Web Analytics Made Easy - Statcounter

 سید احمد خاتمی عضو هیات رییسه مجلس خبرگان رهبری درباره بیانات رهبر انقلاب مبنی بر اینکه در عزاداری‌ها ملاک ستاد ملی مقابله با کرونا است، اظهار داشت: مبنای سخن رهبر انقلاب درباره ملاک بودن ستاد ملی مقابله با کرونا این است که حفظ سلامت یک واجب عقلی و شرعی است. دلیل عقلی آن روشن است و دلیل نقلی آن هم آیه ۱۹۵ سوره بقره است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روایات فراوان و نیز دلیل اجماع همراه آن است.

در همین رابطه بخوانید؛

ادامه جدال‌ها بر سر عزاداری محرم و خطر ویروس کرونا

خاتمی گفت: زمانی که حفظ سلامت واجب شد، جمعی از متخصصین متعهد، به نام ستاد ملی مبارزه با کرونا دور هم نشسته‌اند و مقام معظم رهبری فرمودند که حتی ایشان هم با این ستاد همراهی دارند و همگان را دعوت کردند به اینکه رهنمودهای ستاد اجرایی شود.

وی تاکید کرد: بنابراین، این سخن هم برای روسای مجالس عزاداری و هم خطبا و مداحان فصل‌الخطاب است و به‌نظر می‌رسد در این عرصه دیگر بگو و مگو باید به پایان برسد.امام جمعه موقت تهران خاطرنشان کرد: خوشبختانه ستاد ملی مبارزه با کرونا، همه جوانب را ارزیابی کرده و حفظ سلامت مردم را در نظر می‌گیرد و مردم هم با ستاد ملی مبارزه با کرونا همراهی می‌کنند.


مجالس حسینی پشتوانه اصل انقلاب است

آیت‌الله خاتمی ادامه داد: مطلب دیگر اینکه، ستاد ملی مقابله با کرونا این نکته را در نظر می‌گیرد که مجالس حسینی در حقیقت تامین‌کننده عزت و عظمت امت اسلامی و در حقیقت پشتوانه اصل انقلاب و تداوم ۴۰ ساله آن است و این مجالس حتی می‌تواند در عرصه فرهنگ‌سازی برای مبارزه با این ویروس منحوس نقش‌آفرین باشد.  به همین دلیل ستاد ملی مبارزه با کرونا، عزاداری امسال محرم را با رعایت پروتکل‌های بهداشتی پذیرفتند.

عضو هیات رییسه مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: مهم آن است که متولیان مجالس عزاداری (روسای هیات‌ها، خطبا و مداحان) با همان شور مقدس،  احساسات مکتبی و پاک که عزاداری را برپا می‌دارند،  مدیریت کنند تا پروتکل‌های بهداشتی هم رعایت شود.

آیت‌الله خاتمی خاطرنشان کرد: با این رهنمود رهبری، انتظار آن است که همگان، برای مبارزه با این ویروس منحوسی که جهان را درنوردیده و همه را درگیر کرده، همراهی بیشتری با ستاد ملی مبارزه با کرونا داشته باشیم و تلاش کنیم تا جلوی گسترش ویروس کرونا را بگیریم و ان‌شاءالله شاهد باشیم که در آینده‌ای نه‌چندان دور شر این ویروس منحوس از سر بشریت کوتاه شود.

عضو هیات رییسه مجلس خبرگان رهبری در بخش دیگری از اظهارات خود بر لزوم تداوم کمک‌های همدلانه به  اقشاری که کسب و کارشان از کرونا آسیب دیده گفت: رزمایش همدلی و کمک مومنانه‌ که در پی رهنمودهای رهبر انقلاب اوج آن از نیمه شعبان صورت گرفت،  مایه افتخار بود و همانگونه که مقام معظم رهبری فرمودند در دنیا بی‌سابقه است.

آیت‌الله خاتمی یادآور شد: رهبر انقلاب در این رهنمود عنایت داشتند که این رزمایش وسیع‌تر از کمک‌های مقطعی باشد. از این رو جا دارد مردم و متدینین به افرادی که از این ویروس آسیب دیده‌اند کمک کنند تا آنها نیز بتوانند از زیر بار مشکلات بلند شوند و به زندگی خود برسند.

وی عنوان کرد: رزمایش همدلی زیربنای قرآنی دارد و حداقل ۷ واژه قرآنی بر آن دلالت دارد و این روش مومنان در طول تاریخ بوده که دست یکدیگر را در مشکلات می‌گرفتند و کمک می کردند آنها از زندگی ساقط نشود و امروز هم روز چنین کمکی هست.

216219

کد خبر 1416808

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: ویروس کرونا عزاداری محرم سید احمد خاتمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۲۴۵۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴۰۰۰ موکب به زائران اربعین حسینی خدمات رسانی می کنند

به گزارش خبرنگار مهر، محمد جلال ماب یکشنبه شب در دیدار با نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان اینکه هفت کمیته زیر مجموعه ستاد اربعین فعالیت می‌کنند، گفت: کمیته‌های تغذیه و درمان جزو کمیته‌های با فعالیت گسترده محسوب می‌شود.

وی با اظهار اینکه سه هزار موکب زیر پوشش کمیته تغذیه ستاد اربعین سازمان دهی می‌شود می‌کنند، گفت: حدود دو هزار موکب در عراق مستقر می‌شوند و خدمات دهی می‌کنند و هزار موکب نیز در مسیر و مرزها و استان‌های مرزی فعالیت خواهند کرد.

وی با بیان اینکه بین ۹۰۰ تا هزار موکب نیز به صورت خودجوش و بدون اینکه زیر پوشش و سازماندهی قرار گیرند، خدمات دهی می‌کنند، افزود: این موکب‌ها در مناطق مختلف از جمله خوزستان فعالیت و از زائران حسینی پذیرایی می‌کنند.

جلال ماب یادآور شد: حدود ۷ هزار دستگاه کامیون و خودرو اقدام به انتقال تجهیزات موکب‌ها می‌کنند و بیشتر مالکان خودروها به صورت افتخاری خدمات دهی می‌کنند و طبق پروتکل خاصی و بر اساس همکاری بین گمرک ایران و عراق این خودروها منتقل می‌شوند.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات با بیان اینکه حدود ۲۰۰ هزار نیروی داوطلب به اداره موکب‌ها می‌پردازند، یادآور شد: اتباعی که از خاک ایران برای اربعین حضور می‌یابند، پتانسیل بسیار خوبی برای تبلیغ هستند و باید از این ظرفیت برای تبیین اربعین حسینی استفاده کرد.

وی با اظهار اینکه که سال گذشته ۷۰ هزار زائر خارجی ازخاک ایران روانه اربعین شدند، تصریح کرد: باید از این دستاورد برای تبیین اربعین بهره گرفت.

کد خبر 6091523

دیگر خبرها

  • ۴۰۰۰ موکب به زائران اربعین حسینی خدمات رسانی می کنند
  • اعزام ۲۵۵ زائر از هرمزگان به حج عمره
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • آغاز مجلس دوازدهم شورای اسلامی و ششم خبرگان رهبری از اوایل خرداد
  • مجلس دوازدهم شورای اسلامی و ششم خبرگان رهبری اوایل خرداد آغاز می‌شوند
  • مجلس دوازدهم شورای اسلامی و ششم خبرگان رهبری دراوایل خرداد آغاز می‌شوند
  • نخستین نشست ستاد اربعین حسینی استان مرکزی
  • سپاه نزدیکترین نهاد به مواضع رهبری است
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • پاسداران باید قدر فرصت حضور و خدمت در سپاه را بدانند