراهی خوبی با شورای کارگری نکردند.

بهمنی با انتقاد از برخی مسئولان استانی اظهار داشت: متاسفانه مسئولان استانی به درد کارگران رسیدگی نمی‌کنند و کارگر را سپر انسانی قرار دادند.

وی گفت: در این شرایط بد اقتصادی 4 ماه است حقوق دریافت نکردیم. بسیاری از کارگران در تامین نیازهای اولیه زندگی ماندند. یک ماه حقوق پرداخت شد که آن هم از سوی بانک به خاطر اقساط برداشته شد.

نماینده کارگران نیشکر هفت تپه بیان داشت: تولید شکر سفید این شرکت پس از خصوصی از 57 هزار تن به 15 هزار تن رسیده و میزان کشت نیز 8 هزار هکتار به 3 هزار هکتار کاهش یافته است.

انتهای پیام/341/س

R41468/P/S6,57/CT11 بیشتر بخوانید... پرداخت معوقات کارگران هفت تپه تا ۱۰ مرداد از گوشه و کنار خوزستان| قسط نخست حقوق کارگران نیشکر هفت تپه شوش واریز شد قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... پرداخت معوقات کارگران هفت تپه تا ۱۰ مرداد از گوشه و کنار خوزستان| قسط نخست حقوق کارگران نیشکر هفت تپه شوش واریز شد پربیننده‌ترین اخبار استانها ۱ ۲۳ شهرستان خوزستان از وضعیت قرمز کرونا خارج شدند ۲ نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس: ۲۶ میلیارد دلار بودجه کشور آن سوی مرزهاست + فیلم ۳ سفر معاون رئیس‌ جمهور به استان فارس به روایت تصویر ۴ گزارش ویدئویی|گرانی افسارگسیخته در کردستان / سفره‌های مردم روز به روز خالی‌تر می‌شود / مقصر اصلی ‌کیست؟ ۵ تفکر نادرستی که ایرانی‌ها را گرفتار می‌کند / کرونا در فصل پاییز شرایط خطرناک‌تری دارد ۶ زلزله ۴.۵ریشتری کهنوج خسارت جدی نداشت؛ ترک‌خوردگی دیوارها در مناطق روستایی ۷ حسینیه اعظم زنجان توصیه‌های مقام معظم رهبری را نصب‌العین قرار می‌دهد / با ‌ستاد ‌کرونا همراه خواهیم بود ۸ معاون وزیر راه: پروژه‌های نیمه‌تمام حوزه راه ‌تا پایان دولت بهره‌برداری می‌شود + فیلم مهمترین اخبار استانها گزارش ویدئویی| مدافع حرمی که جان فدای سلامت مردم شد / ‌شهید فرزانه به آرزوی شهادت در بیمارستان رسید طرح‌‌ مجلس برای حمایت‌ از ‌‌اقشار آسیب‌پذیر / پیش‌بینی بسته‌های یارانه‌ای ‌برای حمایت از ۴ دهک کم‌درآمد‌ رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس: تعرض ‌جنگنده‌ها ‌راهزنی هوایی بود / دستگاه قضایی ‌علیه آمریکا اعلام جرم کند بهره‌گیری از تجهیزات نوین اپتیکی در مرزها برای کنترل قاچاق مواد مخدر / تهدیدات پیرامونی در اطراف مرزهای کشور وجود دارد مهمترین اخبار تسنیم لبنان|افشاگری حزب‌الله از اسرار سیاسی جنگ ۳۳ روزه/ حاج قاسم نقش اساسی در پیروزی مقاومت داشت طرح‌‌ مجلس برای حمایت‌ از ‌‌اقشار آسیب‌پذیر / پیش‌بینی بسته‌های یارانه‌ای ‌برای حمایت از ۴ دهک کم‌درآمد‌ گفتگوی رؤسای جمهور ایران و عراق| تأکید روحانی بر لزوم تلاش برای توسعه مناسبات و همکاری‌های دو کشور گسترش همکاری‌های استراتژیک ایران و روسیه/ ایجاد کریدور ایران ــ روسیه ــ اروپا در دستور کار قرار گرفت رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس: تعرض ‌جنگنده‌ها ‌راهزنی هوایی بود / دستگاه قضایی ‌علیه آمریکا اعلام جرم کند درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: کارگران نیشکر هفت تپه کارگران هفت تپه حقوق کارگران کمیسیون اصل برای حمایت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۱۹۴۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز جلسه علنی مجلس/ بررسی ایرادات شورای نگهبان در طرح مالیات بر سوداگری

نمایندگان مجلس امروز به ادامه بررسی ایرادات شورای نگهبان در طرح مالیات بر سوداگری و سفته بازی می‌پردازند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، جلسه علنی امروز_ یکشنبه ۹ اردیبهشت_ مجلس شورای اسلامی دقایقی پیش به ریاست محمدباقر قالیباف شروع شد که موارد کاری آن به شرح زیر است:

ادامه رسیدگی به گزارش کمیسیون اقتصادی درباره طرح مالیات بر سوداگری و سفته بازی (ایرادات شورای نگهبان)

گزارش کمیسیون انرژی درباره لایحه ارجاع اختلاف شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران با شرکت بازرگانی دولتی هند (اس. تی. سی) به داوری

گزارش کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها درباره طرح اصلاح جدول حوزه‌های انتخابیه مجلس و تعداد نمایندگان آن‌ها

گزارش کمیسیون اجتماعی درباره لایحه یک فوریتی پیشگیری از آسیب دیدگی زنان و ارتقای امنیت آنان در برابر سوءرفتار

گزارش کمیسیون اجتماعی درباره طرح استفساریه ماده ۴۸ قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی به مقررات مالی دولت (۱)

گزارش کمیسیون کشاورزی درباره طرح استفساریه جزء یک بند الف ماده ۹ قانون مالیات بر ارزش افزوده مصوب ۱۴۰۰

گزارش کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی درباره نقض و استنکاف در اجرای قانون خرید تضمینی خرید محصولات کشاورزی با اصلاحات و الحاقات بعدی

کد خبر 748603

دیگر خبرها

  • مجلس با وجود مخالفت دولت با الحاق جدولی به بودجه ۱۴۰۳ موافقت کرد
  • تصویب جدول مربوط به مصارف استانی در مجلس
  • جدول مربوط به «تملک دارایی‌های مالی» تصویب شد
  • قالیباف: جداول بودجه برای نخستین بار به رای گذاشته می‌شود
  • برای اولین بار قرار است «جداول بودجه» در صحن مجلس بررسی شود
  • قالیباف: نباید به مجلس ظلم شود، نخستین بار است که مجلس یازدهم جداول را به رأی نمایندگان می گذارد
  • حاجی‌بابایی: جداول بودجه ۱۴۰۳ کاملا شفاف است
  • جداول بودجه ۱۴۰۳ کاملا شفاف است
  • بررسی نقض در اجرای قانون خرید تضمینی محصولات کشاورزی در مجلس
  • آغاز جلسه علنی مجلس/ بررسی ایرادات شورای نگهبان در طرح مالیات بر سوداگری