Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-06@14:03:32 GMT

ردیابی مگس میوه در باغ‌های محمودآباد

تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۲۳۸۲۷

ردیابی مگس میوه در باغ‌های محمودآباد

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، احمد صادقی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان محمودآباد گفت: برای مقابله با آفات و بیماری‌های محصولات باغی، ردیابی و شناسایی مگس میوه مدیترانه‌ای از سوی ۶ ایستگاه ردیابی در ۱۵۰ هکتار از باغ‌های مرکبات شهرستان محمودآباد انجام شد و تاکنون ۲۵۰ عدد مگس در این شهرستان شکار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: برای مبارزه با این آفت، ۳۸ عدد فرمون، ۲۰ لیتر سراتراپ، ۱۲ عدد تله سراتینکس، ۱۲ عدد تله مکفیل و ۱۰ لیتر پروتئین هیدرولیزات بین بهره برداران محمودآبادی به طور رایگان توزیع شد.

بیشتر بخوانید

آفت مخرب جهانی در کمین باغ‌های مازندران

صادقی گفت: رعایت بهداشت عمومی به ویژه جمع آوری و دفن هرگونه میوه ریخته شده پای درخت در عمق ۵۰ سانتی متری خاک، نصب تله‌های جلب کننده حاوی مایع سراتراپ، سراتینکس، پروتئین هیدرولیزات به تعداد ۴۰ تا ۵۰ عدد در هکتار برای شکار انبوه بر اساس دستورالعمل ضروری است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان محمودآباد از بهره برداران خواست با همکاری کارشناسان پهنه در مراکز جهاد کشاورزی دهستان‌ها با انجام راهکار‌های کنترلی از خسارت این آفت به محصولات باغی بکاهند.

او افزود: تاکنون ۶ بنر آموزشی درخصوص مگس میوه نصب شده و ۲۰۰ اطلاعیه در این شهرستان توزیع شد.

انتهای پیام/ م

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مگس مدیترانه ای مگس میوه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۲۳۸۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امحای ۹۰ هکتار از مزارع آبیاری شده با فاضلاب در شیراز آغاز شد

به گزارش خبرگزاری مهر، دومین مرحله از عملیات امحای مزارع آلوده به فاضلاب در سال ۱۴۰۳ در شمال‌غرب کلان شهر شیراز و منطقه قره پیری در سطح حدود ۹۰ هکتار با به کارگیری ادوات مکانیزه سبک و سنگین آغاز شده است.

عملیات امحای این مزارع آلوده با عنایت به نظر شبکه بهداشت و درمان به جهت آلودگی و با دستور مقام قضائی و همکاری دستگاه‌های متولی در قالب گشت هم‌پوشان اجرایی شده است.

این عملیات با حضور محمد میرزایی سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان شیراز و آرش طاهری معاون فنی و اجرایی و فرهاد اتحادنژاد رئیس مرکز جهاد کشاورزی حومه شیراز به جهت نظارت کامل بر حسن اجرای کار در حال انجام است.

لازم به ذکر است دیگر اعضای گشت‌های هم‌پوشان همچون اداره محیط زیست، شهرداری شیراز، اداره آب و فاضلاب، یگان امداد نیروی انتظامی و شبکه بهداشت و درمان شهرستان شیراز نیز حضور دارند.

کد خبر 6098204

دیگر خبرها

  • امحای ۹۰ هکتار از مزارع آبیاری شده با فاضلاب در شیراز آغاز شد
  • صادرات سیر پارس‌آباد به روسیه و آذربایجان
  • مبارزه با سوسک خرما در ۷۰ هکتار از نخلستان‌ها
  • سالانه ۳۰ هزار تن کشمش در خنداب تولید می شود
  • 530 تن کود کشاورزی در میاندورود توزیع شد
  • جهاد کشاورزی یزد درباره تنش گرمایی درختان پسته هشدار داد
  • قلع و قمع ۱۲ فقره تغییر کاربری غیرمجاز در آمل
  • بارندگی‌های اخیر خسارتی به گندم‌های برداشت شده در خنج وارد نکرده است
  • قلع و قمع 12 فقره تغییر کاربری غیرمجاز در آمل
  • افزایش ۱۰ درصدی تولیدات گلخانه‌ای در تایباد