Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-05-03@15:22:55 GMT

آموزش روش صحیح بستن چسب زخم + عکس

تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۲۴۳۷۰

آموزش روش صحیح بستن چسب زخم + عکس

زمان‌هایی در زندگی وجود دارد که ما خیلی بیشتر از قبل، از چسب زخم استفاده می‌کنیم؛ مخصوصا وقتی که در خانه بچه کوچک داریم و به سنی می‌رسند که تقریبا هر روز خودشان را به نوعی زخمی می‌کنند.

یکی از جا‌هایی که بیشتر آسیب زده می‌شود و نیاز به چسب زخم دارد انگشت است. البته خیلی تعجب آور نیست، زیرا این اتفاقات هنگام آشپزی کردن، تکه کردن و خرد کردن مواد غذایی با چاقو یا رنده رخ می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آیا فکر می‌کنید تا به حال از چسب زخم درست استفاده می‌کردید و آن را به روش صحیح به دور انگشت خود می‌بستید؟ خیر!

روش غلط بستن چسب زخم

وقتی اتفاقی برای انگشتان ما در آشپزخانه می‌افتد فورا به چسب زخم نیاز داریم؛ مثلا هنگامی که انگشت خود را می‌بریم، چسب زخم را سریع از بسته در می‌آورید و روی انگشت می‌چسبانید.

در لحظات اول، به نظر خوب می‌رسد، اما بعد از چند دقیقه ممکن است متوجه شوید که چسب پوست شما را تحریک می‌کند و شما نمی‌توانید چسب را به مدت طولانی سر جای خودش نگه دارید. چرا این اتفاق می‌افتد؟ توضیح آن ساده است: ما در تمام زندگی خود هرگز چسب زخم را درست روی انگشت نچسباندیم. دو روش برای بستن چسب زخم روی انگشت وجود دارد.

روش صحیح بستن چسب زخم:

مهم نیست چقدر بادقت چسب زخم را دور انگشتی که بریده شده می‌چسبانید. بالاخره در اغلب موارد طی چند دقیقه چسب زخم از روی انگشت شما کنده می‌شود.

چسب زخم عمر کوتاهی دارد؛ مخصوصا در کودکان کم سن و سالی که علاقه دارند با آن ور بروند. حالا با این مشکل چه می‌کنید؟ پاسخ ساده است: چسب زخم را درست به دور انگشت خود ببندید. دو روش صحیح برای بستن چسب زخم وجود دارد که در ادامه با آن‌ها آشنا می‌شوید:

روش اول: روی نوک انگشت

شاید نوک انگشت یکی از سخت‌ترین مکان‌های ممکن برای بانداژ و بستن چسب زخم باشد. وقتی یک چسب زخم را از بسته بیرون می‌آورید و دور نوک انگشت خود می‌پیچید، خیلی زود متوجه می‌شوید که شکل چسب زخم به انگشت شما اجازه تکان خوردن نمی‌دهد.

راه حل چیست؟ قبل از بستن چسب زخم، با استفاده از یک قیچی یک برش در امتداد طول چسب، یعنی قسمت چسبناک، از هر دو طرف بزنید. سپس، گاز استریل چسب را روی زخم بگذارید و به صورت ضربدری یا متقاطع نوار‌های چسبناک برش خورده را روی انگشت بچسبانید.

روش دوم: بانداژ انگشت

در روش دوم، چسب زخم دوباره به همان شیوه اول برش می‌خورد. اما این روش برای زخم‌هایی است که روی نوک انگشت نیستند بلکه روی خود انگشت هستند. در این روش، باید گاز را روی زخم بگذارید و نوار‌ها را روی همدیگر تا کنید. در این حالت است که چسب زخم کار خود را بهتر انجام می‌دهد و مدت زمان بیشتری روی انگشت شما باقی می‌ماند.

منبع: روزیاتو

منبع: پارسینه

کلیدواژه: چسب زخم بانداژ سبک زندگی پارسی خبر چسب زخم نوک انگشت انگشت خود روی انگشت روش صحیح

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۲۴۳۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تلفیق نبوغ و تجربه؛ وقتی حرکت انگشت تونی کروس کار بایرن مونیخ را ساخت! / عکس

ستاره آلمانی در 34 سالگی همچنان می‌درخشد.

طرفداری | تونی کروس با حرکت انگشت اشاره خود راه فرار به سمت دروازه بایرن مونیخ را به وینیسیوس جونیور نشان داد.

دیدار تیم‌های بایرن مونیخ و رئال مادرید از دور رفت مرحله نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان اروپا با تساوی 2-2 به پایان رسید. 90 دقیقه جدال دو باشگاه بزرگ اروپا نتیجه‌ای را در بر نداشت تا تکلیف فینالیست لیگ قهرمانان در استادیوم سانتیاگو برنابئو مشخص شود.

زیباترین صحنه تقابل بایرن مونیخ و رئال مادرید توسط تونی کروس رقم خورد. جایی که ستاره باتجربه آلمانی با پاسی استادانه، وینیسیوس را در مصاف تک‌به‌تک با مانوئل نویر قرار داد تا رئال خلاف روند بازی و حملات پردامنه بایرن به گل برسد. تصاویر ثبت شده از دوربین مسابقه نشان می‌دهد که کروس با استفاده از نبوغ و قدرت تصمیم‌گیری لحظه‌ای خود و با حرکت انگشت اشاره‌اش، مسیر فرار به سمت دروازه بایرن را برای وینیسیوس مشخص می‌کند تا پاس در بهترین زمان و مکان ممکن به ستاره برزیلی برسد. 

ویدیوی پاس گل دیدنی تونی کروس  

 

از دست ندهید ????????????????????????

کری عجیب ستاره سپاهان برای پرسپولیس؛ داستان پلنگ و تمساح هالند سیبیلو؛ استایل عجیب غول نروژی تعجب بایرن مونیخ از پدرخوانده: چرا آن حرف‌ها را زدی؟  سرمربی شمس‌آذر: بین ما و پرسپولیس فرق نگذارید

دیگر خبرها

  • تربیت صحیح و اسلامی فرزندان ایران، دغدغه اصلی معلمان دلسوز
  • عزت و اقتدار یک کشور در گرو هدایت صحیح نوجوانان وجوانان است
  • جذب به‌موقع و صحیح اعتبارات و تسهیلات تکلیفی لرستان
  • محمدحسین لطیفی :تکنیک مهم نیست دل فیلمساز را می‌خریم/روی نقاط اختلاف انگشت نگذاریم
  • محمدحسین لطیفی :تکنیک مهم نیست دل فیلمساز رامی‌خریم/روی نقاط اختلاف انگشت نگذاریم
  • تکنیک مهم نیست دل فیلمساز رامی‌خریم/روی نقاط اختلاف انگشت نگذاریم
  • تلفیق نبوغ و تجربه؛ وقتی حرکت انگشت تونی کروس کار بایرن مونیخ را ساخت! / عکس
  • آیا بلینکن می‌تواند اثر انگشت خود را بر تاریخ بگذارد؟
  • تاکید استاندار لرستان بر اهتمام مدیران در جذب اعتبارات ملی و مدیریت صحیح منابع مالی
  • معلمان در تعلیم و تربیت صحیح دانش‌آموزان نقش مهمی دارند