Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صراط نیوز»
2024-05-07@22:47:43 GMT

کرونا و ۹۸ علامت متفاوت

تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۲۰۱۴۳

صراط: جدیدترین یافته‌های محققان نشان می‌دهد علایم ابتلا به ویروس کرونا می‌تواند برای مدت طولانی در بدن بیماران باقی بماند. همچنین علایم این بیماری بسیار متنوع‌تر از آن چیزی است که پیش‌تر تصور می‌شد.

بر این اساس، جدیدترین تحقیقات نشان می‌دهد از درد مفاصل تا تب و از ریزش مو تا دو بینی، می‌تواند از علایم ابتلا به کووید ۱۹ باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در تحقیقات دانشمندان دانشگاه علوم پزشکی ایندیانای آمریکا مبتلایان به ویروس کرونا ۹۸ علایم مختلف را در زمانی که به این بیماری مبتلا بودند از خود نشان داده اند.

ناتالی لامبرت، یکی از محققان در این رابطه گفت: یک هزار و ۵۰۰ فردی که در این آزمایش مورد مطالعه قرار گرفتند در بیمارستان بستری نشدند، اما در زمان ابتلا به کووید ۱۹ علائم بسیار شدیدی را برای مدت طولانی از خود نشان دادند.

در این تحقیق از این افراد خواسته شد که علایمی که در زمان ابتلا به ویروس کرونا داشتند، تشریح کنند. این افراد ۹۸ علامت مختلف را که در زمان ابتلا به کرونا تجربه کرده بودند، اعلام کردند. برخی از این علایم شامل مواردی همچون سرگیجه، اضطراب، سردرد، جوش، درد مفاصل، تنگی نفس، سوزش معده، اسهال و تب می‌شد آن‌ها همچنین از موارد مرتبط با کارکرد مغز مانند مشکل در حافظه، تفکر کردن، خواب و بینایی شکایت داشتند.

بیش از یک سوم مبتلایان اعلام کردند عوارضی، چون درد مداوم مانند سر درد، درد عصبی و درد مفاصل را در طول بیماری تجربه کردند.

دکتر آنتونی فائوچی، مدیر موسسه ملی آلرژی و بیماری‌های عفونی آمریکا در این باره گفت: زمانی که افراد به کرونا مبتلا و بستری می‌شوند، ما شاهد آن هستیم که آن‌ها به طور کامل سلامتی خود را بدست نمی‌آورند و عوارض بیماری تا مدتی با آ‌ها خواهد بود. سوالی که مطرح می‌شود این است که چقدر طول می‌کشد افراد به شرایط عادی بازگردند؟ این سوالی است که در زمان حاضر نمی‌توان به آن پاسخ داد، زیرا تنها ۶ ماه از همه گیری این ویروس در جهان می‌گذرد و پاسخ به این سوال نیازمند تحقیقات بیشتر است.

مقامات بهداشتی در آمریکا می‌کوشند با آگاهی بخشی به مردم درباره علایم ابتلا به ویروس کرونا، روند شیوع این ویروس در جامعه را قطع کنند. تشخیص به موقع بیماری در افراد و قرنطینه کردن بیمار می‌تواند نقش مهم و بسزایی در قطع زنجیره انتشار کووید ۱۹ داشته باشد.

منبع: صراط نیوز

کلیدواژه: کرونا ویروس کرونا علایم کرونا مبتلایان کرونا صراط ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۲۰۱۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سنگ کیسه صفرا: علل، علائم، درمان و افراد در معرض خطر

کیسه صفرا عضوی در بخش تحتانی کبد است که صفرای ترشح شده از کبد در آن تجمع یافته و هنگام نیاز از طریق مجرای صفراوی مشترک (CBD) به روده باریک ریخته می‌شود.

