Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-30@19:45:54 GMT

۹۸ درصد خسارات حوزه برق از نوسانات تجهیزات برقی است

تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۱۹۷۳۹

۹۸ درصد خسارات حوزه برق از نوسانات تجهیزات برقی است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از صدا و سیما، مصطفی رجبی مشهدی با بیان اینکه براساس قانون رقمی معادل ۱۰۰ تومان در ماه از مشترکان شهری و ۵۰ تومان در ماه از مشترکان روستایی برای جبران خسارت دریافت می‌شود، گفت: براین اساس اگر حادثه‌ای برای وسایل برقی رخ دهد یا خسارتی جانی به افراد وارد شود، بیمه تا سقف تعیین شده در دستورالعمل‌ها، نسبت به جبران آن اقدام می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

براساس دستورالعمل‌های ابلاغی برای خسارت تجهیزات حداکثر ۱۲۱ میلیون و ۲۸۰ هزار ریال، آتش‌سوزی و انفجار حداکثر چهار میلیارد و ۱۶۹ میلیون ریال، غرامت فوت حداکثر چهار میلیارد و ۵۴۸ میلیون ریال، غرامت نقص عضو حداکثر سه میلیارد و ۳۲ میلیون ریال و هزینه پزشکی حداکثر سه میلیارد و ۲۲۱ میلیون و ۵۰۰ هزار ریال به آسیب دیدگان تعلق می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه شرکت توانیر به نمایندگی از همه شرکت‌های توزیع نیروی برق کشور نسبت به انتخاب شرکت بیمه گر اقدام می‌کند، افزود: برگزاری مناقصه جهت انتخاب شرکت بیمه‌گر، پس از ابلاغ قانون بودجه انجام می‌شود و ترتیبات مناقصه نیز با توجه به حساسیت موضوع که حقوق مردم را شامل می‌شود، پس از تهیه اسناد و جزئیات مناقصه، انجام می‌شود. این روند در صورتی که نیاز به تمدید نباشد، ۴۵ روز به طول می‌انجامد.

به گفته این مقام مسؤول با توجه به شرایط مورد اشاره و زمانی که انتخاب شرکت بیمه گر نیاز دارد که گاه تا نیمه سال نیز به طول می‌انجامد، صنعت برق به منظور جلوگیری از تضییع حقوق مشترکان، نسبت به راه اندازی سامانه بیمه مشترکان به آدرس http://bime.tavanir.org.ir اقدام کرده است. از طریق این سامانه هموطنان می‌توانند نسبت به ثبت درخواست‌ها و خسارت‌های مالی، جانی و نقص عضو ناشی از حوادث شبکه برق اقدام کنند که پس از بررسی، ارزیابی و انتخاب بیمه گر در فرایند مناقصه، نسبت به پرداخت خسارت توسط شرکت بیمه گر، اقدام می‌شود.

سخنگوی صنعت برق با بیان اینکه ۹۸ درصد از خسارات در حوزه برق مربوط به نوسانات و خسارات ناشی از تجهیزات برقی و بقیه موارد مربوط به نقص عضو و انفجار است، تاکید کرد: نکات ایمنی از سوی مشترکان باید جدی گرفته شود و در صورت فرسودگی شبکه برق، با کمک افراد متخصص نسبت به رفع فرسودگی اقدام و از بروز خسارت و تلفات جانی و مالی جلوگیری کنند.

رجبی مشهدی همچنین با تاکید براین که نگهداری شبکه‌های داخلی منازل و ساختمان‌ها به عهده مشترکان است و آن‌ها مالک کنتور و شبکه‌های داخلی ساختمان هستند، به همه مشترکین برق توصیه کرد: نسبت به رسیدگی و بررسی شبکه‌های داخلی ساختمان توسط متخصصان و کارشناسان خبره اقدام و همچنین از دستگاه‌های محافظ برای وسایل برقی استفاده کنند.

وی در عین حال برخی اتفاقات شبکه را نیز ناشی از استفاده‌های غیرمجاز از برق عنوان کرد و گفت: استفاده‌های غیرمجاز از برق (برق دزدی) باعث ایجاد نوسان در شبکه‌های برق می‌شود و همین امر ممکن است به وسایل مشترکان آسیب وارد کند که در این زمینه از همه مردم درخواست داریم در صورت مشاهده چنین مواردی، از طریق شماره تلفن ۱۲۱ اداره برق منطقه خود را در جریان قرار دهند.

