Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم،حجت‌الاسلام والمسلمین مجتبی ذوالنور رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، تعرض دو فروند جت جنگنده آمریکایی در آسمان سوریه به یک فروند هواپیمای مسافربری ماهان که از تهران عازم بیروت بود را مورداشاره قرار داد وگفت: در حقیقت این اقدام آمریکایی‌ها مصداق گردنه‌گیری و راهزنی هوایی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی افزود: خطوط پروازی مسافری در دنیا باید امنیت لازم را داشته باشند و هواپیما‌های مسافری باید بتوانند در خطوط و کریدور‌های تعیین‌شده بدون هیچ دغدغه حرکت کنند، زیرا هواپیمای مسافربری مانند هواپیمای نظامی قابلیت مانور دادن ندارد.

او ادامه داد: هواپیما‌های نظامی ایمنی لازم را برای حرکات نمایشی و مانوری و عملیاتی دارند، این در حالی است که در هواپیمای مسافرتی با توجه به وزن بالا و جمعیت مسافر هرگونه تکانه و حرکت نابجا به آن‌ها آسیب‌زده و تهدید جانی دارد و خود هواپیما هم قابلیت مانور ندارد.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: بنده معتقدم جمهوری اسلامی ایران، سازمان هواپیمایی، وزارت راه و وزارت امور خارجه باید فعالانه با این اقدام آمریکایی‌ها برخورد کنند، همچنین هم دستگاه قضایی جمهوری اسلامی باید در بحث اعلام جرم علیه آمریکایی‌ها و هم باید مجامع بین‌المللی مثل ایکائو و سایر دستگاه‌ها را فعال کنند که نسبت به امنیت خطوط هوایی در برخورد با کسانی که ناامنی ایجاد می‌کنند جدی باشند تا این مسئله یک سنت نشود.

ذوالنور ابراز کرد: متأسفانه آمریکایی‌ها بدون توجه به حقوق این انسان‌ها و اهمیت جان این انسان‌ها آمدند مثل بقیه جنایاتی که در حق بشریت مرتکب می‌شوند به هواپیمای ایران تعرض کردند که خوشبختانه با درایت و مهارت خلبان از حادثه بدتری جلوگیری شد؛ ولی اگر قرار باشد آمریکایی‌ها این کار‌ها را کنند و تکرار شود تهدیدی برای جان انسان‌ها و خطوط هواپیمایی مسافربری است.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه بیشترین پرواز از خطوط هوایی جمهوری اسلامی انجام می‌شود، تصریح کرد: دنیا باید نسبت به این موضوع حساسیت نشان دهد این فقط تعرض به هواپیمای جمهوری اسلامی نیست؛ بلکه یک‌رویه بسیار خطرناک است که جان انسان‌ها را در همه دنیا می‌تواند تهدید کند، یقیناً مجلس هم این مطالبه‌گری و پیگیری را از دولت و وزارت خارجه را خواهد داشت.

انتهای پیام/ح

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: نماینده مجلس دستگاه قضایی تعرض هوایی فروند هواپیمای ایران جمهوری اسلامی آمریکایی ها انسان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۱۹۶۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور فرمانده نیروی هوایی ارتش در مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان

فرمانده نیروی هوایی ارتش گفت: نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران همواره در کنار مردم جنوب سیستان وبلوچستان بوده است و سیل زدگان این منطقه خدمت رسانی می کند.

به گزارش ایسنا به نقل از ارتش، امیر سرتیپ خلبان حمید واحدی فرمانده نیروی‌ هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با حضور در مناطق سیل زده جنوب سیستان و بلوچستان، گفت: نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران برابر اوامر فرماندهی کل ارتش، از همان روزهای اول سیل، اقدام به جمع آوری کمک‌های امدادی و ارسال آنها به مناطق سیل زده کرد.

امیر واحدی افزود: در زمان سیل، نیروی هوایی ارتش، در کنار وزارت کشور و ستاد مدیریت بحران کشور بود تا هر چه زودتر کمک‌ها را از نقاط مختلف کشور جمع آوری و با استفاده از بالگردهای ارتش به منطقه سیل زده ارسال کند.

وی با اشاره به آمادگی نیروی هوایی در پاسداری از حریم هوایی کشور، تأکید کرد: سربازان نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی در تمام بحران‌ها در کنار مردم خواهند بود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • چرا سوخو-۳۵ روسیه از اف-۱۶ آمریکا پیشرفته تر است؟
  • کمک تسلیحاتی آمریکا به ارتش اوکراین با خرید جنگنده‌های قزاقستان
  • رای‌دهندگان آمریکایی به ترامپ نگاه مثبت‌تری دارند
  • تاکید وزیر راه و شهرسازی به توسعه ناوگان هوایی ایران
  • اجتماع دانشجویی در همبستگی با دانشجویان آمریکایی و اروپایی مقابل دانشگاه تهران
  • نیروهای امنیتی ما در بدترین شرایط اجازه ورود به دانشگاه‌ها را ندارند
  • اجتماع همبستگی با دانشجویان آمریکایی حامی فلسطین
  • دوئل جنگنده‌ها؛ افعی آمریکایی بهتر است یا مهاجم روسی؟
  • حضور فرمانده نیروی هوایی ارتش در مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان
  • رشد ۳۰ درصدی بودجه محرومیت زدایی سیستان و بلوچستان نسبت به ۱۴۰۲