Web Analytics Made Easy - Statcounter

عمار حکیم نسبت به اعلام زمان برگزاری انتخابات زودهنگام از سوی نخست وزیر عراق واکنش نشان داد.

به گزارش ایسنا، به نقل از دفتر رسانه‌ای جریان حکمت ملی عراق، عمار حکیم، رهبر جریان حکمت ملی عراق و رهبر ائتلاف عراقیون در واکنش به اعلام زمان برگزاری انتخابات زودهنگام از سوی مصطفی الکاظمی، نخست وزیر عراق اظهار کرد: تعیین موعد اجرای انتخابات از جانب نخست وزیر گامی موفق و در مسیر صحیح و نشانه جدیت دولت در عمل به وعده‌هایش است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: از نهادهای قانون‌گذار می‌خواهیم که در کمک به دولت، روند تصویب قانونی شایسته برای انتخابات را تسریع بخشند که ضامن اجرای شفاف و عادلانه انتخابات و بیانگر اراده ملت به دور از فشارها و سیاسی کاری‌ها باشد.

همچنین ائتلاف النصر به ریاست حیدر العبادی امروز از تعیین موعد انتخابات زودهنگام استقبال کرد و گفت: اعتبار نظام سیاسی به روند انتخاباتی آینده بستگی دارد.

در بیانیه ائتلاف النصر آمده است: ما از تعیین ژوئن ۲۰۲۱ برای موعد انتخابات استقبال می‌کنیم و امیدواریم تمام موسسات و گروه‌های سیاسی برای برداشتن موانع در قانون انتخابات و عملکرد کمیسیون انتخابات و تدابیر دولتی تضمین‌کننده انتخابات شفاف و آزاد همبستگی از خود نشان دهند.

این ائتلاف افزود، اعتبار سیستم سیاسی به طور کل به روند انتخابات آینده، میزان شفافیت و بیانگر اراده و خواست ملت و تشکیل دولت کارآمد بستگی دارد که قادر به ترسیم روندهای خاص در خدمت به ملت و کشور باشد.

مالکی: هیچ طرفی حق انحلال پارلمان بدون موافقت آن را ندارد

همچنین سایت الفرات نیوز گزارش داد، نوری مالکی، نخست وزیر پیشین عراق و رئیس ائتلاف دولت قانون گفت: هیچ طرفی صلاحیت انحلال پارلمان را بدون موافقت خود پارلمان ندارد.

مالکی توییت کرد: انحلال پارلمان طی دو مرحله انجام می‌شود اول این‌که تنها طرف‌های خاصه حق درخواست انحلال دارند و دوم این‌که طرفی خاص  تصمیم انحلال در دست دارد. رای گیری درباره انحلال در خود پارلمان انجام می‌شود و هیچ طرفی بدون موافقت پارلمان صلاحیت انحلال پارلمان را ندارد.

وی اضافه کرد: نخست وزیر و رئیس‌جمهوری تنها حق درخواست انحلال و نه تصمیم انحلال را دارند و یک سوم اعضای پارلمان هم حق درخواست این مساله را دارند اما در دو حالت انحلال تنها با رای اکثریت مطلق اعضا در خود پارلمان خواهد بود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: انتخابات عراق انحلال پارلمان نخست وزیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۲۴۴۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برای برگزاری انتخابات منتظر تایید وزارت ورزش هستیم

سرپرست فدراسیون انجمن‌های ورزشی از برگزاری انتخابات این فدراسیون در خرداد خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، نصرالله پریچهره در مورد آخرین وضعیت انتخابات این فدراسیون اظهار کرد: هیئت رئیسه جلسه داشت و طبق اساسنامه اواخر خرداد را برای تشکیل مجمع تعیین کرد.

وی افزود: این زمان را به وزارت اعلام کردیم، وزارت‌خانه باید نظر و تایید نهایی را اعلام کند.

پریچهره خاطرنشان کرد: بعد از تایید زمان توسط وزارت ورزش، دعوتنامه حضور در مجمع را به اعضای مجمع ارسال می‌کنیم، به کاندیداها هم اعلام می‌کنیم تا اقدامات خود را انجام دهند. در این حال باید فهرست کاندیداها را هم در اختیار اعضای مجمع قرار دهیم.

سرپرست فدراسیون انجمن‌های ورزشی تاکید کرد: در زمان نام نویسی از کاندیداها، ١٠ نفر برای ریاست نام نویسی کردند، ملاک همان ثبت نام‌ها است.

منبع: مهر

کد خبر 751346

دیگر خبرها

  • رئیس ستاد انتخابات کشور از خبرگزاری تسنیم بازدید کرد
  • کاندیداها در آستانه انتخابات دنبال ارائه دیدگاه‌هایشان باشند
  • برای برگزاری انتخابات منتظر تایید وزارت ورزش هستیم
  • خراسان جنوبی آماده برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی است
  • انتخابات در حزب بعث؛ گام نخست سوریه برای ورود به دوره پساجنگ
  • افزایش سرعت سقوط آزاد سوناک بعد از انتخابات محلی انگلیس
  • اسرائیل جرأت نکرد تصاویر آثار حمله ایران را به دنیا نشان دهد | این رژیم بمب اتم هم بخواهد...| بلینکن درباره ارتش اسرائیل به نخست وزیر عراق چه گفت؟
  • اکثر معترضان اسرائیلی مخالف حمله زمینی به رفح هستند
  • نتانیاهو فشار‌های سیاسی را نادیده بگیرد و اسرا را بازگرداند
  • حکیم در دیدار معاون وزیر ارشاد: تبادل تجارب فرهنگی، هنری و آرشیوی میان ایران و عراق ضروری است