Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-29@17:11:56 GMT

اعلام آخرین مهلت ارسال چکیده مقالات تئاتر مقاومت

تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۲۳۲۳۳

مدیر بخش سمینار پژوهشی تئاتر مقاومت، از تمدید مهلت ارسال مقالات سمینار پژوهشی تئاتر مقاومت  تا 15 مرداد ماه خبر داد.

به گزارش ایسنا،جهانشیر یاراحمدی دبیر هفتمین سمینار پژوهشی تئاتر مقاومت گفت: آخرین مهلت دریافت چکیده مقالات پژوهشی طبق فراخوان دهم مردادماه ۹۹ بوده و بنا به درخواست های مکرر اساتید و پژوهشگران و اصحاب قلم تا 15 مرداد ماه تمدید شد تا پژوهشگران فرصت مناسبی برای نگارش مقالات خود داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنابراین از همۀ پژوهشگران و اصحاب قلم و اندیشه دعوت می‌کنم تا چکیده مقالات خود را نهایتا تا پایان وقت اداری 15مردادماه ۹۹ از طریق سامانۀ هفدهمین جشنوارۀ سراسری تئاتر مقاومت به نشانی rtfestival.ir  ثبت و ارسال نمایند.
یاراحمدی در مورد اهمیت پژوهش در حوزۀ تئاتر مقاومت گفت: پژوهش به‌طور کلی در همۀ هنرها ارزش و اهمیت ویژه‌ای دارد؛ اما به‌گمانم در تئاتر مقاومت به دلایل متعدد این اهمیت خاص‌تر است؛ چرا که پژوهشگران می‌توانند با پژوهش‌های کاربردی خود، مسیر رو به جلوی این‌گونۀ تئاتری را روشن کنند.
وی در ادامه افزود: پژوهش می‌تواند با آسیب‌شناسیِ مسیر تجربه شده در دوره‌های گذشته، ما را برای قدم گذاشتن در مسیر نو آگاه کند؛ همان‌گونه که توانایی افزودن ظرفیت‌های مهمی به حوزۀ عملی تئاتر را دارد که نقطۀ عطف این ظرفیت‌ها می‌تواند اقتباس از آثار مکتوب (خاطرات، داستان‌ها، رمان‌ها و...) برای نمایشنامه‌نویسی باشد.
یاراحمدی دربارۀ پژوهشگران این عرصه نیز گفت: حوزۀ پژوهش، علاقه‌مندان خاص‌تری نسبت به سایر حوزه‌های عملی در تئاتر دارد که قطعا محدودتر هستند. اما امیدوارم در این فرصت ایجاد شده در روزگار اکنون که همۀ ما از کار اجرایی مانده‌ایم،   روی امور مهمی همچون مطالعه و پژوهش مکث کنیم تا بتوانیم کارهای پرمغزتری برای تئاتر کشور ارائه دهیم.
امیدوارم نسلی جدید به حوزۀ پژوهش‌های تئاتری ورود پیدا کنند و در آینده هر گروه تئاتری حداقل یک پژوهشگر را همواره در کنار خود داشته باشد.
هفتمین سمینار پژوهشی تئاتر مقاومت با محورهای بررسی گسترۀ مقاومت در ادبیات نمایشی ایران، مطالعات مستندنگاری تئاتر مقاومت در ایران، رابطۀ نهاد تئاتر و انقلاب و تاثیر این دو بر هم، مطالعات بینارشته‌ای ادبیات مقاومت، مطالعۀ مفهوم مقاومت در ادبیات نمایشی جهان، بررسی تطبیقی ادبیات نمایشی ایران و جهان با تمرکز بر مضمون مقاومت، تاثیر جشنواره‌های تئاتری بر جریان‌سازی تئاتر مقاومت، گسترۀ توجه جشنواره‌ها به موضوع و مفهوم تئاتر مقاومت، ضرورت بازنگری در سیاست‌ها و اهداف جشنواره، آسیب‌شناسی تئاتر مقاومت و بررسی راهکارهای گسترۀ فرهنگ‌سازی مفهوم مقاومت با نهاد تئاتر، پاییز سال جاری و همزمان با هفدهمین جشنوارۀ سراسری تئاتر مقاومت برگزار خواهد شد.
هفدهمین جشنوارۀ سراسری تئاتر مقاومت به همت انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس بنیاد فرهنگی روایت فتح و با دبیری حمید نیلی، آذرماه سال جاری برگزار خواهد شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: جشنواره تئاتر مقاومت سمینار پژوهشی تئاتر مقاومت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۲۳۲۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

