Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@23:54:57 GMT

دومین جشنواره ملی عکس مهرستان برگزیدگان خود را شناخت

تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۲۱۵۲۷

دومین جشنواره ملی عکس مهرستان برگزیدگان خود را شناخت

ایسنا/اصفهان برگزیدگان دومین دورۀ جشنواره ملی عکس مهرستان با موضوع «خانوادۀ ایرانی» معرفی شدند.

جشنوارۀ مهرستان با هدف جریان‌سازی و پرداختن به مسئلۀ خانواده در صدد این بود تا برخی از مسائل و چالش‌های خانوادۀ امروز مانند ترویج همدلی بین اعضای خانواده و فامیل برای حمایت از یکدیگر جهت برون‌رفت از سختی‌ها، ترویج فرهنگ اعتماد بیشتر به خانواده‌ها برای حل مسائل بنیادی جامعه امروز ایرانی توسط آن‌ها و الگوسازی مناسب برای شادی و نشاط خانواده‌های ایرانی با توجه به سختی‌ها و مشکلات زندگی‌ مدرن را با استفاده از ظرفیت آثار هنری و نگاه دقیق هنرمندان را به تصویر بکشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

موضوعات این جشنواره «خانوادۀ ایرانی، تفریح، نشاط و سرگرمی»، «خانواده ایرانی، مهمانی و دورهمی فامیلی»، «خانواده ایرانی، روابط شیرین و صمیمی اعضای خانواده»، «خانواده ایرانی، فرهنگ و آداب ‌و رسوم، خانواده شاد پرجمعیت به‌عنوان نماد خانواده ایرانی»، «خانواده ایرانی و ازدواج»، «خانواده ایرانی، معضلات و تهدیدها»، «خانواده ایرانی، سبک زندگی، معنویت و اخلاق» بود.

به گزارش ایسنا، محمدعلی طیب‌نیا - دبیر جشنواره ملی عکس مهرستان امروز (شنبه، ۱۱ مرداد ماه) در نشست خبری، با بیان اینکه به دلیل شیوع ویروس کرونا در کشور اختتامیه این جشنواره برگزار نشد، اظهار کرد: نمایشگاه آثار این جشنواره ملی به زودی در سیتی سنتر اصفهان برگزار می‌شود که هیئت داوران ۴۸ عکس از ۳۹ عکاس در بخش تک عکس، ۴ مجموعه از ۴ عکاس در بخش مجموعه عکس و هشت اثر در بخش موبایلی از هفت عکاس را برای این نمایشگاه انتخاب کرده اند.

وی با بیان اینکه این جشنواره در سه بخش مجموعه عکس، تک عکس(حرفه‌ای) و موبایلی برگزار شد، توضیح داد: در مجموع ۳۸۱۶ اثر از ۴۳۵ عکاس از ۲۹ استان کشور دریافت شد که در بخش تک عکس ۲۳۳۱ اثر از ۳۲۱ عکاس، در بخش مجموعه عکس، ۶۶۸ اثر از ۷۹ عکاس و در بخش موبایلی ۸۲۴ عکس از ۱۴۶ عکاس دریافت شد.

دبیر جشنواره ملی عکس مهرستان ادامه داد: در بخش تک عکس، ساسان جوادنیا، سارا جعفری و داوود کهن تبار به ترتیب نفرات اول تا سوم و در بخش مجموعه عکس ژاله بهرامی حائز رتبه تقدیر هیئت داوران شد.

طیب نیا با بیان اینکه در بخش مجموعه عکس قرار بود جایزه ویژه ای نیز انتحاب شود، خاطرنشان کرد: متاسفانه هیئت داوران در این بخش هیچ اثری را حائز رتبه ندانستند. عکاسان توجه داشته باشند که برای جشنواره های عکس به عکس های آرشیوی خود اکتفا نکنند و سعی کنند عکس هایی متناسب با موضوعات جشنواره ارسال کنند. همچنین متاسفانه آثار در فضای شهری کم است و به دلیل این دو موضوع، هیئت داوران عکسی مناسب این بخش جشنواره انتخاب نکردند.

وی افزود: در بخش موبایلی نیز جوایز برگزیده به محمد آهنگر، داوود کهن ترابی، بتول فروتن، سلیمان گلی و علی اصغر یوسفی تعلق گرفت.

همچنین صالح طیب نیا –مدیرعامل مرکز احیای اندیشه و سیره علوی در خصوص فعالیت های فرهنگی، اجتماعی مهرستان، اظهار کرد: این مرکز مردم نهاد در سه بخش اندیشکده، مجتمع تربیتی و مجتمع فرهنگی رسانه فعالیت دارد.

وی با تاکید براینکه فعالیت اندیشکده ها سیاست گذاری و پیشنهاد به دولتمردان است، تصریح کرد: اندیشکده مهرستان در ۴ گروه مطالعات پایه، خانواده، تعلیم و تربیت و توسعه مدیریت ها فعالیت دارد و در قالب برگزاری جشنواره های اجتماعی و ارائه طرح های مختلف در محورهای اجتماعی فعالیت می کند.

این عضو هیئت علمی دانشگاه اصفهان یکی از این طرح ها را محفل انس و آرامش معرفی کرد و گفت: طرح دیگری با نام خانه مادر و کودک نیز در دست اقدام داریم. مدرسه زندگی مهرستان نیز یک مجموعه دیگر است که بر روی الگوی جدید تعلیم و تربیت با محوریت دانش آموزان دختر فعالیت می‌کند.

