Web Analytics Made Easy - Statcounter

شهریاری با بیان اینکه توان اجرای پروتکل‌های بهداشتی را نداریم گفت: احتمالا مجلس با طرح دو فوریتی، جلوی تمام کنکورها را بگیرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از برنامه پرسشگر، «حسینعلی شهریاری» در برنامه تلویزیونی پرسشگر درباره غیبت 30 درصدی شرکت‌کنندگان در آزمون دکترای روز پنج شنبه و تکلیف برگزاری آزمون‌های سراسری اظهار کرد: بارها نظرات خودمان را به رئیس جمهور و وزیر بهداشت به صورت مکتوب اعلام کرده‌ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی افزود: مشکل ما این است که پروتکل می‌نویسیم اما در عمل اجرایی و عملیاتی نمی‌‌شود؛ دیروز درحوزه‌های امتحانی مشکلات جدی وجود داشته و ضمن اینکه فقط تهران را نداریم، باید استان‌های گرمسیری مانند خوزستان، سیستان و بلوچستان و هرمزگان را هم ببینیم؛ تصور کنید فردی چهارساعت ماسک بزند و در فضای سرپوشیده‌ای که نمی‌توان کولر را هم به علت انتقال آلودگی روشن کرد بنشیند و امتحان بدهد؛ فقط نوشتن پروتکل کافی نیست و نشان داده‌ایم توان اجرایی کردن آن را نداریم.

شهریاری با بیان اینکه ضمانت اجرایی برای اجرای پروتکل‌ها نداریم، گفت: وقتی اعلام شد همه جا بازگشایی شود خواستند که همه ماسک بزنند؛ همه مردم با این مشکلات اقتصادی توانایی خرید ماسک ندارند به دولت گفته‌ایم ماسک رایگان در اختیار مردم قرار دهند. 

رئیس کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی افزود: یا مثلا می‌گوییم همه ماسک بزنند اما مثلا در مترو چه طور نظارت می‌کنند که همه در واگن‌ها ماسک زده باشند.

وی درباره نامه نگاری با وزیر علوم و وزیر بهداشت گفت: بنده و دکتر منادی رئیس کمیسیون آموزش، نامه‌ای به وزیر علوم و وزیر بهداشت نوشتیم و قرار است شنبه مجدد بررسی شود، تعدادی از نمایندگان هم نامه نوشته‌ و دوباره نگرانی خود را اعلام کرده‌اند، اولویت اول سلامتی فرزندان ماست، قرار نیست به علت شرکت در کنکور در شرایط نامناسب، شماری از داوطلبان یا اعضای خانواده‌شان جان خود را از دست بدهند. 

شهریاری با بیان اینکه با وضعیتی که داریم هیچ ضمانت اجرایی برای اجرای پروتکل‌ها نخواهیم داشت، گفت: با این اقلیم گسترده، فرهنگ‌های مختلف و وضعیت اجرایی نمی‌توان همه پروتکل‌ها را رعایت کرد. باید ابتدا بیماری را کنترل کنیم، بعد امتحانات را برگزار کنیم.

وی در پاسخ به اینکه نظر شما درباره تعطیلی دانشگاه‌ها چیست؟ عنوان کرد: به نظر بنده اگر کلاس‌های دانشگاه‌ها چندماه عقب بیفتد از تابستان سال آینده می‌توان کلاس‌ها را از سر گرفت.

رئیس کمیسیون بهداشت مجلس درباره زمان روشن شدن تکلیف برگزاری کنکور اظهار کرد: چون ما تصمیم گیرنده نیستیم نمی‌توانیم زمان را تعیین کنیم ولی همکاران ما مصمم هستند شاید اگر ستاد کرونا تصمیم نگیرد، یک طرح دوفوریتی بیاورند و جلوی تمام کنکورها را بگیرند که البته هنوز قطعی نشده است. این موضوع تا یکشنبه تعیین تکلیف می‌شود.

پایان پیام/260

منبع: شبستان

کلیدواژه: رئیس کمیسیون بهداشت مجلس ماسک دانشگاه رئیس کمیسیون پروتکل ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۲۱۸۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار ایلان ماسک با نخست وزیر چین در پکن

آفتاب‌‌نیوز :

ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا در یک سفر از پیش اعلام نشده از پکن با مقام شماره ۲ چین دیدار کرده است.

به گزارش الجزیره، دیدار ماسک با لی کیانگ، نخست‌وزیر چین در حالی انجام می‌شود که خودروسازان چینی در حال تبلیغ جدیدترین خودرو‌های الکتریکی خود در نمایشگاه خودروی پکن هستند که از ۲۵ آوریل تا ۵ می‌برگزار می‌شود.

رسانه دولتی چین گزارش داد، در جریان دیدار روز یکشنبه آنها، لی به ماسک گفت که امیدوار است ایالات متحده با چین در همکاری “برد-برد” تعامل کند و از عملیات تسلا در چین به عنوان نمونه‌ای موفق از همکاری با یکدیگر نام برد.

لی گفت: «بازار بسیار بزرگ چین همیشه به روی شرکت‌های خارجی باز خواهد بود. چین به قول خود پایبند خواهد ماند و به سختی برای گسترش دسترسی به بازار و تقویت ضمانت‌های خدمات ادامه خواهد داد.»

ماسک در پستی در X گفت که از ملاقات با مقام شماره ۲ “مفتخر” است.

ماسک گفت: “ما اکنون سال هاست که همدیگر را می‌شناسیم، از اوایل روز‌های شانگهای. ”

بازدید ماسک از قبل اعلام نشده بود و مشخص نیست که آیا برنامه سفر او ممکن است شامل بازدید از نمایشگاه خودرو پکن باشد، جایی که خودروسازان چینی خودرو‌های الکتریکی را به نمایش می‌گذارند که مستقیماً با مدل‌های تسلا رقابت می‌کنند.

منبع: شفقنا

دیگر خبرها

  • رئیس قوه قضاییه بدون پروتکل‌های تشریفاتی وارد «بندرعباس» شد
  • مصوبه ارائه خدمات پزشکی رایگان به کودکان زیر ۷ سال ابلاغ شد
  • سکوت معنادار قالیباف بعد از پایان ضرب الاجل برای دولت رئیسی
  • هیئت اجرایی موقت فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس دوازدهم انتخاب شد
  • برگزاری هفتمین نشست ستاد اجرایی بازی‌های پارالمپیک پاریس
  • وزیر ارشاد خبر داد: تغییر نامِ جزیره «ابوموسی» به «بوموسی» و احتمال ثبت عملیات «وعده صادق» در تقویم
  • چرا قالیباف تصمیم گرفت از دولت انتقاد کند؟
  • وزیر تعاون: تمام دغدغه رئیس جمهور معیشت مردم است
  • تاکید وزیر کشور بر برگزاری مطلوب مرحله دوم انتخابات مجلس
  • دیدار ایلان ماسک با نخست وزیر چین در پکن