میزان جوایز ششمین همایش مطالعات فیلم‌کوتاه تهران اعلام شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط‌عمومی انجمن سینمای جوانان ایران، مطابق با فراخوان منتشرشده در هشتم اسفند ماه سال ۱۴۰۲، ششمین همایش مطالعات فیلم کوتاه تهران با شعار «امکانات بومی در ژانرهای آمیخته (هیبریدی) و اهمیت چرخه‌های تولید» روز یکشنبه ۲۵ آذر ۱۴۰۳ برگزیدگان خود در بخش‌های مختلف را معرفی خواهد کرد.

در این دوره از همایش که با حمایت انجمن سینمای جوانان ایران و در چهار بخش «مقالات پژوهشی»، «جستارهای آزاد»، «فیلم‌-جُستار» و «ترجمه» پذیرای آثار است، علاوه‌بر افزوده شدن بخش رقابتی «فیلم-جُستار»، میزان جوایز نقدی در بخش‌های مختلف هم افزایش پیدا کرده است.

فیلم-جُستار (Video Essay) که برای اولین‌بار در این دوره به همایش فیلم کوتاه تهران افزوده شده است، یکی از گونه‌های پژوهش‌های بصری است که محقق، دستاوردهای تحقیقاتی خود را نه در قالب متنِ مکتوب که در شکل بصری ارایه می‌دهد. همایش مطالعات فیلم کوتاه در ششمین دوره برگزاری علاوه‌بر منابع مکتوب، پذیرای این شکل پژوهشی نیز خواهد بود.

مبلغ جوایز نقدی این دوره از همایش مطالعات فیلم کوتاه تهران به شرح زیر است:

• «مقالات پژوهشی»

نفر اول سی میلیون تومان

نفر دوم بیست میلیون تومان

نفر سوم پانزده میلیون تومان

• «جُستارهای آزاد»

جُستار برگزیده بیست میلیون تومان

• «فیلم‌-جُستار»

جُستار برگزیده بیست و پنج میلیون تومان

• «ترجمه»

ترجمه برگزیده پانزده میلیون تومان

آخرین مهلت ارسال چکیده مقالات و طرح‌نامه فیلم‌-جُستار به ششمین همایش مطالعات فیلم‌کوتاه تهران، یکشنبه ۶ خرداد ۱۴۰۳ است و اسامی چکیده مقالات پذیرفته شده روز یکشنبه ۳ تیر ۱۴۰۳ اعلام خواهد شد.

شرکت‌کنندگانی که چکیده مقالاتشان در این دوره از همایش پذیرفته می‌شود، باید تا روز یکشنبه ۲۹ مهر ۱۴۰۳، آثار کامل خود را ارسال کنند. مطابق گاه‌شمار فراخوان، عناوین مقالات پذیرش شده برای ارایه؛ یکشنبه ۲۷ آبان‌۱۴۰۳ خواهد بود و اعلام برگزیدگان و آیین پایانی، یکشنبه ۲۵ آذر ۱۴۰۳، برگزار خواهد شد.

کد خبر 6091433

دیگر خبرها

  • نخستین فراخوان نیاز پژوهشی شرکت ملی حفاری ایران در سال ۱۴۰۳ منتشر شد
  • تمدید مهلت ارسال اثر به دبیرخانه دومین جایزه ملی جوانی جمعیت
  • فراخوان مقالات دوفصلنامه فقه و فقاهت منتشر شد
  • میزان جوایز ششمین همایش مطالعات فیلم‌کوتاه تهران اعلام شد
  • تونس حوزه هنری را نماینده تئاتر ایران می‌داند/مفاهیم مشترک تئاتری
  • فناوری جدیدی برای دیدن درون سلول‌های سرطانی
  • مهلت ارسال مقاله برای ویژه‌نامه فصلنامه روند با موضوع «پول دیجیتال بانک مرکزی CBDC» تمدید شد
  • از رکوردها تا یک تفاهم‌نامه تئاتری و...
  • این رویداد در خدمت ایجاد مشارکت میان جامعه پژوهشگران برگزار شد
  • پایش مزارع خرمشهر پژوهشگران