Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- رییس پارلمان عراق می‎گوید بهتر است انتخابات زودهنگام در این کشور زودتر از موعد موردنظر مصطفی الکاظمی برگزار شود. تاریخ انتشار: 13:02 - 11 مرداد 1399 - کد خبر: ۶۴۲۶۲۶

خبرگزاری میزان - «محمد الحلبوسی»، رییس پارلمان عراق روز شنبه، ۱۱ مرداد، خواستار برگزاری انتخابات زودهنگام، زودتر از زمان مشخص شده از سوی «مصطفی الکاظمی»، نخست وزیر این کشور، شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش «السومریه نیوز»، «الحلبوسی» با انتشار توییت‌هایی خواستار برگزاری انتخابات زودهنگام در تاریخی زودتر از تاریخ ۶ ژوئن ۲۰۲۱ (۱۷ خرداد ۱۴۰۰) مورد نظر «الکاظمی»، شد.

وی ضمن اشاره به ناکامی کابینه‌های پیشین عراق در اجرای برنامه هایشان و محدود ماندن برنامه به نوشته‌هایی بر روی کاغذ، این امر را علت اعتراض‌های اخیر در این کشور دانست.

 بیشتر بخوانید:  مخالفت الکاظمی با تبدیل عراق به میدان تنش منطقه‌ای  ابهام در سفر الکاظمی به آمریکا

رییس پارلمان عراق همچنین نوشت «ما به خاطر عراق و وفاداری به فداکاری‌های مردم این کشور، خواستار برگزاری انتخابات زودتر و نشست فوق‌العاده و علنی با حضور روسای قوای سه‌گانه و گروه‌های سیاسی هستیم.»

«الحلبوسی» در بخش دیگری با تاکید به انجام اقدامات قانونی در این مسیر براساس ماده ۶۴ قانون اساسی، نوشت «همه باید به مسئولیت‌های خود در قبال مردم عمل کنند.»

ماده ۶۴ قانون اساسی عراق مربوط به انتخابات عمومی در این کشور است که براساس آن پارلمان به دستور رییس جمهور منحل و ۲ ماه پس از تاریخ انحلال پارلمان، انتخابات برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: مصطفی الکاظمی عراق برهم صالح انتخابات زودهنگام برگزاری انتخابات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۲۰۳۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمادگی کشور برای برگزاری دور دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس

به گزارش حوزه  استانهای خبرگزاری تقریب، احمد وحیدی ظهر پنجشنبه در حاشیه سفر خود به مشهد اظهار کرد: همه مقدمات برای برگزاری دور دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در ۲۲ حوزه هدف آماده شده است.

وزیر کشور گفت: این مرحله از انتخابات مجلس شورای اسلامی در ۸ حوزه به صورت تمام الکترونیک برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پارلمان عراق قانون ممنوعیت همجنس‌بازی را تصویب کرد
  • عراق قانون جرم‌انگاری همجنس‌گرایی را تصویب کرد
  • عراق قانون مجازات همجنس‌گرایی را تصویب کرد
  • تاریخ برگزاری انتخابات فدراسیون انجمن‌های ورزشی مشخص شد
  • زمان برگزاری انتخابات فدراسیون انجمن‌های ورزشی مشخص شد
  • جزئیات برگزاری دور دوم انتخابات مجلس
  • جنگ زودهنگام بر سر صندلی «شماره یک» مجلس دوازدهم؛ همه در مقابل یک نفر؛ قالیباف!
  • مخالفت پارلمان آلمان با پیشنهاد تحریم سپاه پاسداران
  • مخالفت پارلمان آلمان با پیشنهاد تحریم سپاه پاسداران + جزئیات
  • آمادگی کشور برای برگزاری دور دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس