Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، محمدحسام امینی‌نسب، دبیر کانون سلامت دانشگاه علوم پزشکی اردبیل در تشریح خدمات جهادی این کانون در ماه‌های اخیر و پس از شیوع کرونا در استان اردبیل گفت: از ابتدای شیوع بیماری کرونا در استان از اوایل اسفندماه پارسال، اقدامات لازم برای تهیه و توزیع بسته‌های بهداشتی از جمله ماسک، دستکش و مواد شوینده در مناطق محروم شهر اردبیل آغاز شده است که همچنان ادامه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با اشاره به ارائه آموزش حضوری برای اهالی محل هنگام توزیع بسته‌های بهداشتی از جمله دستکش، مایع ضدعفونی کننده، ماسک، بروشور آموزشی و صابون افزود: همزمان با توزیع اقلام بهداشتی، با کمک خیرین استان، بسته‌های غذایی نیز شامل مرغ، تن ماهی، روغن مایع، ماکارونی، وایتکس، سویا و رب گوجه فرنگی نیز در محلات محروم اردبیل توزیع شده است.

دبیر ستاد دانشجویی مقابله با کرونای استان اردبیل گفت: از نخستین روزهای شیوع ویروس کرونا، اعضای فعال کانون سلامت دانشگاه علوم پزشکی اردبیل، به صورت مجازی و میدانی با هدف ارتقای سطح آگاهی مردم و پیشگیری از بیماری کرونا، فعالیت جهادی خود را در سطح شهر و به خصوص محلات حاشیه آغاز کردند.

امینی نسب ضدعفونی کردن معابر و محل‌های عمومی، برگزاری ایستگاه‌های سلامت در چند نقطه پرتردد شهر به منظور آگاهسازی و آموزش، ارائه مشاوره‌های درمانی و پزشکی با موضوع کرونا برای مردم و کسبه، اهدای مواد شوینده برای ضد عفونی محلات شهر اردبیل و بازرسی شبانه روزی از میوه‌فروشی‌ها، قنادی‌ها، اصناف و کسبه به منظور اطمینان از رعایت بهداشت را از دیگر برنامه‌ها و فعالیت‌های کانون سلامت دانشگاه علوم پزشکی اردبیل در پنج ماه گذشته ذکر کرد.

او همچنین از اجرای طرح غربالگری و مراقبت از بیماران در ایام شیوع کرونا توسط این کانون خبر داد و گفت: از طریق تماس با شهروندان، غربالگری لازم برای کنترل بیماری کرونا انجام ‌شده و موارد مشکوک به ستاد کرونای استان گزارش و اعلام شد.

دبیر کانون سلامت دانشگاه علوم پزشکی اردبیل افزود: حدود یکصد نفر از دانشجویان عضو کانون سلامت دانشگاه علوم پزشکی اردبیل در ایام شیوع کرونا در سامانه ۴۰۳۰ فعالیت کرده و روزانه پاسخگوی حدود ۷۰۰ نفر از شهروندان بودند.

امینی نسب همچنین از غربالگری سه روستای پرخطر اردبیل توسط اعضای این کانون خبر داد و گفت: غربالگری این روستاها، با هدف آموزش و شناسایی افراد مشکوک به بیماری کرونا انجام شده و تب سنجی، شرح‌حال گیری و معاینه لازم برای غربالگری کرونای ۶۰۰ نفر از خانوارهای هدف انجام شد.

انتهای پیام/ع

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بسته بهداشتی بیماری کرونا دانشگاه علوم پزشکی اردبیل بیماری کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۲۲۱۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع بسته کمک آموزشی به ۵ هزار دانش آموز در تخار

 یک جوان تخاری برای پنج هزار دانش آموز در چهار ولسوالی این ولایت مواد آموزشی توزیع کرده است.

حبیب الرحمن منصوری یکتن از جوانان ماوراء کوکچه در ولایت تخار که از سه سال پیش کمپاین توزیع مواد آموزشی را برای دانش آموزان ابتدایی از هزینه شخصی اش آغاز کرده است در سال جدید تعلیمی نیز برای بیشتر از پنج هزار دانش‌آموز در ولسوالی های درقد، خواجه بهاءالدین، ینگی قلعه و رستاق ولایت تخار مواد آموزشی به شمول امکانات دیگر درسی شامل فرش، تخته سفید و غیره توزیع کرده است تا وضعیت معارف در این مناطق حداقل بهبود یابد.

دانش آموزان افغانستانی‌ که در ماوراء کوکچه تخار مواد آموزشی دریافت کرده اند ضمن قدردانی از ابتکار این جوان تخاری می‌گویند، توان خرید کتاب و کتابچه را ندارند و از حکومت و تاجران دیگر می‌خواهند تا با استفاده از امکاناتی که دارند برای آنان زمینه آموزش بهتر را فراهم بسازند.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • نقش تاثیرگذار ماماها در جوانی جمعیت و فرزندآوری
  • تقویت ساختار «مرکز جوانی جمعیت، سلامت خانواده و مدارس» در دانشگاه‌های علوم پزشکی
  • ۱۲ طرح نیمه تمام بهداشتی در خراسان رضوی به ثمر نشست
  • تعطیلی مرکز غیرمجاز طب سنتی در قم
  • طهرانچی: اقتصاد سلامت در دانشگاه آزاد اسلامی، اقتصاد تلاش و تدبیر است
  • دکتر طهرانچی: اقتصاد سلامت در دانشگاه آزاد اسلامی، اقتصاد تلاش و تدبیر است
  • آغاز طرح مدیریت مکانیزه پارک حاشیه ای خودرو در اردبیل
  • راه‌اندازی سامانه مدیریت هوشمند پارک حاشیه‌ای خودرو در اردبیل
  • مرکز رشد فناوری‌های بالینی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی افتتاح شد
  • توزیع بسته کمک آموزشی به ۵ هزار دانش آموز در تخار