Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها ـ پیست دوچرخه‌سواری زنجان که قرار بود روزی مجهزترین پیست دوچرخه سواری ایران شود ولی با گذشت هشت سال، تنها ۳۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زنجان ، پیست دوچرخه سواری زنجان یکی از صدها پروژه نیمه‌کاره این استان است که سال‌های طولانی در انتظار بهره‌برداری مانده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این پیست که قرار بود تبدیل به مجهزترین پیست دوچرخه‌سواری کشور شود باید سه ساله به بهره‌برداری کامل می‌رسید ولی با گذشت هشت سال از آغاز عملیات اجرایی، فقط 35 درصد رشد داشته و به حال خود رها شده است.

این پروژه که به عنوان یک طرح ملی حساب می‌شود مراحل پژوهشی آن از سال 86 آغاز شد و عملیات احداث آن رسماً از سال 91 اجرایی شد. مکان این پیست در منطقه گاوازنگ زنجان در کنار استادیوم 15هزار نفری قرار دارد و به گفته مسئولان، طرح این پروژه برگرفته از طرح پیست‌های دوچرخه سواری کشور هلند است. در همان روزهای ابتدایی مسئولان وقت اعلام کرده بودند که این پروژه پس از افتتاح می‌تواند محلی برای اردوهای تیم ملی دوچرخه سواری و میزبان بسیاری از مسابقات کشوری و بین‌المللی شود ولی متاسفانه این امر تاکنون محقق نشده است.

گزارش| "کرونا" بهانه جدید تعطیلی خطوط پروازی زنجان یاسوج| پل سوم بشار پروژه‌ای که نیمه تمام به حال خود رها شده است گزارش ویدئویی| زنجان شهر پروژه‌های نیمه تمام/ چشم‌انتظاری سه دهه‌ای زنجانی‌ها برای اتمام طرح چاله‌میدان به سبزه‌میدان

با این تفاسیر سوالی که مطرح می‌شود این است که چرا با وجود طرح‌های ورزشی و عمرانی ناتمامی که شمار آنها در استان بسیار بالاست همچنان مسئولان استانی اقدام به کلنگ‌زنی پروژه‌های جدیدی می‌کنند؟ آیا با این وضعیت نوسانات ارزی و تورم همچنین پروژه‌های بزرگ ملی توانایی به بهره‌برداری رسیدن دارند؟

فرهاد عصفوری، رئیس هیئت دوچرخه سواری استان در گفت‌وگو با تسنیم با بیان اینکه نمایندگان فعلی استان پیگیر تکمیل این پروژه هستند، اظهار داشت: متاسفانه شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی با روند طولانی شدن پروژه تمایل چندانی به ادامه کار ندارد.

وی گفت: علی‌رغم اینکه این پیست یک پروژه ملی و منحصر به‌فرد در سطح کشوری است ولی از سال گذشته هیچ مبلغی بابت این پروژه به حساب پیمانکار واریز نشده است.

عصفوری با بیان این که از زمان تزریق بودجه به این پروژه، حدود دو سال زمان می‌برد که این پیست به‌طور کامل افتتاح شود، خاطرنشان کرد: ولی هیچ امیدی به افتتاح این پروژه ندارم و تکمیل آن با این شرایط تورم و نوسانات ارزی بعید به نظر می‌رسد.

در پایان باید گفت با توجه به تعلق نگرفتن اعتبارات به پروژه‌های این چنینی که جزو طرح‌های ملی به شمار می‌روند باید دید چه زمانی وعده‌های ضد و نقیض مسئولان درباره زمان تکمیل پروژه عملی خواهد شد اما آن چیزی که از صحبت‌های مسئولان برداشت می‌شود این است که تکمیل این پروژه بسیار بعید به نظر می‌رسد مگر اینکه معجزه‌ای رخ دهد.

