Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،کیک بستنی یکی از خوشمزه‌ترین دسر‌های تابستانی است که البته در تمام فصل‌های دیگر سال هم حسابی پرطرفدار است. برای درست کردن کیک بستنی هم می‌توانید از انواع کیک اسفنجی کاکائویی یا ساده استفاده کنید و هم کیک شیفون یا حتی کیک یزدی و فنجانی و در مجموع هر نوع کیکی که می‌پسندید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

انواع مختلف کیک بستنی موزی، شکلاتی، وانیلی، توت فرنگی و … مشهور و محبوب هستند.

طرز تهیه کیک بستنی مجلسی خانگی

برای درست کردن کیک بستنی خانگی ابتدا باید کیک اسفنجی با طعم‌های مختلف مثلا کاکائویی یا ساده یا هر کیک دیگری که می‌پسندید مثلا کیک شیفون، کیک براونی یا کیک یزدی را درست کنید. برای درست کردن کیک اسفنجی ساده به این ترتیب عمل کنید:

طرز تهیه کیک اسفنجی ساده

مواد لازم:

کره: ۱۱۰ گرم یا ۱ پیمانه (کمی بیشتر برای چرب کردن قالب)

آرد همه منظوره: ۱ و نیم پیمانه

بیکینگ پودر: ۱/۲ قاشق غذاخوری

نمک: ۱/۴ قاشق چایخوری

شکر: کمی بیشتر از ۱/۲ پیمانه

تخم مرغ: ۲ عدد درشت و هم دمای محیط

عصاره وانیل: ۱/۲ قاشق غذاخوری

شیر کامل: کمی بیشتر از ۱/۲پیمانه

منظور از پیمانه در اینجا پیمانه شیرینی‌پزی است.

طرز تهیه:

مرحله اول

ابتدا فر را روشن کنید و روی دمای ۱۶۳ درجه سانتی‌گراد یا ۳۲۵ درجه فارنهایت تنظیم کنید تا گرم شود. دیواره‌ها و کف قالب کیک را با کره خوب چرب کنید (برای این مقدار مواد به یک قالب گرد با قطر ۲۳ سانتی‌متر یا ۹ اینچی نیاز دارید که جز مشهورترین و پرکاربردترین قالب‌های شیرینی‌پزی محسوب می‌شود).

کف قالب مقداری آرد بپاشید و قالب را به سطح کار بکوبید تا آرد‌های اضافی خارج شوند و فقط یک لایه بسیار نازک آرد در کف و دیواره‌های قالب پخش شود و باقی بماند.

مرحله دوم

آرد کیک، بیکینگ پودر و نمک را با هم مخلوط کنید. این ترکیب را دو بار الک کنید. در یک ظرف جداگانه کره نرم شده و شکر را با سرعت متوسط رو به بالا با همزن دستی یا برقی حدود ۳ دقیقه هم بزنید تا یک مایه یکدست و کرم رنگ و پفی تشکیل شود. تخم مرغ‌ها را یکی یکی به این ترکیب کرمی اضافه کنید و هر بار با دور تند هم بزنید تا با ترکیب مخلوط و یکدست شوند.

مرحله سوم

حالا ترکیب آرد را در سه مرحله به مایه کرمی اضافه کنید. هر بار ترکیب را در یک جهت و به آرامی هم بزنید. همزمان با آرد شیر یا خامه مخلوط شده با آب را هم اضافه کنید. ترتیب اضافه کردن آرد و شیر یا خامه باید به این صورت باشد: به ترتیب یک مرحله آرد و یک مرحله شیر تا این‌که کار با اضافه کردن آرد تمام شود. در پایان باید یک مایه کیک صاف و یکدست داشته باشید.

مرحله چهارم

مایه کیک را در قالب بریزید. می‌توانید در قالب کیک کاغذ روغنی بگذارید. کیک را به مدت ۴۵ دقیقه در طبقه وسط فر بگذارید تا بپزد و روی آن طلایی شود. در پایان پخت یک خلال دندان یا چنگال وسط کیک وسط کیک فرو کنید اگر مایه کیک به نوک خلال دندان چسبید وسط کیک هنوز خام است، ولی اگر نچسبید کیک پخته شده است. بعد از پخت کیک آن را از فر بیرون بیاورید و به مدت ۱۰ دقیقه صبر کنید تا کیک سرد شود.

سپس با نوک یک چاقوی تیز کیک را از لبه‌های قالب جدا کنید و روی سینی فلزی توری فر بگذارید تا حسابی خنک شود. کیک اسفنجی را بدون فر، در قابلمه و روی شعله ملایم گاز هم می‌توانید درست کنید. در این صورت مواد مایه کیک اسفنجی ساده، شکلاتی یا وانیلی را در قابلمه بریزید و به مدت ۴۰ دقیقه روی شعله ملایم گاز بگذارید تا بپزد. در تمام طول پخت کیک درب قابلمه را برندارید که پف کیک نخوابد.

