Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزارت خارجه روسیه ادعای واشنگتن درباره واردات بیش از حد مجاز سالانه محصولات نفتی توسط کره شمالی را بی‌اساس دانسته و یادآور شد که برای رفع چنین سوء ظنی، شورای امنیت مکانیزم لازم را در اختیار دارد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «اینترفکس»، وزارت امور خارجه روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد که ادعای مقامات واشنگتن مبنی بر اینکه کره شمالی از حد مجاز سالانه مبادرت به واردات فرآورده‌های نفتی کرده، کاملاً بی اساس است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این وزارتخانه یادآور شد که طبق ارزیابی طرف آمریکایی، کره شمالی از حدود مجاز سالانه واردات فرآورده‌های نفتی به دلیل بارگیری بیش از حد تانکرها در دریاهای آزاد تجاوز کرده است و این اقدام به عقیده کاخ سفید، توسط چند قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل ممنوع شده است.

در این بیانیه افزوده شده است: «واشنگتن مدعی شده که ده‌ها مورد از این نوع ارسال‌های غیرقانونی فرآورده‌های نفتی صورت گرفته و حدود دو هزار تصویر ماهواره‌ای این مسئله را ثابت می‌کند. این تصاویر شواهد "محکم" آنهاست. آنها اساساً ظرفیت حمل کامل تانکرهای کره شمالی که گویا "بیش از حد ظرفیت" بارگیری کرده‌اند را در نظر داشته و محاسبه می کنند که چه میزان  فرآورده‌های نفتی با بار 33 ، 50 و 90 درصد ظرفیت می تواند در داخل آنها پمپاژ شود.»

وزارت امور خارجه یادآور شده است که برای حل و فصل اینگونه اختلاف نظرات در شورای امنیت سازمان ملل تشریفات مشخصی وجود دارد و در واقع، گروهی از متخصصان هستند که حق انجام تحقیقات در خصوص چنین سوء ظن‌هایی را دارند.

دیپلمات‌های روسی تأکید کردند که آنها به واشنگتن اطلاع داده‌اند که اطلاعات ارائه شده رد این رابطه به اندازه کافی شفاف نبوده و توسط حقایق قانع کننده حمایت نمی‌شوند، ولی طرف آمریکایی این درخواست‌ها را نشنیده گرفته‌اند.

وزارت امور خارجه روسیه در پایان اعلام کرد: «ما از همتایان خود در شورای امنیت سازمان ملل می خواهیم تا رویکردی بسیار مسؤلانه در رابطه با ارگان‌های فرعی آن اتخاذ کنند تا از سوء استفاده حقوقی از آنها جلوگیری شده و از تشریفات تعیین شده پیروی کنند و از تفسیرهای شخصی درباره مفاد مربوط به قطعنامه‌های تحریم شورای امنیت سازمان ملل جلوگیری شود.»

در اوایل ماه جولای، مسئول بخش روابط با آمریکا در وزارت امور خارجه کره شمالی اعلام کرد که پیونگ یانگ قصد ندارد دیگر با مقامات واشنگتن وارد مذاکره شود.

پامپئو برگزاری دور جدید مذاکرات آمریکا و کره شمالی را بعید ندانستکره شمالی به شایعات دور جدید مذاکرات با آمریکا پایان دادکره شمالی: انجام مذاکره‌ای دیگر با آمریکا فایده‌ای ندارد/ مذاکره با ترامپ فقط برای واشنگتن مفید خواهد بود

در اواسط ماه ژوئن، "دونالد ترامپ" رئیس جمهوری آمریکا تحریم‌های اعمال شده از سال 2008 علیه کره شمالی را برای یک سال دیگر تمدید کرد، برای اینکه طبق ادعای دولت آمریکا، اقدامات مقامات پیونگ یانگ همچنان تهدیدی جدی برای امنیت ملی، اقتصاد و سیاست خارجی این کشور است.

