Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، مرتضی اکبری مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران با اشاره به اقدامات و برنامه‌های مسئولیت اجتماعی این بانک اظهار کرد: بانک مهر ایران اقدامات شایسته‌ای را برای توانمندسازی هموطنانمان در مناطق محروم انجام داده که بیمه بازسازی و تجهیز نزدیک به ۵۰۰ هزار خانه روستایی در مقابل حوادث و بلایای طبیعی یکی از این اقدامات است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اکبری بیان کرد: وقوع بلایای طبیعی همچون سیل و زلزله و خسارت‌های ناشی از آن در نقاط مختلف کشور تلنگری برای توجه به ضرورت بیمه، به‌ویژه در مناطق روستایی است.

وی افزود: وقوع زلزله‌های مختلف مانند زلزله کرمانشاه تجربه تلخی بود تا ضرورت توجه به آینده‌نگری در مقابل حوادث و بلایای طبیعی برای جبران خسارت‌های ناشی از آن زیر ذره‌بین قرار گیرد؛ همچنین وقوع سیل در بیش از ۲۰ استان کشور بار دیگر ضرورت توجه به این امر را به عنوان جایگزینی برای افسوس و رنج بعد از حادثه نشان داد.

مدیرعامل بانک مهر ایران ضمن تأکید بر اهمیت بیمه تصریح کرد: بیمه کالایی اجتماعی محسوب می‌شود که نقشی مهم و غیر قابل انکار در تسریع و تسهیل جبران خسارت‌های ناشی از وقوع حوادث طبیعی مانند سیل و زلزله دارد، اما متأسفانه به دلایل مختلف کمتر مورد اقبال عمومی قرار گرفته است.

وی ادامه داد: از آنجایی که بانک مهر ایران و ماهیت خدمات آن، کمک‌رسانی به اقشار متوسط و ضعیف جامعه و توانمندسازی پایدار آن‌ها است، مأموریت و مسئولیت اجتماعی آن نیز باید در راستای تقویت معیشت اقشار ضعیف جامعه باشد.

اکبری افزود: در همین راستا، بانک مهر ایران برای اولین بار در کشور با هدف تسریع و تسهیل جبران خسارت‌های ناشی از وقوع بلایای طبیعی مانند سیل و زلزله در روستاهای کشور، توجه خود را بر روی بیمه حوادث خانه‌های روستایی معطوف کرد.

وی خاطرنشان کرد: در جریان بلایای طبیعی، آسیب‌های وارد شده به افراد، مثل یک کوه عظیم یخی است که قسمت اعظم آن زیر آب قرار دارد و دیده نمی‌شود؛ بر اساس بررسی‌های انجام شده به هنگام وقوع یک حادثه مانند سیل و زلزله، دولت و نهادهای وابسته در گام اول به دنبال رفع نیازهای اولیه اقشار آسیب‌دیده و تأمین سلامت، خوراک، پوشاک و اسکان موقت آن‌ها است و مسائل مربوط به اقدامات زیرساختی از جمله احداث و بازسازی منازل هموطنان در گام‌های بعدی قرار می‌گیرد که معمولاً با وقفه چند ماهه و پس از تأمین مایحتاج ضروری اولیه آسیب‌دیدگان اتفاق می‌افتد.

وی ادامه داد: به همین دلیل بانک مهر ایران با توجه به اینکه بیمه خانه‌های روستایی به‌عنوان راهکاری برای مدیریت بحران و مُسکنی برای کاهش دردهای ناشی از حوادث طبیعی است، در راستای مسئولیت‌های اجتماعی خود اقدام به بیمه نزدیک به ۵۰۰ هزار خانه روستایی ۳ استان کمتر برخوردار کشور کرد تا همزمان با گام اول دولت و نهادهای مربوطه برای تأمین مایحتاج مورد نیاز مردم، گام دوم نیز با هدف کاهش آلام و فشارهای روانی ناشی از حادثه همزمان برداشته شود.

مدیرعامل بانک مهر ایران تأکید کرد: در این برنامه، بانک تمام روستاهای استان‌های سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی و ایلام را تحت پوشش بیمه حوادث و بلایای طبیعی قرار داده است.

وی افزود: در این طرح، علاوه بر ساختمان مسکونی، اثاث منزل روستاییان نیز تحت پوشش بیمه قرار گرفته است.

این مطلب، یک خبر آگهی بوده و خبرگزاری مهر در محتوای آن هیچ نظری ندارد.

