Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-05@16:31:01 GMT

کشت ۶ هزار و ۴۰۰ هکتار گشنیز در همدان

تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۲۰۸۷۸

کشت ۶ هزار و ۴۰۰ هکتار گشنیز در همدان

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان از کشت ۶ هزار و ۴۰۰ هکتار محصول گشنیز در استان خبر داد.

حجت‌الله شهبازی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در همدان با بیان اینکه از ۶ هزار و ۴۰۰ هکتار گشنیز در سال جاری کشت شده است اظهار کرد: از این میزان سطح زیر کشت در استان ۱۲ هزار تن محصول برداشت شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: ۹۹ درصد سطح زیر کشت این محصول در شهرستان نهاوند و مابقی سطوح کشت در شهرستان‌های تویسرکان و اسدآباد است.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان اظهار کرد: بین ۵۰ تا ۶۰ درصد تولید سالیانه محصول گشنیز در کشور مربوط به استان همدان است.

وی در پایان سخنانش با تأکید بر اینکه سطح  زیر کشت محصول گشنیز در سال گذشته ۲ هزار هکتار با تولید ۴ هزار تن محصول بوده است افزود: با توجه به فعالیت‌های گسترده تشویقی به منظور توسعه کشت این محصول وضعیت گشنیز در استان مطلوب است.

انتهای پیام/89033/

منبع: فارس

کلیدواژه: همدان گشنیز کشاورزی مدير باغباني سازمان جهاد كشاورزي شهرستان نهاوند باغبانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۲۰۸۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاشت درختچه کم آب بر گل محمدی در دهستان مرگور ارومیه

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، رئیس  جهادکشاورزی آذربایجان غربی گفت:  در راستای اصلاح و ترویج الگوی کشت در باغات استان ، بیش از ۱۵ هکتار درختچه گل محمدی در دهستان مرگور ارومیه کاشته شده است.

  خسرو شهبازی در بازدید از باغات گل محمدی در دهستان مرگور ارومیه ، افزود: با توجه به نیاز آبی گل محمدی ( حداکثر چهار هزار مترمکعب در  هکتار) و نیز بسیار مقاوم بودن به شرایط کم آبی و مدیریت بهینه و صرفه جویی در آب کشاورزی همچنین مقاومت بالای آن به سرما و نیز  کم توقع بودن آن نسبت به حاصلخیزی خاک  کاشت درختچه های گل محمدی در اراضی شیب‌دار این منطقه پیشنهاد می شود.

وی اضافه کرد: کاشت ارقام مرغوب گل محمدی از لحاظ استخراج روغن گل محمدی ( اسانس) و گلاب گیری ، کاشت صحیح این باغات ، استفاده مناسب از کود های پایه و حیوانی ، استفاده از نوار تیپ ، و رعایت اصول صحیح کاشت جهت رسیدن به محصول مرغوب و بازدهی اقتصادی بسیار مهم است.

شهبازی ادامه داد: باغداران منطقه به دلیل عدم آشنایی با این محصول باغی و مزایای آن چندان راغب به کاشت این محصول نبوده و بایستی اقدامات ترویجی و آموزشی برای باغداران انجام گیرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان جهت آموزش، اقدام به  کاشت صحیح و اصولی چند نهال گل محمدی در دهستان مرگور کردند.

 

دیگر خبرها

  • کاشت درختچه کم آب بر گل محمدی در دهستان مرگور ارومیه
  • خرید امن و آسان از علی بابا با سپاهان همراه
  • محصول عجیب و دور از انتظار کاسیو (عکس)
  • عملکرد بالای ۵ تن محصول گندم در مزارع کارون
  • شکوفایی صنعت همدان با ایجاد بندر خشک
  • پیش بینی تولید بیش از ۲۴ هزار تن باقلا در گلستان
  • (عکس) رونمایی رسمی از چری اومودا ۷
  • کدام محصول غذایی در بازار ایران سمی است؟
  • انیمیشن‌هایی متفاوت برای بزرگتر‌ها؛ انیمیشن‌هایی مفرح برای بچه‌ها
  • پیش‌بینی تولید ۳ میلیون و ۷۰۰ هزار تن محصول بهاره در خراسان رضوی