Web Analytics Made Easy - Statcounter

"جان پیتر ویتنی" از دانشکده مهندسی دانشگاه "نورث ایسترن" یک ربات ساز بسیار شجاع است که خود را به بازوی رباتیک آرایشگر ابداعی خود با یک تیغ در دست سپرده است تا صورتش را بتراشد.

به گزارش ایسنا و به نقل از آی ای، یک مهندس شجاع اقدام به طراحی و ساخت یک بازوی رباتیک آرایشگر کرده است که قادر است صورت افراد را با تیغ های آرایشگری بتراشد و "جان" نیز به عنوان اولین آزمون خود را به آن سپرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این کار قطعاً کاری نیست که بتوان در خانه امتحان کرد، اما خوشبختانه "جان" از این آزمون جان سالم به در برده است.

این نکته حائز اهمیت است که این ربات فعلا خودکار و خودمختار نیست، اگرچه "جان" و گروهی در دانشگاه نورث ایسترن قصد دارند برای پیشرفت بیشتر این ربات به منظور استفاده در جراحی و پزشکی تلاش کنند.

بنابراین یک اپراتور در تمام مدت کنترل کامل تیغ را در دست دارد و در واقع از این بازوی رباتیک برای تراشیدن صورت از راه دور استفاده می کند.

البته "جان" برای این کار، خود را به یک آرایشگر حرفه ای بسیار توانمند سپرد تا توانایی این بازوی رباتیک به دست یک فرد متخصص مورد آزمایش قرار بگیرد.

این بازوی رباتیک بسیار حساس است و از بازخورد حرکتی بالایی برخوردار است. "جان ویتنی" پیش از این روی یک سیستم محرک سیال منحصر به فرد کار کرده بود که از نزدیک شبیه انتقال هیدرولیکی از راه دور است.

این سیستم از لوله های حاوی آب برای انتقال نیروها از مرحله اولیه به مرحله ثانویه استفاده می کند و امکان کنترل بسیار واکنشی را برای اپراتور فراهم می کند.

نکته مهم این است که نیروها می توانند از طریق این لوله ها به سمت دست اپراتور بازگردند. بنابراین در این حالت گویی تیغ واقعا در دست آرایشگر قرار دارد و می تواند مانند زمانی که واقعا آن را دست دارد با همان دقت به تراشیدن صورت بپردازد و فشار لازم را به چهره مشتری اعمال کند و دقیقاً همان مقدار نیروی مناسب را اعمال کند که انگار تیغ در دستان خودش است.

بنابراین آیا از این ربات در آینده نزدیک استفاده خواهد شد؟ شاید ما به این زودی ها از آن استفاده نکنیم اما با این حال، هدف محققان این است که نشان دهند چگونه می توان از محرک های سیال در محیط های پزشکی استفاده کرد و امکان انجام کارهای بسیار دقیق و نیازمند دقت بالا با ابزارهای تیز را فراهم آورد.

"ویتنی" می گوید: این ویژگی ها و رفتارها به خصوص برای کاربردهایی جالب است که با محیط های ظریف و نامطمئن سر و کار داریم. ربات های پزشکی، ربات های کمک کننده و توانبخشی و اسکلت های خارجی و ربات های مخصوص انجام کارهای ظریف به عنوان کاربردهای بالقوه این ربات خاص تلقی می شوند.

این مطالعه در مجله arXiv منتشر شده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: ربات آرایشگری بازوی رباتیک ربات ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۱۹۶۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسابقات رباتیک با شرکت بیش از یک هزار دانش‌آموز برگزار می‌شود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، نهمین دوره مسابقات رباتیک دانش‌آموزی انتخابی مسابقات جهانی با شرکت یک هزار و ۳۴۰ دانش‌آموز در ۲۶ لیگ ازجمله مسیریاب، جنگجو، حل ماز، برنامه‌نویسی، آتش‌نشان، مین‌یاب در تاریخ ۱۲ و ۱۳ اردیبهشت در دانشگاه تهران برگزار می‌شود.

دانش‌آموزان از سراسر کشور در صورت کسب مقام در این مسابقات مجوز حضور در دوره‌های تخصصی آمادگی مسابقات جهانی رباتیک ۲۰۲۴ را کسب می‌کنند. هدف از برگزاری این مسابقات کشف استعداد دانش‌آموزان نخبه است دوره‌های آمادگی شرکت در مسابقات جهانی ۲۰۲۴ از هفته پایانی خرداد در دانشکده فنی دانشگاه تهران برگزار خواهد شد و اعضای اصلی تیم جهانی حداکثر تا پایان تیرماه توسط کمیته ارزیابی انتخاب می‌شوند.

پیش از این تیم جهانی رباتیک دانش‌آموزی موفق به کسب مقام سوم جهان در مسابقات ۲۰۱۹ مالزی، مقام نایب‌قهرمانی در مسابقات ۲۰۲۲ هند و ۲۰۲۳ چین شده و همچنین نوجوانان نخبه کشور سال گذشته در مالزی قهرمان آسیا شدند.

به گزارش آنا،‌ مراسم اختتامیه این مسابقات در تاریخ ۲۰ اردیبهشت در پردیس اصلی دانشگاه تهران برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اولین پمپ بنزین رباتیک در امارات افتتاح شد
  • فضاپیمای رباتیک چین در روزهای آینده به ماه می‌رود
  • مسابقات رباتیک با شرکت بیش از یک هزار دانش‌آموز برگزار می‌شود
  • پای ربات‌ها به پمپ بنزین رسید
  • ربات صنعتی ایران ساخت با هفت درجه آزادی تولید شد
  • ربات صنعتی ایران ساخت با هفت درجه آزادی طراحی شد
  • پمپ بنزین ابوظبی رباتیک شد
  • پرونده کاظم صدیقی باید بررسی قضایی شود | تا شایعات هست نباید اصرار بر حضور در نماز جمعه داشت
  • علیرضا بیگی: پرونده کاظم صدیقی باید بررسی قضایی شود
  • علیرضا بیگی: پرونده کاظم صدیقی باید بررسی قضایی شود /تا زمانی که شایعات دراینباره وجود دارد نباید اصرار بر حضورش در نماز جمعه داشت