Web Analytics Made Easy - Statcounter

به همت محققان دانشگاه بیرجند نرم افزار نظارت تصویری هوشمند پس از تولید در اداره کل زندان‌های خراسان جنوبی اجرا ‏شد.‏

به گزارش ایسنا، دکتر محمد قاسمی‌گل مدیر فناوری اطلاعات و ‏ارتباطات (فاوا) دانشگاه بیرجند در توضیح این طرح پژوهشی گفت: با استفاده از الگوریتم‌های هوش مصنوعی و یادگیری عمیق ‏این پروژه اجرا شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


عضو هیئت علمی گروه مهندسی کامپیوتر دانشگاه بیرجند با اشاره به انعقاد این طرح پژوهشی بین دانشگاه بیرجند و اداره ‏کل زندان‌های خراسان جنوبی، افزود: هدف از تولید و اجرای این نرم‌افزار، نظارت تصویری بر روی ‏دوربین‌های مدار بسته اداره کل زندان‌های خراسان جنوبی بود.‏


دکتر قاسمی‌گل عنوان کرد: این نرم‌افزار به منظور برآورده کردن نیاز حذف اپراتور ناظر بر نظارت تصویری و ‏سهولت کار اجرایی در سازمان‌هایی که دوربین‌های نظارت تصویری فراوانی دارند ساخته شده است.‏


وی افزود: این نرم‌افزار می تواند نسبت به تشخیص و شناسایی فرد در سیستم، شناسایی منطقه و ازدحام جمعیت، ‏عبور از خط و شمارش ورود و خروج، تشخیص حرکت و مدیریت هشدارها اقدام کند.


عضو هیئت علمی گروه مهندسی کامپیوتر دانشگاه بیرجند بیان کرد: نسخه اولیه این نرم افزار پس از ۷ ماه کار ‏شبانه‌روزی و برنامه‌ریزی ساخته شد و پس از انجام تحقیقات و توسعه فرآیند یادگیری عمیق و هوش مصنوعی ‏این نسخه تکمیل و در اداره کل زندان‌ها راه اندازی شد.‏


وی به آماده‌سازی نسخه تجاری اشاره کرد و گفت: این نسخه تجاری تا پایان سال جاری منتشر خواهد شد.‏


بر اساس اعلام وزارت علوم، دکتر قاسمی‌گل با بیان اینکه در این پروژه پنج نفر از اعضای هیأت علمی و دانشجویان حضور داشتند، گفت: ‏تجهیزاتی شامل سرور، دوربین و تجهیزات شبکه برای تولید این نرم‌افزار استفاده شد و به‌صورت آزمایشی این ‏نظارت تصویری در دانشگاه بیرجند نیز اجرایی شده است.‏
 

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: نرم افزار هوشمند دانشگاه بيرجند دانشگاه بیرجند نرم افزار نظارت تصویری کل زندان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۲۳۸۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گام‌های بلند دانشگاه علمی کاربردی برای اشتغالزایی در کردستان + فیلم

رییس دانشگاه علمی کاربردی کردستان در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان با بیان اینکه ماموریت اصلی این دانشگاه کمک به اشتغال است، گفت: در این راستا از سال گذشته طرح " آباد" یا آموزش برای اشتغال دانش آموختگان دانشگاهی در استان کردستان آغاز شده است.

دکتر شاهین فکور افزود: در قالب این طرح دوره‌های مکمل تخصصی برای دانشجویان دانشگاه‌های مختلف و با هدف رفع خلاء‌های مهارتی دانشگاهی و با محوریت نیاز‌های بازار برگزار می‌شود.

وی گفت: هم اکنون در قالب این طرح تفاهمنامه‌ای با دانشگاه کردستان منعقد شده و شرکت کنندگان در پایان ضمن دریافت گواهینامه به بازار کار نزدیکتر می‌شوند.

رییس دانشگاه علمی کاربردی کردستان با اشاره به راه اندازی مرکز کاریابی تخصصی با مجوز وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز توسط این دانشگاه گفت: مجوز اولین مرکز کاریابی تخصصی با هدف آشنایی دانش آموختگان دانشگاهی با بازار کار در شهرستان بیجار اخذ شده و در آینده نزدیک به بهره برداری می‌رسد.

دکتر شاهین فکور خاطر نشان کرد: یکی دیگر از برنامه‌های این دانشگاه برای کمک به اشتغال پرداخت تسهیلات اشتغالزایی با سود چهار درصد و تنفس باز پرداخت یکساله است که در سال گذشته ۲۲۰ میلیارد ریال در استان کردستان به دانشجویان، دانش آموختگان و متقاضیان پرداخت شده است و تلاش می‌کنیم این آمار در سال جاری افزایش یابد.

وی به افزایش ۲۳ درصدی پذیرش دانشجو در سال گذشته در دانشگاه علمی کاربردی اشاره کرد و گفت: هزار و ۷۹۰ نفردر سال گذشته در این دانشگاه پذیرش شدند.

رییس دانشگاه علمی کاربردی کردستان با اشاره تاسیس رشته‌های جدید تحصیلی در این دانشگاه متناسب با نیاز بازار کار گفت: در سال گذشته ۳۶ رشته جدید به این دانشگاه اضافه شد.

هم اکنون سه هزار و ۳۵۰ نفر در ۹ واحد دانشگاهی علمی و کاربردی در استان کردستان مشغول به فعالیت هستند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • نظارت ۹۹۰ نفر از شبکه مردمی ناظران شورای نگهبان در دور دوم انتخابات مجلس
  • استفاده از توان جهاد دانشگاهی زنجان برای خدمت به جوانان ضروری است
  • درخشش دانشگاه بیرجند در نظام رتبه بندی جهانی اشپرینگر نیچر
  • تجهیز ۱۰۰ درصدی چاه‌های کشاورزی به کنتور هوشمند
  • جای دانشجو زندان نیست!
  • اعلام همبستگی دانشگاهیان  دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با اساتید و دانشجویان ِ آزادی خواه ِ حامی فلسطین
  • انحطاط اخلاقی یا استثمار به بهانه تولید علم
  • گام‌های بلند دانشگاه علمی کاربردی برای اشتغالزایی در کردستان + فیلم
  • مردود شدن لیبرالیسم در آزمون آزادی/محکومیت برخورد پلیس آمریکا
  • بومی‌سازی کاتالیست‌هایی کاربردی در تولید بنزین توسط محققان یک شرکت دانش‌بنیان