Web Analytics Made Easy - Statcounter

سفارت انگلیس در تلگرافی نوشته بود که باید شیخ فضل‌الله نوری تبعید شود زیرا او هیچ علاقه‌ای برای مذاکره با اروپایی‌ها ندارد.

به گزارش گروه احزاب خبرگزاری آنا، شیخ فضل‌الله نوری در 11 مرداد سال 1288 به شهادت رسید. برخی از نیروهای جنبش مشروطه به دلیل کنیه تاریخی از شیخ فضل‌الله او را اعدام کردند. خاطره‌ای از نقش سفارت انگلیس در این موضوع وجود دارد که جالبه توجه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شهید آیت‌الله شیخ فضل‌الله نوری با مواضع مستحکم خود، مخالفت صاحب‌منصبان غربی را برانگیخته بود. آن‌ها شیخ را شخصیتی ستیزه‌جو و سازش‌ناپذیر می‌دانستند و از این‌رو چرچیل، مدیر اداره شرقی سفارت انگلیس طی گزارشی به لندن، با اعتراف به مقام والای علمی شیخ از او به عنوان «یكی از مجتهدین طراز اول تهران» یاد می‌كند كه «از تماس با اروپائیان احتراز می‌جوید و از گفتگو با آنان سرباز می‌زند». 

در همین راستا، سفیر انگلیس در گزارش خود  به وزیر امور خارجه بریتانیا، بهترین راه برای مقابله با شیخ را دورکردن او از تهران می‌داند و می‌نویسد: «باید توصیه کنیم که شیخ فضل‌الله را از تهران خارج کنید؛ زیرا اگرچه مقام رسمی ندارد اما نفوذ بسیار زهرآگینی دارد. امید است انجام دادن این پیشنهاد موجب تاخیر کار نشود».

انتهای پیام/4082/

منبع: آنا

کلیدواژه: چرچیل شیخ فضل الله نوری شیخ فضل الله نوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۲۰۲۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراسم فرهنگی ایرانیان در دوبلین

به مناسبت چهلمین سالگرد افتتاح سفارت ایران در دوبلین با حضور سفرا، اساتید دانشگاه‌ها و فعالان دانشچویی و فرهنگی مقیم ایرلند، مراسمی در کنابخانه دوبلین برگزار شد.

به گزارش ایسنا، سفارت کشورمان در ایرلند در پیامی در شبکه مجازی ایکس نوشت: در این مراسم سخنرانان بر اهمیت تبادلات فرهنگی، پیوندهای ادبی و تاریخی ایران و ایرلند تاکید کردند و بر ضرورت توجه به این مناسبات تاکید شد. هم‌چنین در این مراسم در ویدیویی دانشمندان مشهور ایرانی و اقدامات آنها معرفی شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • فیلم/ تظاهرات دانشجویان مقابل سفارت اسرائیل در آتن
  • آتش سنگین یگان موشکی و توپخانه حزب الله بر سر صهیونیست‌ها/ شهر اشباح؛ نام جدید شمال سرزمین‌های اشغالی + نقشه میدانی و عکس
  • آخرین وضعیت ترافیکی معابر و بزرگراه‌های تهران
  • دعوت از طالبان برای شرکت در کنفرانس وقف
  • روایت هجرت اجباری ابوالرضا(ع) از مدینه به عراق
  • رئیس جدید اداره ورزش و جوانان شهرستان ملارد معارفه شد
  • پاسخ آیت الله نوری همدانی به سوالی درباره طرح عفاف و حجاب پلیس (طرح نور)
  • ترافیک شهر تهران آغاز شده است
  • ببینید | تصاویری از تجمع دانشجویان استان تهران مقابل سفارت فرانسه
  • مراسم فرهنگی ایرانیان در دوبلین