به گزارش ایسنا، سنگ های صفراوی رسوبات سخت شده مایع گوارشی به نام صفرا در کیسه صفرا هستند. همچنین اندازه آنها از کوچکی به اندازه یک دانه شن تا بزرگی به اندازه یک توپ گلف متغیر است.

دکتر «ایروینگ خورخه»، جراح عمومی مایو کلینیک در این باره می‌گوید: افرادی که درد و سایر علایم ناشی از سنگ‌های صفراوی را تجربه می‌کنند معمولاً نیاز به جراحی برداشتن کیسه صفرا دارند.

به گفته این متخصص، در این مواقع ممکن است درد شدید و ناگهانی در شکم یا کمردرد را تجربه کنید و حتی ممکن است حالت تهوع یا استفراغ داشته باشید.

دکتر خورخه می‌گوید: به طور معمول، علایم درد مرتبط با کیسه صفرا، درد همراه با وعده‌های غذایی است و معمولاً بعد از خوردن وعده‌های غذایی چرب رخ می‌دهد.

او می گوید دلایل متعددی وجود دارد که کیسه صفرا شما می تواند سنگ کیسه صفرا ایجاد کند. شایع ترین علت آن چیزی است که می خورید. رژیم غذایی سرشار از فیبر و کلسترول و چربی کم، خطر ابتلا را کاهش می دهد.

سنگ های صفراوی به دلیل عدم تعادل در ترکیب شیمیایی صفرا در داخل کیسه صفرا ایجاد می شوند. بنابراین، کلسترول صفرا بیش از حد بالا می رود و کلسترول اضافی به سنگ تبدیل می شود. اگر فردی اضافه وزن و دیابت داشته باشد و زیاد چربی مصرف کند، در معرض خطر بیشتری قرار دارد. در صورت مشاهده علایمی مانند درد مکرر در ناحیه شکم، اسیدیته شدن بیش از حد، حالت تهوع، استفراغ و ... به پزشک مراجعه کنید زیرا تاخیر در تشخیص می تواند منجر به عوارض دیگری شود.

دکتر خورخه می گوید: بومیان آمریکایی و جمعیت اسپانیایی تبار و همینطور زنان در خطر بیشتری برای ابتلا به سنگ کیسه صفرا هستند. همچنین با افزایش سن، در معرض خطر بیشتری برای ابتلا به سنگ کیسه صفرا هستیم.

این متخصص اظهار کرد: وقتی سنگ کیسه صفرا داشته باشید، آنها خود به خود از بین نمی روند و درمان توصیه شده، جراحی برای برداشتن کیسه صفرا است.

به گزارش نشریه تخصصی «مدیکال اکسپرس»، دکتر خورخه می گوید: این عضوی از بدن است که مردم می توانند بدون آن زندگی کنند و هیچ عواقب طولانی مدتی ناشی از برداشتن آن نداشته باشند.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • سنگ کیسه صفرا: علل، علائم، درمان و افراد در معرض خطر
  • واکسنی که ویروس‌های ظهور نکرده کرونا را از بین می برد!
  • علت افزایش آمار آبله‌ مرغان در ایران چیست؟
  • آخرین جزئیات تعداد مبتلایان به تب کریمه کنگو اعلام شد
  • ۲ دلیل مهمِ افزایش آمار آبله‌ مرغان در ایران/ کدام کودکان آبله مرغان نمی‌گیرند؟
  • ۲ دلیل مهمِ افزایش آمار آبله‌ مرغان در ایران | کدام کودکان آبله مرغان نمی‌گیرند
  • برگزاری جلسه آموزشی پیشگیری از تب کریمه کنگو در بابل
  • بیش از ۳۵۰ میلیون نفر از علایم تنفسی آسم رنج می‌برند/ هزینه ۳۰ میلیون تومانی درمان هر بیمار در سال
  • شارژ رفاه با دورکاری؛ کرونا با زندگی ما چه کرد؟!
  • با این راهکارها از ابتلا به آلزایمر جلوگیری کنید