انتهای پیام/

 

R7535/P/S8,87,89,1128/CT10 واژه های کاربردی مرتبط اخبار "آمریکا" اخبار "کره شمالی" اخبار "روسیه" بیشتر بخوانید... ادعای کارشناسان آمریکایی درباره ادامه غنی سازی اورانیوم کره شمالی پاسخ روسیه به اتهامات مطرح در گزارش اخیر وزارت خارجه آمریکا هشدار تند کره شمالی به سیاست‌های تبلیغاتی سئول علیه پیونگ یانگ قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... ادعای کارشناسان آمریکایی درباره ادامه غنی سازی اورانیوم کره شمالی پاسخ روسیه به اتهامات مطرح در گزارش اخیر وزارت خارجه آمریکا هشدار تند کره شمالی به سیاست‌های تبلیغاتی سئول علیه پیونگ یانگ واژه های کاربردی مرتبط اخبار "آمریکا" اخبار "کره شمالی" اخبار "روسیه" پربیننده‌ترین اخبار بین الملل ۱ تحلیل رادیو چین از رزمایش اخیر سپاه؛ پایگاه‌های آمریکا در تیررس موشک‌های ایران هستند ۲ عراق|الکاظمی: به آمریکا گفتیم به حضور نظامی شما نیازی نداریم/ انتخابات ۶ ژوئن ۲۰۲۱ برگزار می‌شود ۳ بازتاب بیانات رهبر معظم انقلاب در رسانه‌های عربی ۴ ورود جنگنده‌های ترکیه به جمهوری آذربایجان ۵ برخورد مرگبار دو هواپیما در ایالت آلاسکا/ یک قانونگذار آمریکایی کشته شد ۶ درگیری‌ در مرزهای افغانستان و پاکستان/ ۲۲ نفر کشته شدند ۷ درگیری شدید گروه‌های نیابتی امارات و عربستان در جنوب یمن با وجود «توافق جدید ریاض» ۸ عراق| شیخ خزعلی: هدف پروژه صهیونیستی ــ آمریکایی ــ اماراتی نابودی حشد شعبی است مهمترین اخبار بین الملل لبنان|افشاگری حزب‌الله از اسرار سیاسی جنگ ۳۳روزه/ حاج قاسم نقش اساسی در پیروزی مقاومت داشت تحلیل رادیو چین از رزمایش اخیر سپاه؛ پایگاه‌های آمریکا در تیررس موشک‌های ایران هستند ترامپ: اگر بایدن رئیس جمهور شود هرج‌ومرج و خونریزی تمام آمریکا را خواهد گرفت عراق|الکاظمی: به آمریکا گفتیم به حضور نظامی شما نیازی نداریم/ انتخابات ۶ ژوئن ۲۰۲۱ برگزار می‌شود مهمترین اخبار تسنیم لبنان|افشاگری حزب‌الله از اسرار سیاسی جنگ ۳۳روزه/ حاج قاسم نقش اساسی در پیروزی مقاومت داشت تعلل هیئت دولت در تصویب ۲ خط/ آقای رئیس‌جمهور، برای تصویب افزایش ۲۰۰هزارتومانی حق مسکن کارگران چند دقیقه زمان نیاز است؟ طرح‌‌ مجلس برای حمایت‌ از ‌‌اقشار آسیب‌پذیر / پیش‌بینی بسته‌های یارانه‌ای ‌برای حمایت از ۴ دهک کم‌درآمد‌ گفتگوی رؤسای جمهور ایران و عراق| تأکید روحانی بر لزوم تلاش برای توسعه مناسبات و همکاری‌های دو کشور گسترش همکاری‌های استراتژیک ایران و روسیه/ ایجاد کریدور ایران ــ روسیه ــ اروپا در دستور کار قرار گرفت درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار آمریکا اخبار کره شمالی اخبار روسیه اخبار آمریکا اخبار کره شمالی اخبار روسیه شورای امنیت سازمان ملل وزارت امور خارجه فرآورده های نفتی پیونگ یانگ کره شمالی بین الملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۲۰۲۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سکوت بلینکن درباره دستگیری ۵۵۰ دانشجو و ادعای دموکراسی در آمریکا

 آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه ایالات متحده، روز جمعه به وقت محلی مدعی شد تظاهرات در دانشگاه‌های آمریکا به دلیل جنگ در غزه نشانه دموکراسی آمریکایی است.

