Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@03:25:52 GMT

پلاسمای خون ۱۲۷ بیمار کرونایی در اردبیل دریافت شد

تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۲۰۲۷۶

پلاسمای خون ۱۲۷ بیمار کرونایی در اردبیل دریافت شد

شراره دژکام روز شنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا گفت: با دریافت نمونه خون بیماران بهبود یافته کرونا ۲۸ روز بعد از بهبودی در مراکز انتقال خون استان اردبیل، پلاسمای خون مبتلایان بهبود یافته کرونا با حفظ موازین بهداشتی و سلامت در اختیار مراکز بیمارستانی قرار می گیرد تا برای مداوا و بهبودی بیماران بستری و بدحال صرف شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی میزان اهدای پلاسما توسط افراد بهبود یافته کرونا در استان را کم عنوان کرد و با دعوت از شهروندان برای امر خیر اهدای پلاسما به منظور مداوای بیماران کرونا افزود: تاکنون از چهار هزار بیمار بهبود یافته کرونا در استان، تنها ۱۲۷ نفر پلاسمای خون خود را برای مداوای افراد بستری اهدا کرده‌اند.

مدیرکل انتقال خون استان اردبیل اختیاری بودن اهدای پلاسما را علت اصلی پایین بودن آمار اهدا کنندگان پلاسما در این استان عنوان کرد.

وی با بیان این که افراد ۱۸ ساله تا ۶۵ ساله امکان اهدای پلاسما دارند، اظهار کرد: افرادی که سابقه بیماری قلبی، مغزی و بیماری‌های خاص و همچنین بانوان دارای سابقه سقط جنین نمی‌توانند پلاسمای خون خود را اهدا کنند.

دژاکام، خواستار مشارکت فعال شهروندان بهبود یافته بیماری کرونا در امر اهدای پلاسما شد و افزود: پلاسما درمانی از راه‌های موثر درمان و بهبودی بیماران بدحال کرونایی محسوب می‌شود و به همین منظور مشارکت بهبود یافتگان در امر اهدای پلاسما بسیار حیاتی است.

وی اضافه کرد: خانواده‌های بیماران نیازمند به پلاسمای گروه‌های خونی مختلف برای یافتن افراد مناسب هیچ منبع اطلاعاتی ندارند و در فضای مجازی اعلام نیاز می‌کنند.

به گزارش ایرنا، در شبانه روز گذشته علاوه بر فوت ۹ نفر به علت ابتلا به بیماری کرونا، ۴۴ نفر نیز به تعداد افراد بستری مبتلا به کرونا در مراکز درمانی استان افزوده شد.

در شبانه روز گذشته، تعداد افراد بستری در مراکز درمانی استان به ۳۹۳ نفر افزایش یافته و تعداد افراد تحت‌نظر بستری در بخش مراقبت‌های ویژه مراکز درمانی استان به ۶۷ نفر رسید.

به گفته سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل، شهرستان‌های این استان در وضعیت قرمز شیوع کرونا قرار دارند.

برچسب‌ها ویروس کرونا استان اردبیل سازمان انتقال خون ایران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا استان اردبیل سازمان انتقال خون ایران ویروس کرونا استان اردبیل سازمان انتقال خون ایران بهبود یافته کرونا استان اردبیل اهدای پلاسما پلاسمای خون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۲۰۲۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت پنجمین اهدای عضو در استان یزد

محمد پورشمسی رئیس مرکز پیوند دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد گفت: اعضای پیکر محمد امین افخمی ۲۷ ساله که به علت ضربه به سر دچار مرگ مغزی شده بود، به بیماران نیازمند اهدا شد.

وی افزود: کبد و یکی از کلیه‌ها در بیمارستان شهید صدوقی یزد و کلیه دیگر این ایثارگر در بیمارستان ابوعلی سینای شیراز به بیماران نیازمند پیوند شد.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • اضافه شدن سه بیمار دیگر به جمعیت بیماران سرطانی در استان
  • اهدای اعضای یک بیمار پس از آمبولی ریه و ایست کامل قلبی
  • ۴۶ بیمار هموفیلی در استان وجود دارد
  • اهدای اعضای بیمار پس از آمبولی ریه و ایست کامل قلبی
  • اهدای عضو بیمار پس از ایست کامل قلبی
  • سه بیمار شیرازی با اهدای عضو دختر ۱۸ ساله تربت جامی جان دوباره گرفتند
  • اعضای بیمار مرگ مغزی در مشهد جان ۴ را نفر را نجات داد
  • زندگی دوباره ۴ بیمار با اهدای عضو در مشهد
  • ثبت پنجمین اهدای عضو در استان یزد
  • افشای اسرار بیماران چه مجازاتی دارد؟