کد خبر 4988060

منبع: مهر

کلیدواژه: مصرف برق صرفه جویی در مصرف برق تولید برق ویروس کرونا بورس قیمت دلار قیمت طلا وام ودیعه مسکن بانک مرکزی ایران قیمت نفت ایالات متحده آمریکا وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی تولید نفت بازار سهام وزارت صنعت معدن و تجارت شاخص کل بورس مالیات بر خانه های خالی شرکت بیمه گر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۱۹۷۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۶۰ درصد بیمه شدگان اجباری استان مرکزی قشر کارگر هستند

به گزارش خبرنگار مهر، فرزاد مخص الائمه پیش از ظهر سه‌شنبه در جشنواره امتنان استان مرکزی اظهار کرد: بنابر فرمایش مقام معظم رهبری، تولید کلید حل بسیاری از مشکلات از جمله معیشت، اشتغال و بیکاری است که باید تمام ظرفیت‌ها برای حمایت از تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی بکارگیری شود.

وی افزود: مرکزی استانی کارگری است و بیش از ۶۰ درصد بیمه شدگان اجباری استان از این قشر زحمتکش است و حداقل ۶۵۰ هزار نفر در استان مرتبط با بخش کارگری هستند که این مهم، حساسیت استان را ویژه می کند.

استاندار مرکزی با اشاره به حوادث تلخ کارگری در سنوات گذشته تاکید کرد: وضعیت استان در حوزه کار و تولید، اکنون در یک ثبات مبتنی بر امنیت قرار دارد و نرخ بیکاری در این استان کاهش و مشارکت اقتصادی افزایش داشته است که نشان از موفقیت جامعه کار و تولید در این عرصه دارد.

مخلص الائمه بیان کرد: در برخی شهرستان های مرکزی، مشکل بیکاری قابل توجه بود اما اکنون با مشکل کمبود نیروی کار مواجه هستند.

یک هزار واحد مسکونی در حال ساخت است

وی تولید را جر لاینفک نظام کارگری برشمرد و افزود: تلاش دولت سیزدهم در کشور و استان بر این بوده که نامگذاری سال های اخیر در حوزه تولید را به عنوان فرمان رهبری به شایستگی پیاده کند که توفیقات خوبی نیز در استان رقم خورده است.

استاندار مرکزی بیان کرد: در بخش دولتی تلاش شده نسبت به بررسی مسائل کارگری و واحدهای دارای حقوق معوق بررسی لازم صورت گیرد.

وی با بیان اینکه پارسال نسبت به سالهای ماقبل، واحدهای دارای حقوق معوق ۵۰ درصد کاهش داشته است، گفت: در سال گذشته ۵۵۰ مصوبه در حوزه های مختلف بانکی، تامین اجتماعی و گمرک در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید اجرایی و پیگیری شده است.

استاندار مرکزی با اشاره به احیای واحدهای تعطیل و نیمه تعطیل افزود: سال ۱۴۰۱ حدود ۲۲۳ واحد تولیدی و سال گذشته نیز ۴۹۷ واحد اقتصادی با اشتغال نزدیک به ۲ هزار نفر به مدار تولید برگشتند و اکنون مشکل خاصی در این راستا وجود ندارد.

مخلص الائمه اضافه کرد: در نهضت ملی مسکن در شهر اراک حدود یک هزار واحد مسکونی در حال ساخت است در حالیکه در مسکن مهر در اراک ۱۴۰۰ واحد مسکونی ساخته شده بود که این اقدامات نیامند نیروی کار است که متاسفانه نیروی کار به ویژه نیروی متخصص وجود ندارد و این مهم سبب چالش شده است.

وی همچنین بر توجه به مباحث فرهنگی از جمله مباحث ورزشی در حوزه کارگری نیز تاکید کرد.

کد خبر 6093032

دیگر خبرها

  • جریمه ۱۰۷ میلیارد ریالی عرضه خارج از شبکه پلی اتیلن
  • ۶۰ درصد بیمه شدگان اجباری استان مرکزی قشر کارگر هستند
  • اینترنت 4G نوکیا به ماه می‌رود
  • اینترنت ۴G نوکیا به ماه می رود
  • اهدای ۸۰ میلیون جایزه برقی با قرعه‌کشی/ از ابتدای خرداد تا پایان شهریور فرصت دارید
  • ۹۰ درصد از جرایم فضای مجازی در لرستان کشف شد
  • نوسازی ۷ برابری اتوبوس های پایتخت نسبت به دوره قبل مدیریت شهری
  • حضور بیش از ۶۵۰ شرکت دانش‌بنیان داخلی و خارجی در نمایشگاه ایران‌هلث ۱۴۰۳
  • ایجاد ۲ خوشه صنعتی در حوزه فولاد و پتروشیمی
  • تبدیل ایران به صادرکننده تجهیزات پزشکی