بلینکن در نشستی خبری در چین در پاسخ به سئوالی درباره اعتراضات دانشجویی در آمریکا درباره غزه مدعی شد درک می‌کند که این جنگ «احساسات پرشوری» را برانگیخته است و دولت بایدن تمام تلاش خود را برای توقف جنگ انجام می‌دهد.

بر اساس گزارش رویترز، از شروع اعتراض ها به جنگ اسرائیل در غزه با عنوان «جنبش همبستگی با غزه» از دانشگاه کلمبیای نیویورک آمریکا و سرایت آن به سایر دانشگاههای آمریکا حدود ۵۵۰ نفر دستگیر شده اند.

وزیر خارجه دولت بایدن گفت: «در کشور ما، این یکی از ویژگی‌های بارز دموکراسی است که شهروندان می‌توانند دیدگاه‌ها، نگرانی‌ها و خشم خود را در هر زمانی که بخواهند ابراز کنند و به باور من این تجلی قدرت کشور و قدرت دموکراسی است.»

بلینکن در عین حال از اینکه در این تجمعات، دانشجویان به جنبش حماس اعتراض نکرده اند، به آنان انتقاد کرد و گفت که در این اعتراض ها «آن چنان در مورد حماس سکوت شده است که گویی حتی بخشی از ماجرا نیست.»

وزیر خارجه آمریکا همچنین در گفتگو با شبکه خبری سی ان ان آمریکا پس از سفر سه روزه به چین در پاسخ به سوالی درباره تظاهرات حامی فلسطین که در روزهای اخیر در دانشگاه‌های آمریکا مدعی دفاع از حق اعتراض آمریکایی‌ها شد و گفت که مواردی وجود داشته است که عبارات واضحی از یهودستیزی وجود داشته است، اما «اعتراضات فی نفسه یهودستیزانه نیستند».

بلینکن گفت: «آنچه که ما نیز می‌بینیم، مردم، جوانان، افراد از طبقات مختلف است که بسیار پرشور هستند و احساسات بسیار قوی درباره (درگیری) دارند.»

او همچنین بر اهمیت چنین بیانی در دموکراسی ها تاکید کرد. او گفت: «در کشور، جامعه و دموکراسی ما، اظهار نظر در مورد آن، هم مناسب است و هم محافظت می‌شود».

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • تکرار ادعای کاخ سفید : مدرکی مبنی بر نسل کشی اسرائیل در غزه وجود ندارد
  • سکوت بلینکن درباره دستگیری ۵۵۰ دانشجو و ادعای دموکراسی در آمریکا
  • ادعای پلوسی درباره پوتین، توهین به آمریکایی‌ها و دموکراسی است
  • خلجی: ادعای دروغین آزادی بیان دانشگاه در غرب، رسوا شده است
  • تحولات اوکراین|واکنش مسکو به ارسال موشک‌های دوربرد به کی‌یف
  • مقاومت برخی کشورهای اروپایی برای ممنوعیت واردات ال‌ان‌جی از روسیه
  • افزایش چهار برابری درآمدهای نفتی ایران با شبکه‌ باورنکردنی دور زدن تحریم‌ها
  • ایران شبکه‌ای باورنکردنی برای دور زدن تحریم‌ها ایجاد کرده است | درآمدهای نفتی ایران از سال ۲۰۲۰ چهار برابر شده
  • واکنش حزب‌الله به ادعای عجیب تل‌آویو
  • حمله گسترده انصارالله یمن به کشتی های آمریکایی و اسرائیلی/ واکنش مداخله جویانه آمریکا به حکم اعدام توماج صالحی/ امضای تفاهم‌نامه امنیتی میان ایران و روسیه/ ادامه مأموریت‌های مستشاران ایرانی در سوریه