Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-07@22:07:37 GMT

ایجاد کشتارگاه در اسدآباد توجیه اقتصادی ندارد

تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۲۱۸۳۳

ایجاد کشتارگاه در اسدآباد توجیه اقتصادی ندارد

عادل بصیری‌محمدپور با بیان اینکه ایجاد کشتارگاه در اسدآباد توجیه اقتصادی ندارد، گفت: البته نبود این مکان هیچ مشکلی در شهرستان ایجاد نکرده و کشتار در صالح آباد انجام می‌شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ عادل بصیری‌محمدپور، رئیس اداره دامپزشکی شهرستان اسدآباد در گفت‌وگو با خبرنگار عصر همدان؛ با بیان اینکه نبود کشتارگاه هیچ مشکلی در اسدآباد ایجاد نکرده، اظهار کرد: در حال حاضر گوشت بهداشتی، پیش سرد شده و با برچسب بهداشتی و ضریب امنیت بهداشتی بیشتری توسط خودروهای سردخانه دار در بین واحدهای مختلف توزیع می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تأکید بر اینکه از سرمایه‌گذاران برای احداث کشتارگاه صنعتی دام با مقیاس کوچک حمایت می‌شود، گفت: البته چندین سرمایه‌گذار به اداره دامپزشکی مراجعه کردند که دامپزشکی با اجرای طرح آن‌ها موافقت کرده اما به دلیل اینکه در این شهرستان دام زیادی برای ذبح وجود ندارد و به صرفه نیست از احداث آن سرباز می‌زنند.

بصیری محمدپور یادآور شد: در شهرستان اسدآباد ۱۵ واحد قصابی وجود دارد که روزانه ۵ رأس دام سنگین و ۱۰ رأس دام سبک کشتار می‌شود.

وی با بیان اینکه در کمیته ساماندهی کشتارگاه‌های استان طبق سیاست‌های سازمان دامپزشکی برنامه‌ریزی برای تعطیلی کشتارگاه‌های دام سنتی و انتقال به کشتارگاه‌های صنعتی انجام شده است، افزود: در این زمینه کشتارگاه‌های رزن، تویسرکان و اسدآباد در سال ۹۵ تعطیل شدند.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان اسدآباد اذعان کرد: بهداشت و سلامت مردم موضوع مهم دامپزشکی است و کشتارگاه سابق اسدآباد برای فعالیت با مشکل تبدیل ضایعات، تصفیه‌خانه و از همه مهم‌تر قرار گرفتن در حریم بهداشتی ۳ واحد تولیدی مواد غذایی مواجه بود که تضمینی برای ادامه کار آن وجود نداشت، بنابراین با تصمیم‌گیری سه دستگاه تخصصی بهداشت، محیط‌زیست و دامپزشکی تعطیل شد.

بصیری محمدپور با بیان اینکه سیستم پیش سرد در سال ۹۴ با صرف ۱۰ میلیارد ریال در کشتارگاه صالح‌آباد راه‌اندازی شده، گفت: گوشت کشتار باید به مدت ۲۴ تا ۴۸ ساعت در یک سردخانه نگهداری شود تا میکروب و ویروس‌های گوشت مانند تب کریمه کنگو از بین برود.

وی گفت: در حال حاضر گوشت موردنیاز شهرستان اسدآباد از طریق کشتارگاه‌های صنعتی مجهز به سیستم پیش سرد، تهیه و به بازار عرضه می‌شود.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: شهرستان اسدآباد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۲۱۸۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دو طرفه شدن بازار سرمایه مهم‌ترین عامل ایجاد قرارداد آتی تک سهم+ فیلم

محمود گودرزی مدیرعامل بورس تهران در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان گفت: در رابطه با قرارداد‌های آتی تک سهم تاکنون بیش از ۳۰ نماد در بازار ابزار‌های نوین خودمان در قالب قرارداد آتی تک سهم شروع به کار کردند نکته‌ای که وجود دارد این است که omsهای متنوعی بتوانند اضافه شوند در حال حاضر دو تا از oms مجوز گرفتند به مرور که چند oms دیگر هم اضافه شوند به امید خدا ما نماد‌های پایه‌ایی که بخواهند در بازار قرارداد آتی تک سهم فعالیت داشته باشند را اضافه خواهیم کرد.

این مقام مسئول در ادامه اظهار کرد: فکر می‌کنم به امید خدا تا پایان سال بتوانیم به بیش از ۴۰ نماد به عبارتی حداقل نماد‌هایی که گردش بالایی دارند این فرآیند را افزایش دهیم.

گودرزی در رابطه با اهمیت قرارداد آتی تک سهم هم بیان کرد: دو طرفه شدن بازار مهم‌ترین فاکتور و عامل ایجاد این بازار است و فکر می‌کنم بازار آتی تک سهم می‌تواند کمک شایانی کند که حتی در بازار نزولی هم معامله‌گران سود داشته باشند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی بورس

دیگر خبرها

  • مصارف مهم مالیات در کشور به چه صورت است؟
  • پایه‌گذاری بیش از ۱۰۰۰۰۰ شغل توسط بنیاد علوی در سال جاری
  • چینی‌ها برای ۱۲ هزار نفر در کرمان اشتغال ایجاد کردند
  • آغاز به کار واحد کشتارگاه صنعتی در شهرستان فسا
  • آیا ساخت شهر فرودگاهی در ایران توجیه پذیر است؟
  • دیدار «شی» با میراث‌دار «دوگل»
  • مجازات متصدی دارو خانه دامپزشکی متقلب در اشنویه
  • شغلی که مسیرش با کوله‌بار عشق طی می‌شود
  • بیش از ۵ هزار نفر در خوزستان آموزش‌های مهارتی را در محیط کار واقعی فرا گرفتند
  • دو طرفه شدن بازار سرمایه مهم‌ترین عامل ایجاد قرارداد آتی تک سهم+ فیلم