Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تین نیوز»
2024-05-01@06:06:43 GMT

توصیه پلیس آگاهی به خریداران مسکن

تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۲۱۱۸۱

توصیه پلیس آگاهی به خریداران مسکن

تین نیوز

رئیس اداره اجتماعی پلیس آگاهی ناجا از خریداران مسکن خواست از پرداخت وجه قبل از انعقاد قرارداد در بنگاه‌های معاملات ملکی مجاز یا دفاتر اسناد رسمی خودداری کنند.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ شهاب امینی با اشاره به سوءاستفاده های صورت گرفته از طریق آگهی های تبلیغاتی فروش مسکن اظهار داشت: سودجویان در این روش با پیشنهادهای وسوسه انگیز و در عین حال متقلبانه، شهروندان را برای پیش خرید یا مشارکت در ساخت مسکن ترغیب کرده و پس از جلب اعتماد، اقدام به کلاهبرداری از شهروندان می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: شهروندان باید در ابتدا از صحت و سقم اسناد ارائه شده از سوی فروشندگان اطمینان حاصل کرده و در ادامه، قرارداد مورد نظر را در بنگاه های معاملات ملکی دارای مجوز از سوی اتحادیه مشاوران املاک منعقد و کد رهگیری معتبر دریافت کنند.

این مقام انتظامی با بیان این که لازم است کد رهگیری دریافتی از سامانه اطلاعات مدیریت معاملات املاک و مستغلات کشور نیز استعلام شود، تصریح کرد: انجام این کار مانع از فروش مجدد یک ملک به افراد مختلف شده و از ضرر و زیان احتمالی سایر خریداران هم جلوگیری به عمل خواهد آمد.

رئیس اداره اجتماعی پلیس آگاهی ناجا همچنین خاطرنشان کرد: بهتر است قبل از هرگونه خرید و فروش، مشخصات ملک با مندرجات روی اسناد و مدارک مطابقت داده شده و در صورت لزوم، اصالت اوراق و اسناد (به ویژه از نوع قدیمی آن) توسط کارشناسان مربوطه مورد بررسی قرار گیرد.

 

حالا که اینجا هستید...

تین‌نیوز از مخاطبانش درخواست کوچک اما مهمی دارد. ما در پایگاه خبری صنعت حمل‌و‌نقل همواره سعی داشتیم جامع‌ترین اخبار، تحلیل‌ها و گزارش‌ها را مطابق با واقعیات و توجه به اصل بی‌طرفی رسانه تهیه و اطلاع‌رسانی کنیم. اما حوزه‌ی حمل‌و‌نقل بسیار گسترده است و پوشش دقیق و متمرکز همه‌ی آن کاری بس دشوار. بنابراین تصمیم براین گرفتیم که روی بخش‌هایی از این حوزه بیشتر تمرکز کنیم که اولویت و دغدغه اصلی مخاطبانمان است و مشکلات این حوزه‌ها را با فوریت بیشتری از مسئولان پیگیری کنیم. بنابراین پرسشنامه‌ای تهیه کردیم که اولویت شما در حوزه بزرگ حمل و نقل را مشخص می‌کند حال تنها قدمی که مانده این است که با پر کردن این پرسشنامه ما را در این مسیر یاری کنید. «راه روشن است.»؛ اگر شما راهنمای ما باشید.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: پلیس آگاهی خریداران مسکن حمل و نقل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۲۱۱۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شاخص برخورداری گلستان از صدور اسناد مالکیت، هفت درصد بالاتر از میانگین کشوری

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز گلستان معاون عمران روستایی بنیاد مسکن گلستان با بیان اینکه شاخص برخورداری روستاهای استان در صدور سند مالکیت روستایی ۶۹ درصد است افزود: تاکنون ۱۱۴ هزار جلد سند مالکیت روستایی و شهری در گلستان صادر شده‌است. ولی اللهی افزود : گلستان در شاخص برخورداری از صدور اسناد مالکیت، هفت درصد از میانگین کشوری بالاتر قرار دارد. وی ادامه داد: تعداد ۶۰۶ روستا و ۱۷ شهر استان گلستان تحت مالکیت بنیاد علوی است و امیدواریم با انعقاد تفاهم‌نامه انجام شده بین بنیاد مسکن و بنیاد علوی، در آینده نزدیک شاهد صدور اسناد مالکیت سایر روستاهای استان باشیم. ولی‌ اللهی گفت: تثبیت مالکیت ، استفاده از اسناد بعنوان وثیقه بانکی و ارزش افزوده املاک از مزایای صدور سند مالکیت است.

دیگر خبرها

  • خبر معاون وزیر راه برای خریداران مسکن
  • خبر خوب برای خریداران مسکن / آغاز عقد قراردادهای رایگان در «خودنویس»
  • زمزمه‌های دلالی مشاوران املاک در طرح مسکن جوانی جمعیت یزد
  • شاخص برخورداری گلستان از صدور اسناد مالکیت، هفت درصد بالاتر از میانگین کشوری
  • مردم از جرائم و قانون‌شکنی‌ها فیلمبرداری کنند
  • رئیس پلیس آگاهی تهران: مردم از قانونشکنی‌ها فیلم بگیرند
  • پلیس آگاهی: مردم از قانونشکنی‌ها فیلم بگیرند
  • تقاضای پلیس از مردم: از قانونشکنی‌ها فیلم بگیرند
  • واکنش پلیس آگاهی به فیلمبرداری مردم از صحنه جرائم
  • اسناد مالکیت ۸۷۴ هکتار زمین طرح نهضت ملی مسکن استان بوشهر صادر شد