کد خبر 4988299

منبع: مهر

کلیدواژه: بانک قرض الحسنه مهر ایران بیمه روستایی و عشایری بیمه گروه خودروسازی سایپا صنعت خودروسازی ایران خودرو سایپا قیمت دلار خودروسازان کسب و کار قیمت خودرو تولید داخلی قیمت یورو گروه صنعتی ایران خودرو بیمه مجید باقری اپلیکیشن آپ خسارت های ناشی بانک مهر ایران بلایای طبیعی سیل و زلزله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۲۳۰۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرب‌الاجل استاندار لرستان برای تعیین‌تکلیف برج‌های خرم‌آباد

استاندار لرستان با اشاره به ضرورت تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام این استان از تعیین‌تکلیف سریع برج‌های دوقلوی خرم‌آباد خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از خرم‌آباد، ابوطالب شفقت، ظهر امروز در جلسه بررسی و توجه به اقشار کم‌بضاعت تحت‌پوشش نهادهای حمایتی، اظهار داشت: باید از ظرفیت‌ها و توانایی‌های مردم برای حمایت و رفع مشکلات اقشار محروم و کم‌بضاعت استفاده کرد.

وی افزود: لرستان دارای ثروت، سرمایه و دارایی‌های بی‌شماری مانند آب‌ و خاک، محیط جغرافیایی و مردمانی متمدن، مؤمن، شجاع و وفادار به نظام اسلامی است.

استاندار لرستان عنوان کرد: حمایت از اقشار کم‌بضاعت در نظام اسلامی یک وظیفه است و توجه به جامعه نیازمندان در اولویت برنامه‌های ما قرار دارد.

ادامه بلاتکلیفی برج‌های دوقلوی خرم‌آباد/ دوئل سرمایه‌گذار و شهرداری برای تعیین "قدرالسهم"

شفقت بیان کرد: بنیاد مستضعفان و ستاد اجرایی فرمان امام‌خمینی(ره) به‌عنوان نهادهای انقلابی و حمایتی باید نسبت به سرمایه‌گذاری در مناطق کم‌برخوردار لرستان اقدام کنند.

وی با ضرورت توانمندسازی افراد بی‌بضاعت در لرستان، خاطرنشان کرد: ظرفیت فراهم‌شدن فرصت سرمایه‌گذاری و ثروت‌سازی‌ در مناطق محروم فراهم شود.

استاندار لرستان به نقش مهم بانک‌ها در حمایت از اقشار کم‌بضاعت، اشتغال و خودکفایی این افراد اشاره و بیان کرد: بانک‌ها باید پرداخت تسهیلات را در دستور کار خود قرار دهند.

شفقت با بیان اینکه اشتغال فرزندان شهید و ایثارگر در اولویت قرار گیرد، گفت: توجه به ارتباطات و تعاملات مسئولان به خانواده‌های شهیدان فراموش نشود.

وی با اشاره به ضرورت تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام این استان خواستار تعیین‌تکلیف سریع برج‌های دوقلوی میدان 22 بهمن خرم‌آباد شد و از مسئولان برای بازدید از این پروژه‌ها دعوت کرد.

انتهای پیام/ 645/

دیگر خبرها

  • ضرب‌الاجل استاندار لرستان برای تعیین‌تکلیف برج‌های خرم‌آباد
  • دولت سیزدهم عزم راسخی برای تأمین مسکن اقشار کم‌برخوردار دارد
  • نگاه به اقشار کم‌بضاعت لرستان در راستای خودکفایی آنها باشد
  • پوشش بیمه‌ای بیمه شدگان روستایی و پنج دهک درآمدی به صورت سیستمی تمدید می‌شود
  • موج واگذاری حیوانات خانگی در شبکه‌های اجتماعی/پت‌های خانگی در فضای مجازی دست به دست می‌شوند
  • تغییر اعتماد جامعه به اقشار مختلف
  • معماری عالی و چشم نواز یک ویلا که احتمالا در سلیقه همه قرار دارد! (+تصاویر)
  • تفاهم بانک شهر و شرکت ملی صنایع مس در راستای تامین مالی و توسعه صادرات
  • تفاهم شرکت ملی صنایع مس و بانک شهر در راستای تامین مالی و توسعه صادرات
  • اتصال بیمه‌های تکمیلی به سامانه‌های بیمه در راستای حذف کاغذبازی‌ها