Web Analytics Made Easy - Statcounter

زینلی گفت: خبرگزاری شبستان می تواند یك كانون فرهنگی و قوی دینی باشد و این رسانه باید ریشه در فرهنگ ناب به منظور تقویت عقاید و ولایت مداری و ترویج نماز و اهل بیت (ع) در مقابل تهاجم های فرهنگی بیگانگان داشته باشد.

خبرگزاری شبستان - شیراز:

خبرگزاری ها همواره نقش موثری در اطلاع رسانی در حوزه های مختلف بر عهده دارند و خبرگزاری شبستان در کنار رسالت دینی خود همواره در حوزه های اجتماعی و فرهنگی نیز خوش درخشیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یکی از رسالت های اصلی خبرگزاری شبستان، حوزه دینی و مذهبی است که از پوشش های خبری تا گزارش های توصیفی برای مانوس کردن جامعه و به ویژه نسل جوان با مفاهیم و ارزش های دینی تلاش مستمری دارد اما در کنار این رسالت ارزنده از پوشش موضوعات فرهنگی و اجتماعی و همکاری با حوزه های مختلف شهری غافل نشده است و «علیرضا زینلی»، مدیر کل حج و زیارت فارس به سئوالات ما در خصوص نحوه فعالیت های خبرگزاری شبستان به شرح زیر پاسخ می دهد:

 

نقش و رسالت رسانه های دینی در جامعه چیست؟

امروزه در این شرایط بیشتر از هر زمان دیگری رسانه ها به قسمتی از زندگی روزانه همه انسان ها تبدیل شده است زیرا تمامی ارتباطات از طریق نگارش متنی قابل انتقال است، رسانه ها در جهان مهمترین وسیله انتقال و توزیع خواسته های مخاطبین در سراسر جهان است و در هر جامعه با فعال شدن آن ارزش دینی و فرهنگی می توان بسیار نمایان باشد، یكی از كارگروه های رسانه تبلیغ و ترویج دین است، رسانه ها امروزه نقش مهمی در شكل گیری نگرش و  اعتقادات انسان ها در جهان دارند و در مجموع رسانه دینی رسانه ای است كه دارای كاركرد اعتقادی و معنوی باشد.

 

رسانه های دینی چه نقشی در مقابله با تهاجم های فرهنگی و تبلیغات بیگانگان در دین گریزی دارند؟

رسانه های دینی باید تلاش كنند تا خدمت حداكثری داشته و با درج اطلاعات صحیح و درست به صورت واقع بینانه رسالت خود را در مقابله با تبلیغات ضد دین انجام دهند و رسانه ها باید بتوانند نقطه روشن و نورانی دین را به زبان ساده برای مخاطبین بیان نموده و روشنگری صحیح انجام بدهند و مواظب تهاجم فرهنگی بیگانگان باشند حال می تواند این تهاجم نظامی یا فكری یا رفتاری یا متنی باشد، این جا هست كه نقش رسانه نمود پیدا می كند و اگر صاحب رسانه خود فهم صحیح و درستی از دین و دین مداری داشته باشد می تواند مخاطب را نیز در این مهم فهیم كند.

 

رسانه دینی چگونه می توانند مخاطبان جوان داشته باشند؟

باید بپذیریم كه جوانان پر انرژی ترین، فعال ترین و مهمترین قشر جامعه فرهنگی هستند و آینه یك جامعه فرهیخته فرهنگی را تشكیل می دهد، جوانان اساسی ترین سرمایه یك نظام بعنوان پایه های محكم و مستحكم جوامع خواهند بود و لذا رسانه ها در فضاها و شبكه ها و رسانه های مدرن ارتباطی باید بیشترین نقش را به جوانان بدهند زیرا ارتباط با نسل جوان می تواند در تصمیم گیری یك نظام فرهنگی تاثیر گذار باشد، بر این اساس رسانه ها باید جوانان همراه شوند و از وجود جوانان برای انتقال ارزش های فكری و اعتقادی و معنوی و مصارف دین استفاده و از طریق جوانان معنویت فرهنگی ناب را از نسلی به نسل دیگر منتقل كنند.

 

معرفی اماکن مذهبی و فرهنگی در رسانه های دینی چه تاثیری دارد؟

اماكن مذهبی و فرهنگی و تاریخی هر كشور نمانگر اصالت و تاریخ و فرهنگی یك كشور است لذا وظیفه رسانه ها بسیار حائز اهمیت خواهد بود رسانه ها می بایست نسبت به معرفی درست، صحیح و دقیق اماكن اقدام کنند چرا كه اگر اقدامی صحیح بدست مخاطب نرسد؛ آنان بدنبال دریافت این اطلاعات از طریق پیگیری خواهند بود كه قطعا آسیب پذیر خواهند شد.

 

فعالیت های خبرگزاری شبستان به عنوان یک رسانه دینی، مسجدی، اجتماعی و شهری را چگونه ارزیابی می کنید؟

خبرگزاری شبستان می تواند یك كانون فرهنگی و قوی دینی باشد و این رسانه باید ریشه در فرهنگ ناب به منظور تقویت عقاید و ولایت مداری و ترویج نماز و اهل بیت (ع) در مقابل تهاجم های فرهنگی بیگانگان داشته باشد، در حقیقت خبرگزای شبستان تا آنجایی كه مطلع هستم یكی از رسانه های بسیار فعال و معتقد در استان در كنار مابقی رسانه هاست كه با استفاده از نیروهای جوان و توانمند، در حال خدمت رسانی و کسب رضایت مخاطبین (به عنوان هدف نهایی) است و ان شا الله كه هدف اصلی آن همانطور كه شواهد حاكی از آن است آگاهی بخش صحیح در ارتباطات با واقع بینی در سطح استان باشد.

