Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-04-30@00:20:21 GMT

نجات کوهنورد ۴۵ ساله از ارتفاعات علم کوه

تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۲۴۰۷۷

نجات کوهنورد ۴۵ ساله از ارتفاعات علم کوه

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، محمد خادم‌الشیخ گفت: بعد از تماس همراهان این کوهنورد با شماره ملی ۱۱۲ سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر یک تیم واکنش سریع توسط یک فروند بالگرد به منطقه اعزام شد.
وی توضیح داد: با اعزام این تیم واکنش سریع به محل وقوع این حادثه نجاتگران با انجام یک عملیات سنگین در ارتفاع ۴۳۰۰ متری در یخچال پشت قله تخت سلیمان با مهارت بالای خلبان این کوهنورد را نجات داده و به بیمارستان منتقل کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قله علم کوه با ارتفاع 4 هزار و ۸۵۰ متر در مرکز رشته کوه تخت سلیمان کلاردشت در غرب مازندران قرار دارد.
این قله بعد از دماوند که 5 هزار و ۶۷۱ متر ارتفاع دارد، دومین قله مرتفع ایران است.
دیواره ای که در دامنه شمالی قله علم کوه قرار دارد نیز جزو فنی ترین و سخت ترین مسیرهای سنگ نوردی و دیواره نوردی کشور محسوب می شود.
این منطقه با بیش از ۴۵ قله بالای ۴۰۰۰ متر و داشتن یخچال های متعدد، برف چالها و دیواره هایش مشهورترین ارتفاعات ایران و نامی آشنا برای کوهنوردان داخلی و خارجی است.
بیشتر شهرت این قله به خاطر دیواره‌ ای است که در دامنه شمالی آن واقع شده و دارای فنّی‌ترین و سخت‌ترین مسیرهای سنگ‌نوردی و دیواره‌نوردی در ایران است.

این دیواره در ایران، جایگاهی مانند «کی ۲» در جهان را دارد.

سرپرست روابط ‌عمومی سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر از مردم خواست تا در صورت قرار گرفتن در وضعیت‌های اضطراری و پیچیده انواع حوادث و سوانح با شماره ۱۱۲ مرکز پاسخگویی فوری به انواع حوادث در سراسر کشور تماس بگیرند.

ارائه خدمات امداد و نجات، اسکان و تغذیه اضطراری در زمان وقوع حوادث و سوانح، ارائه آموزش های امداد و کمک های اولیه به اقشار مختلف جامعه، برنامه ریزی و اقدام در جهت آمادگی مقابله با حوادث و سوانح، ارسال محموله های کمک های بشردوستانه به کشورهای آسیب دیده و متاثر از حوادث طبیعی، غیرطبیعی و اعزام عوامل امدادی در داخل و خارج از کشور از جمله وظایف این سازمان راهبردی وابسته به جمعیت هلال احمر است.

سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با بیش از ۳۰ سال تجربه در زمینه آمادگی و پاسخگویی سوانح در داخل و خارج از کشور به عنوان یکی از بخش‌های اصلی جمعیت هلال احمر وظیفه دارد با امکانات گسترده عملیاتی، پشتیبانی، مخابراتی، امداد هوایی، جاده ای، دریایی، کوهستان و شهری، عملیات امداد و نجات را در فصول مختلف سال و برای خدمات رسانی به آسیب دیدگان و متاثرین از انواع حوادث و سوانح احتمالی در سراسر کشور اجرا کند.

ایرنا

انتهای پیام/

20 / 20 سرپرست روابط ‌عمومی سازمان امداد و نجات محمد خادم‌الشیخ نجات کوهنورد ارتفاعات منطقه علم کوه شماره ملی ۱۱۲ سازمان امداد و نجات تیم واکنش سریع

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: نجات کوهنورد ارتفاعات منطقه علم کوه تیم واکنش سریع سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر حوادث و سوانح علم کوه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۲۴۰۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امداد برای نجات ۹ نفر گرفتار در سیلاب شهرستان سرایان

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر، محمدعلی کاوسی صبح شنبه به خبرنگاران اظهار کرد: طی تماس تلفنی مرکز کنترل و هماهنگی عملیات استان، در مناطق چاه‌های عشایری بغداده سرایان درخواست کمک شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر افزود: بلافاصله دو تیم سیلاب از جمعیت هلال‌احمر شهرستان سرایان و پایگاه شهیدان وطن‌خواه سه‌قلعه به محل اعزام شدند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی گفت: تاکنون به ۳ نفر از این افراد دسترسی پیدا شده و توسط امدادگران هلال‌احمر به منطقه امن انتقال داده شده‌اند.

کاوسی گفت: تلاش برای نجات ۶ نفر دیگر نیز ادامه دارد.

وی تصریح کرد: این عملیات از ساعت ۱۹ دیشب آغاز و به دلیل دسترسی دشوار جاده‌ها و مسیرهای تردد، هنوز ادامه دارد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی تاکید کرد: تیم‌های امدادی سیلاب هلال احمر سرایان به دنبال هشدار سطح نارنجی هواشناسی در حال آماده باش هستند.

گفتنی است؛ اطلاعات تکمیلی متعاقباً اعلام خواهد شد.

دیگر خبرها

  • بهره مندی بیش از ۴۸۰۰ نفر متأثر از سیل و آبگرفتگی از خدمات امدادی هلال احمر
  • کرمانشاه هاب منطقه‌ای مدیریت بحران غرب کشور
  • کرمانشاه به مرکز پشتیبانی حوادث و سوانح غرب کشور تبدیل شود
  • کرمانشاه هاب منطقه‌ای مدیریت بحران غرب کشور شد
  • کرمانشاه به مرکز امداد منطقه غرب کشور تبدیل شود
  • نجات کودک ۲ ساله غرق‌شده در رودخانه
  • نجات کودک دو ساله غرق شده در رودخانه‌ مهاباد
  • کودک ۲ ساله غرق‌شده در رودخانه مهاباد نجات یافت
  • امداد برای نجات ۹ نفر گرفتار در سیلاب شهرستان سرایان
  • کودک ۲ ساله غرق شده در رودخانه‌ مهاباد نجات یافت