Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ محمدرضا آمویی معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان کرمانشاه با اشاره به افزایش موارد بدحجابی با شروع فصل گرما، گفت : متاسفانه واقعیت تلخ این است که برخی دستگاه ها بحث حجاب و عفاف را فراموش کرده اند و نهایتا در طول سال در هفته "حجاب و عفاف" قدری به آن می‌پردازند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با بیان اینکه بحث حجاب و عفاف باید در طول سال پیگیری شود گفت : مهترین عملکرد در این حوزه پیگیری مباحث فرهنگی و اجتماعی است که دستگاه‌های فرهنگی در این زمینه مسئولند.

آمویی به وضعیت لباس های عرضه شده در بازار هم اشاره کرد و افزود: در حال حاضر اگر کُل بازار را بگردید به سختی می توانید یک مانتوی دکمه دار یا یک مانتوی مناسب و خاص محجبه ها پیدا کنید،اگر هم یک مانتوی مناسب پیدا شود، قیمت آن بسیار بالاست، همچنین قیمت یک قواره چادر در حال حاضر حدود ۸۰۰ تا ۹۰۰ هزار تومان است که برای افراد عادی جامعه تهیه آن در این شرایط اقتصادی بسیار دشوار است. در مقابل مانتو‌های شیشه‌ای و جلوباز با نازلترین قیمت عرضه می‌شوند.

آمویی ادامه داد: ما طرح های ایرانی-اسلامی بسیار زیبایی داریم که می توان از آنها برای تهیه لباس مناسب و با پوشش مناسب استفاده کرد.

او افزود: در کنار دستگاه های مختلف، مردم هم در بحث حجاب جامعه نقش دارند و باید افرادی که دغدغه حجاب دارند، به افراد بدحجاب تذکر داده و امر به معروف و نهی از منکر کنند.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان کرمانشاه در تشریح نقش پلیس در حوزه برخورد با بدحجابی، گفت: عملکرد ما در این زمینه به دو صورت ایجابی و سلبی است، به نحوی که در بحث برخورد ایجابی برگزاری جلسات چهره به چهره با اصناف و افراد بدحجاب، برپایی نمایشگاه، آموزش های مختلف و ... در دستور کار قرار دارد که با توجه به شیوع کرونا این فعالیت ها به سمت فضای مجازی سوق داده شده است.

آمویی به عملکرد پلیس در حوزه برخورد سلبی با بدحجابی هم اشاره کرد وافزود: اصناف عرضه کننده مانتوهای جلوباز و شیشه ای پلمب خواهند شد و در این زمینه پلیس اماکن با همراهی بازرسی اتاق اصناف از سطح اصناف بازرسی به عمل آورده و تعدادی از صنوف را به دلیل عرضه این نوع لباس ها پلمب کرده‌اند.

او افزود: از طرفی با افراد بدحجاب در سطح جامعه نیز برخورد شده و در کنار ارشاد و راهنمایی، افرادی که اصرار بر بدحجابی دارند، دستگیر شده و به مراجع قضایی معرفی می‌شوند.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان کرمانشاه از برخورد با خودروهایی که رانندگان آن بدحجاب هستند خبر داد وافزود: خوشبختانه بحث کشف حجاب در خودرو کاهش یافته، اما موارد بدحجابی و شُل حجابی را داریم که با آن برخورد می شود.

آمویی گفت: پلیس در این زمینه به وظیفه خود عمل می‌کند، اما ضرورت دار مردم و دیگر دستگاه های مسئول در زمینه بدحجابی هم به وظایف خود عمل کنند .

انتهای پیام/د

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: پلیس آگاهی حجاب و عفاف حجاب اسلامی حجاب و عفاف دستگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۲۲۵۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشارکت‌های مردمی همزمان با تزریق زمین در نهضت ملی مسکن

ارسلان مالکی مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن در گفت‌وگو با خبرنگار  باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه در حال حاضر روند تزریق و عرضه زمین به پروژه های نهضت ملی مسکن افزایش یافته است گفت: افزایش عرضه زمین خود زمینه ساز تقویت و استفاده از ظرفیت‌های مردمی می شود و این اقدام در آینده تسریع در اجرای پروژه های نهضت ملی مسکن را به همراه دارد.

وی افزود: یکی از اقداماتی که زمینه را برای ورود سازندگان به بازار مسکن فراهم می کند همین عرضه زمین است که امیدواریم این روند همچنان ادامه پیدا کند.

او اظهار کرد: استفاده از ظرفیت های مردمی یکی از اولویت هایی است که ما در اجرای پروژه‌های نهضت ملی مسکن به کار گرفته ایم و به طور قطع این اقدامات طی امسال با توجه به شعار سال جزو اولویت ها و برنامه های ما به شمار می رود.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی

دیگر خبرها

  • ۲ واحد شن و ماسه متخلف در یزد پلمب شدند
  • دارندگان واحدهای صنفی بخوانند /دریافت این شناسه الزامی است
  • همه واحدهای صنفی باید شناسه یکتا دریافت کنند
  • مشارکت‌های مردمی همزمان با تزریق زمین در نهضت ملی مسکن
  • کد یکتا برای واحدهای صنفی اجباری است
  • همه واحدهای صنفی باید کد یکتا خود را دریافت کنند
  • واحدهای صنفی فاقد شناسه یکتا در دریافت خدمات با مشکل روبرو می‌شوند
  • ۱۳۱ واحد صنفی در مشهد پلمب شدند
  • پلمب ۱۳۱ واحد صنفی در مشهد
  • محکومیت پنج میلیارد ریالی برای مرغ فروش مشهدی