طیب نیا همچنین به انتشارات این مرکز اشاره کرد و افزود: کتاب یکی از ابزارهای رسمی تعلیم و تربیت است و مجموعه انتشارات مهرستان در دو حوزه کودک و بزرگسال با محویت خانواده تولیدات دارد. در این کتاب‌ها که عمدتا مهارت محور هستند مسئله و چالش های خانواده بیان و راهکارهایی برای آن ارائه می شود و تاکنون بیش از ۵۰ کتاب در حوزه بزرگسال و ۱۰ جلد کتاب در حوزه کودک و نوجوان تولید شده است. همچنین بیش از ۲۰۰ کتاب در حوزه بزرگسال و ۵۰ جلد در حوزه کودک و نوجوان در حال آماده سازی است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری نمایشگاه عکس جشنواره جشنواره ملی عکس مهرستان بخش مجموعه عکس خانواده ایرانی هیئت داوران طیب نیا تک عکس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۲۱۵۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختتامیه دومین جشنواره شهید آوینی در دانشگاه شیراز برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر، معاون فرهنگی اجتماعی دانشگاه شیراز از برگزاری آئین پایانی دومین جشنواره شهید آوینی که به همت معاونت فرهنگی اجتماعی دانشگاه شیراز با حمایت اداره‌کل سازمان امور دانشجویان شاهد و ایثارگر وزارت علوم خبر داد و گفت: این مراسم در روزهای ۱۱ تا ۱۳ اردیبهشت در شیراز در شاهچراغ برگزار خواهد شد.

حامد تقوایی افزود: در این رویداد که با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، رئیس سازمان امور دانشجویان و جمعی از مسؤولان استان و دانشگاهیان سراسر کشور به‌میزبانی دانشگاه شیراز برگزار خواهد شد، ضمن معرفی برگزیدگان این دوره از جشنواره، از نفرات برتر جشنواره تقدیر می‌شود.

وی در ادامه گفت: در نخستین روز این رویداد، عصر سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ماه (ساعت ۱۷)، محفل قرآنی ادبی جشنواره شهید آوینی، با حضور قاری و حافظ بین‌المللی قرآن کریم، حمید شاکرنژاد و ابتهال‌خوان برجسته قرآنی، حسن خانچی و شعرخوانی و داستان‌خوانی جمعی از شاعران و نویسندگان برجسته استانی در تالار فجر دانشگاه شیراز برگزار می‌گردد که ورود برای عموم علاقه‌مندان در این برنامه آزاد است.

معاون فرهنگی اجتماعی دانشگاه شیراز اضافه کرد: برگزیدگان مرحله اول قرآنی دومین جشنواره شهید آوینی، روز ۱۲ اردیبهشت‌ماه، به‌صورت حضوری با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت و نفرات برگزیده آن در آئین پایانی جشنواره معرفی و تقدیر خواهند شد.

وی ادامه داد: اختتامیه دومین جشنواره قرآنی، فرهنگی و هنری شهید آوینی و آئین تقدیر از برگزیدگان این جشنواره روز پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت‌ماه (ساعت ۹ تا ۱۲)، با ویژه‌برنامه‌هایی چون «جشن پیروزی عملیات وعده صادق» و اجرای زنده آثار هنری و هنرنمایی هنرمندان برجسته کشور ازجمله اجرای نقاشی با شن از سوی خانم فاطمه عبادی، اجرای قطعه «قاسم هنوز زنده است» با حضور غلامرضا صنعتگر و هنرنمایی مهران رحمانی و گروه‌های همسرایی مشکات و نورا در تالار فجر دانشگاه شیراز برگزار خواهد شد.

تقوایی ادامه داد: نمایشگاه آثار برگزیده دومین جشنواره قرآنی، فرهنگی و هنری شهید آوینی نیز همزمان با آئین پایانی این دور از جشنواره در کنار تالار فجر دانشگاه شیراز برپا خواهد شد.

به‌گفته معاون فرهنگی دانشگاه شیراز در آئین پایانی این جشنواره از کتاب آثار منتخب دومین جشنواره قرآنی، فرهنگی و هنری شهید آوینی نیز رونمایی خواهد شد.

کد خبر 6091258

دیگر خبرها

  • برگزیدگان هشتمین جشنواره طنزپهلو در فومن تجلیل شدند
  • برگزیدگان هشتمین جشنواره طنز پهلو در فومن تجلیل شدند
  • اختتامیه دومین جشنواره ملی «دوست من کتاب» در همدان
  • معرفی برگزیدگان هشتمین جشنواره ملی طنز و رسانه
  • تمدید مهلت ارسال آثار به دبیرخانه دومین جایزه ملی جوانی
  • تجلیل از برگزیدگان جشنواره نوجوان سالم در کرمان
  • زمان برگزاری نخستین جشنواره پایان‌نامه برتر حقوقی
  • تجلیل از برگزیدگان جشنواره قرآنی «پله‌های آسمانی» در تبریز
  • برگزیدگان جشنواره عروسک خونه معرفی شدند
  • اختتامیه دومین جشنواره شهید آوینی در دانشگاه شیراز برگزار می‌شود