مرحله پنجم

برای درست کردن یک کیک بستنی کافی شاپی و فوری وقتی که کیک کاملا خنک شد روی کیک را با یک چاقوی تیز برش بزنید و به اصطلاح شکم کیک را با دقت و بدون اینکه به دیواره‌ها و کف کیک صدمه بزنید خالی کنید. برای خالی کردن کیک از قاشق استفاه کنید. می‌توانید به جای این کار با یک چاقوی تیز کیک را از وسط به دو نیم دایره تقسیم کنید.

بستنی با طعم مورد علاقه‌تان را آماده کنید. می‌توانید از بستنی بازاری استفاده کنید یا خودتان در منزل به راحتی بستنی درست کنید.

اجازه دهید بستنی فقط کمی از سردی بیفتد. بستنی را می‌توانید با میوه‌های مورد علاقه خود مخلوط کنید. سپس بستنی را در قسمتی از کیک که خالی کرده‌اید بریزید. مراقب باشید بستنی خیلی نرم نشود. سپس کیک بستنی را با یک سلفون بپوشانید و به مدت ۲ ساعت در فریزر بگذارید تا خوب خودش را بگیرد. در این فاصله گاناش روی کیک بستنی را آماده کنید. گاناش کیک بستنی اختیاری است مقداری شکلات سفید یا شکلات قهوه‌ای را با مقداری خامه صبحانه که روی حرارت داغ شده بریزید و با هم مخلوط کنید.

وقتی کیک بستنی خانگی حسابی خودش را گرفت، گاناش خنک شده را هم روی آن بریزید. سپس دوباره به مدت ۳۰ دقیقه کیک بستنی را داخل فریزر بگذارید تا سرد شود. کیک بستنی را حتی به عنوان کیک تولد در فصل تابستان هم می‌توانید درست کنید.

می‌توانید کیک بستنی را به صورت ساده‌تر هم درست کنید. روی کیک اسفنجی یا هر کیک دیگری را با بستنی بپوشانید و در فریزر بگذارید تا خودش را بگیرد و حسابی سفت شود. اگر هم می‌خواهید چند لایه بستنی روی پایه کیک بستنی بگذارید، هر بار که یک لایه بستنی روی کیک می‌کشید باید به مدت ۳۰ دقیقه آن را در فریزر بگذارید تا لایه زیرین بستنی سفت شود و لایه بعدی را اضافه کنید.

کیک بستنی را به صورت یخچالی و مثل چیز کیک هم می‌توانید درست کنید. در این صورت به جای پایه کیک از پایه بیسکویتی مثل چیزکیک یخچالی استفاده کنید و به جای خامه روی آن را با بستنی و ژله یا فقط با بستنی پر کنید.

یک روش دیگر این است که یک کیک اسفنجی دو طبقه درست کنید و بستنی را بین دو قالب کیک بگذارید.

بیشتر بخوانید

طرز تهیه بستنی مقوی

منبع: مجله کوروش

انتهای پیام/

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: فریزر بگذارید برای درست کردن کیک بستنی هم می توانید اضافه کنید کیک اسفنجی درست کنید مایه کیک طرز تهیه کردن کیک روی کیک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۲۲۰۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نوشیدنی‌های مفید برای میان وعده کودکان

نوشیدنی‌های دارای فیبر می‌توانند میان وعده‌ خوبی برای کودکان باشند و مایعات بدن آن‌ها را تامین کنند.

به گزارش ایسنا، همان‌گونه که خوردن وعده‌های غذایی سالم و مغذی برای رشد و تکامل کودکان توصیه می‌شود، استفاده از نوشیدنی‌های مفید نیز مستثنی نیست. اکثر کودکان عاشق نوشیدنی‌های شیرین و رنگارنگی هستند که چیزی جز شکر و اسانس نیستند. حال چگونه خانواده‌ها می‌توانند سالم‌ترین نوشیدنی‌ها را برای کودک خود انتخاب کنند.

دکتر سمیرا ابراهیم‌اف متخصص تغذیه درباره اهمیت نوشیدن مایعات برای کودکان می‌گوید:

بچه‌ها باید آن قدر مایعات در طول روز استفاده کنند که همیشه رنگ ادرار روشنی داشته باشند. به غیر از ادرار اول صبح، که رنگ‌اش فرق می‌کند نباید رنگ آن تیره باشد. می‌توان از آب خالص یا نوشیدنی‌های سالم دیگری برای آن‌ها استفاده کرد. آب میوه‌ طبیعی یا بهتر از آن اسموتی‌ها هستند، که در آن میوه را با کل پوست‌اش در مخلوط کن می‌ریزند و به صورت مایع در می‌آورند. از اسموتی‌ها می‌توان هم به عنوان منبعی از مایعات استفاده کرد و هم فیبر می‌رساند. نوشیدنی‌های سنتی مانند شربت خاکشیر را هم داریم که دانه‌های آن می‌تواند به سلامت دستگاه گوارش بچه‌ها کمک کند این به شرطی است که با شیرینی خیلی کم درست شود. این نوشیدنی می‌تواند به بچه‌هایی که در محیط‌های باز بازی می‌کنند و ساعت‌های طولانی بیرون هستند، کمک کند.