گزارش از محیا همتی

انتهای پیام/ش

R7707/P/S6,59/CT16 بیشتر بخوانید... یاسوج| پل سوم بشار پروژه‌ای که نیمه تمام به حال خود رها شده است قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... یاسوج| پل سوم بشار پروژه‌ای که نیمه تمام به حال خود رها شده است پربیننده‌ترین اخبار استانها ۱ ۲۳ شهرستان خوزستان از وضعیت قرمز کرونا خارج شدند ۲ نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس: ۲۶ میلیارد دلار بودجه کشور آن سوی مرزهاست + فیلم ۳ سفر معاون رئیس‌ جمهور به استان فارس به روایت تصویر ۴ گزارش ویدئویی|گرانی افسارگسیخته در کردستان / سفره‌های مردم روز به روز خالی‌تر می‌شود / مقصر اصلی ‌کیست؟ ۵ تفکر نادرستی که ایرانی‌ها را گرفتار می‌کند / کرونا در فصل پاییز شرایط خطرناک‌تری دارد ۶ زلزله ۴.۵ریشتری کهنوج خسارت جدی نداشت؛ ترک‌خوردگی دیوارها در مناطق روستایی ۷ حسینیه اعظم زنجان توصیه‌های مقام معظم رهبری را نصب‌العین قرار می‌دهد / با ‌ستاد ‌کرونا همراه خواهیم بود ۸ معاون وزیر راه: پروژه‌های نیمه‌تمام حوزه راه ‌تا پایان دولت بهره‌برداری می‌شود + فیلم مهمترین اخبار استانها گزارش ویدئویی| مدافع حرمی که جان فدای سلامت مردم شد / ‌شهید فرزانه به آرزوی شهادت در بیمارستان رسید طرح‌‌ مجلس برای حمایت‌ از ‌‌اقشار آسیب‌پذیر / پیش‌بینی بسته‌های یارانه‌ای ‌برای حمایت از ۴ دهک کم‌درآمد‌ رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس: تعرض ‌جنگنده‌ها ‌راهزنی هوایی بود / دستگاه قضایی ‌علیه آمریکا اعلام جرم کند بهره‌گیری از تجهیزات نوین اپتیکی در مرزها برای کنترل قاچاق مواد مخدر / تهدیدات پیرامونی در اطراف مرزهای کشور وجود دارد مهمترین اخبار تسنیم لبنان|افشاگری حزب‌الله از اسرار سیاسی جنگ ۳۳ روزه/ حاج قاسم نقش اساسی در پیروزی مقاومت داشت تعلل هیات دولت در تصویب ۲ خط / آقای رئیس جمهور، برای تصویب افزایش ۲۰۰هزار تومانی حق مسکن کارگران چند دقیقه زمان نیاز است؟ طرح‌‌ مجلس برای حمایت‌ از ‌‌اقشار آسیب‌پذیر / پیش‌بینی بسته‌های یارانه‌ای ‌برای حمایت از ۴ دهک کم‌درآمد‌ گفتگوی رؤسای جمهور ایران و عراق| تأکید روحانی بر لزوم تلاش برای توسعه مناسبات و همکاری‌های دو کشور گسترش همکاری‌های استراتژیک ایران و روسیه/ ایجاد کریدور ایران ــ روسیه ــ اروپا در دستور کار قرار گرفت درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: حال خود رها شده پیست دوچرخه سواری گزارش ویدئویی بهره برداری برای حمایت نیمه تمام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۱۹۷۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه‌اندازی پایگاه داده ملی مالکیت دوچرخه در بلژیک

دولت فدرال بلژیک از راه‌اندازی پایگاه داده ملی مالکیت دوچرخه و معرفی هفته ملی اقدام علیه سرقت دوچرخه در راستای افزایش آگاهی در این باره خبر داد.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، سالانه هزاران دوچرخه در بلژیک دزدیده می‌شوند، اما تعداد دقیق این سرقت‌ها مشخص نیست، چراکه به احتمال زیاد بیش از نیمی از این سرقت‌ها هرگز گزارش نمی‌شوند. به همین دلیل دولت بلژیک تصمیم گرفته است تا با راه‌اندازی اولین هفته اقدام ملی علیه سرقت دوچرخه از دوشنبه پیش رو در ایستگاه مرکزی آنتورپ، این مسئله را جدی‌تر پیگیری کند. هدف مسئولان آگاهی‌بخشی در مورد این اقدام و آشنایی شهروندان با ابزاری است که برای مبارزه با آن در اختیار دارند.

رویداد جدید همچنین فرصتی برای ارائه پایگاه داده رجیستری دوچرخه من دولت بلژیک است که به صاحبان دوچرخه امکان ثبت دوچرخه‌های خود را در سیستم و درخواست یک برچسب کد QR ویژه از مقامات می‌دهد. این برچسب روی دوچرخه اعمال می‌شود و در صورت سرقت، مالک می‌تواند به راحتی آن را به پایگاه داده گزارش دهد و پلیس می‌تواند کدهای QR دوچرخه‌ها را اسکن کند و با کدهای سرقتی اعلام‌شده مطابقت دهد. به این ترتیب هر بلژیکی به یک سیستم ساده و مدرن دسترسی خواهد داشت که از سرقت دوچرخه آن‌ها جلوگیری و فعالیت پلیس و دیگران را برای شناسایی دوچرخه دزدیده‌شده آسان‌تر می‌کند.

پایگاه داده دوچرخه مفهوم جدیدی نیست و چندین سال است که در بروکسل مورد استفاده قرار دارد. اکنون نیز به مناطق فلاندر و والونیا بلژیک گسترش پیدا کرده است و اولین کاربران آن ساکنان پایتخت کشور هستند.

کدهای QR همچنین هنگام خرید دوچرخه دست دوم مزایایی را ارائه می‌دهد و یک خریدار بالقوه می‌تواند کد روی دوچرخه را اسکن کند و متوجه شود که تحت مالکیت فروشنده قرار دارد یا یک دوچرخه سرقتی است. برچسب‌ها به‌گونه‌ای ساخته شده‌اند که در برابر پارگی، اشعه ماوراءبنفش و آب‌وهوای بد مقاوم باشند.

کد خبر 747841

دیگر خبرها

  • عملیات تنبیهی وعده صادق، اثبات ظهور قدرت نظامی ایران به جهان
  • راه‌اندازی پایگاه داده ملی مالکیت دوچرخه در بلژیک
  • همایش دوچرخه سواری عمومی شهر غلامان
  • برگزاری تور بین المللی دوچرخه‌سواری خزر؛ اواخر اردیبهشت
  • محمودآباد میزبان تور بین‌المللی دوچرخه سواری خزر شد
  • خاندوزی: دولت خاتمه پروژه‌های ناتمام هستیم/ افشاگری همتی از رانت ۶۰۰ هزار میلیارد تومانی/ صولت مرتضوی: تحریم پیشرفت‌های کلانی را نیز برای کشور به ارمغان آورده است
  • دوچرخه سواران قزوینی در اردوی آسیایی
  • تور بین المللی دوچرخه سواری خزر به میزبانی محمودآباد
  • دیدار مسئولان استان زنجان با مادر شهید سیدرضی+تصاویر
  • پروژه‌های ناتمام را خاتمه می‌دهیم/ ستاره خلیج فارس بورسی می‌شود