نظر شما در پیرامون فعالیت و عمكرد خبرگزاری شبستان در پوشش حوزه های مختلف خبری چیست؟

خبرگزاری شبستان با استفاده و بهره جویی از ظرفیت بالای كاركنان و خبرنگاران خود در زمینه پوشش حوزه های مختلف خبری در سطح استان بسیار خوب عمل كرده و بعنوان یك رسانه دینی و مذهبی در حال خدمت است و ان شا الله با ارتباط و ایجاد هماهنگی بین نهادهای فرهنگی روز به روز موفق تر از قبل عمل کند.

پایان پیام/130

منبع: شبستان

کلیدواژه: خبرگزاری شبستان فارس حج و زیارت فارس خبرگزاری شبستان خبرگزاری شبستان شیراز خبرگزاری شبستان رسانه های دینی حوزه های مختلف رسانه دینی رسانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۲۳۷۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه پیشرفت فرهنگی استان یزد به‌زودی رونمایی می‌شود

به گزارش گروه استان‌های ایسکانیوز، احسان عابدی در مورد برنامه‌های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد در راستای با سند یزد نوین اظهار کرد: سند یزد نوین ابتکار خوبی از سوی مسئولان اجرایی استان است که در حال حاضر به‌خوبی پیگیری می‌شود، برنامه پیشرفت فرهنگی استان یزد عنوان برنامه‌ای است که در رابطه با بخش فرهنگی سند یزد نوین در حال تدوین است.

وی ادامه داد: طبق پیگیری‌هایی که استاندار و در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد انجام شده، قرار است بخش فرهنگی سند به‌طور ویژه دیده شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد گفت: برنامه پیشرفت فرهنگی استان هم‌ زمان به موازات برش استانی نقشه مهندسی فرهنگی پیش میرود، تاکنون به موازات تدوین نقشه مهندسی فرهنگی استان کار را پیش برده‌ایم، پیش‌نویسی از نقشه مهندسی فرهنگی استان تهیه و در شورای فرهنگ عمومی مطرح شده تا متخصصان نظرات، پیشنهادها و انتقادات خود را ارائه دهند، مجدد در حال اصلاح و ویرایش آن هستیم و مراحل پایانی خود را میگذراند.

وی عنوان کرد: در نقشه مهندسی فرهنگی کشوری، هر استان موظف به تهیه برش استانی نقشه مهندسی فرهنگی است، در این طرح، سیاست‌گذاری‌ها، طبق وضعیت فرهنگی هر استان، تدوین می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد ادامه داد: این برش باید از سال ۱۳۹۷ انجام می‌شد، اما تا سال ۱۴۰۱ انجام نشده بود، اکنون تدوین آن به پایان رسیده و در مرحله تأیید شورای عالی انقلاب فرهنگی است.

عابدی گفت: برش استانی نقشه مهندسی فرهنگی یزد به‌زودی رونمایی می‌شود.

وی ادامه داد: این دو برنامه از لحاظ مفاد تقریباً یکسان است، اما به خاطر اهمیت به ثمر رسیدن پروژه‌های کوتاه‌مدت و میان‌مدت، برنامه پیشرفت فرهنگی استان بیشتر متناظر با رویکردهای یزد نوین در حال تدوین است. هر دو برنامه مراحل پایانی خود را دارند و به‌زودی منتشر خواهد شد.

وی با بیان اینکه در بخش فرهنگی سند یزد نوین به طرح سامان خانواده پرداخته شده است، ادامه داد: از آنجایی‌که طرح سامان خانواده، بعد اجتماعی و فرهنگی دارد، این طرح از سوی دستگاه‌های اجرایی که در زمینه اجتماعی و فرهنگی شرح وظیفه دارند، پیگیری می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد تصریح کرد: به‌منظور اجرای طرح سامان خانواده، کمیته‌هایی فعال شده است که اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد، تقریباً در همه کمیته‌ها عضو بوده و بر طبق جمع‌بندی‌ها و مصوباتی کمیته‌ها دارند، اقداماتی را طی دو سال اخیر انجام داده‌ایم.

وی گفت: این وظایف بیشتر در حوزه فرهنگ‌سازی با موضوع خانواده، ازدواج و جمعیت بوده است که اقداماتی صورت گرفته است.

خبرنگار: فاطمه صادقیان

انتهای خبر/

کد خبر: 1228253 برچسب‌ها وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی فعالیت فرهنگی عدالت فرهنگی برنامه فرهنگی

دیگر خبرها

  • فیلم سینمایی فرهنگ رضوی ساخته می‌شود/ برگزاری نخستین جشنواره فیلم دینی رضوان
  • نخستین جشنواره فیلم دینی رضوان برگزار می‌شود 
  • مأموریت ویژه جامعه قرآنی ارتقای ظرفیت‌های معنوی کشور است
  • زیرساخت‌های گردشگری شهر دژکرد اقلید تقویت و توسعه می‌یابد
  • شناخت دشمن نیاز به تقویت بصیرت انقلابی دارد
  • آغاز جشنواره «شب های موسیقی تاک» در ملایر 
  • تقویت معرفت و باور دینی کلید حل مشکلات فرهنگی
  • ۱۰ رسانه جدید به جمع پایگاه‌های خبری ایلام پیوستند
  • برنامه پیشرفت فرهنگی استان یزد به‌زودی رونمایی می‌شود
  • رئیس‌جمهور وارد تهران شد