وی درباره مصرف آب میوه‌ها و نوشیدنی‌های دیگر موجود در بازار برای کودکان گفت:
نوشیدنی‌های صنعتی موجود در بازار چند نوع هستند.  یک سری از آب میوه‌ها قسمت عمده‌شان شکر و مقداری اسانس است که سالم نیستند اما آب میوه‌های صنعتی  که روی آن‌ها صد درصد طبیعی قید شده است، مشکلی ندارند.
نوعی دیگراز نوشیدنی‌ها بر پایه لبنیات هستند که هر چه لبنیات در آن‌ها ساده‌تر باشد یعنی شیر ساده باشد. خیلی بهتر است. برای بچه‌هایی که اصلا شیر نمی‌خورند اگر بتوانید شیر را در خانه طعم دار کنید و به آن‌ها بدهید، خیلی خوب است. قاعدتا شیرهای طعم‌دار بیرون مخصوصا شیرکاکائوها چون شیرینی خیلی زیادی دارند. انتخاب خوبی نیستد. ولی گهگاه استفاده از آن مشکلی ندارد.

این متخصص تغذیه درباره خوردن بستنی و این‌که محدودیتی باید برای دادن آن به بچه‌ها داشته باشیم می‌گوید:  

 بستنی‌های یخی چیزی جز آب، شکر و اسانس نیستد. این نوع بستنی‌ها برای زمانی است که فرد احساس تشنگی زیادی کند در این صورت می توان از بستنی یخی فقط به عنوان یک مزه استفاده کرد. نباید جای ثابت در رژیم غذایی بچه‌ها به خاطر رنگ‌هایی که به آن اضافه می‌شود داشته باشد.
 بستنی‌هایی هم که بر پایه شیر هستند به هر حال درصد چربی بالایی و شکر زیادی دارند بنابراین آزاد بودن بچه در استفاده از هر تعداد از آن‌ها، قابل قبول نیست. چون اگر بچه مستعد پر وزنی باشد خوردن بستنی باعث می‌شود که کالری اضافه بگیرد و چاق شود. اگر هم بچه بدغذا باشد و انتخاب‌های محدودی داشته باشد با خوردن بستنی سیر می‌شود و همان چند انتخاب محدود را هم که قبلا داشت الان دیگر ندارد.
به بستنی باید به عنوان یک میان نگاه کرد و هر روز استفاده نشود. مگر این که کمبود وزن در بچه خیلی زیاد باشد که بخواهیم با خوردن بستنی جبران‌ کنیم. ولی به هر حال بهتر است در فاصله غذاها خورده شود. مثلا 2 ساعت بعد از وعده اصلی، تا به آن کالری اضافه نشود و جلوی دریافت وعده بعدی را نگیرد.

ابراهیم‌اف در پاسخ به سوالی درباره این که، اهمیت کدام یک از گروه‌های لبنی بیشتر است، گفت:

هر کدام از گروه‌های لبنیات خاصیت خاص خودشان را دارند. ترکیبات‌شان در مقادیر مشخص تقریبا شبیه همدیگر است. توصیه می‌شود از همه این گروه‌ها استفاده کنند. اگر شیر نمی‌تواند بخورد. می‌توان از آن در غذاها به صورت فرنی، شیر برنج، ماست، دوغ کم نمک، کشک استفاده کرد.

وی در پایان در باره مضرات نوشابه بر رشد کودکان می‌گوید:

 این نوشیدنی‌ باعث سیری کاذب در بچه‌ها می‌شود چرا که به دلیل داشتن قند، قند خون آن‌ها را بالا می‌برد، در نتیجه میلی به غذا پیدا نمی‌کنند. این قند همچنین باعث خرابی دندان در کودکان نیز می‌شود. گازی هم که در نوشابه وجود دارد ممکن است برای بعضی از بچه‌ها مشکلات گوارشی ایجاد کند. نوشابه مانع از جذب کلسیم  نیز می‌شود بنابراین می‌تواند در رشد بچه‌ها اختلال ایجاد کند. 

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تعیین تکلیف حسین شریعتمداری برای شورای نگهبان : لایحه عفاف و حجاب را کنار بگذارید، همین «طرح نور» کافی است / نگرانم این لایحه مثل برجام شود
  • تعیین تکلیف حسین شریعتمداری برای شورای نگهبان /لایحه عفاف و حجاب را کنار بگذارید،همین «طرح نور» کافی است /نگرانم این لایحه مثل برجام شود
  • طبیعت چشم نواز ایلام در قاب مستند ایرانگرد
  • توزیع ۱۱ هزار تن انواع کود بین کشاورزان
  • «کرایی مرغ» یک غذای مجلسی که باید امتحانش کنی
  • فصل گلاب گیری و تهیه گلاب و عرق نعنا با دستگاه تقطیر
  • راز خوشمزه شدن ماکارونی مجلسی
  • طرز تهیه لوبیا پلوی اصیل شیرازی را اینجا بخوانید
  • میان وعده هایی سالم برای کودکان
  • نوشیدنی‌های مفید برای میان وعده کودکان