Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-26@11:28:21 GMT

شهربابک الگوی کاهش جمعیت کیفری زندان

تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۲۴۷۲۱

شهربابک الگوی کاهش جمعیت کیفری زندان

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، رمضان امیری مدیر کل زندان‌های استان کرمان گفت: جمعیت کیفری زندان یکی از مولفه‌هایی است که در تعیین امنیت و آسایش یک جامعه نقش به سزایی دارد و خوشبختانه شهرستان شهربابک از نظر جمعیت کیفری زندان الگویی مناسب در استان و حتی کشور است.

او افزود: در مدت خدمت سلیمانی بالای ۲۵درصد کاهش جمعیت کیفری در بخش موجودی زندان را شاهد بودیم و در ۴ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴۴درصد در بحث ورودی زندان‌ها کاهش جمعیت کیفری را شاهد بودیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امیری با بیان اینکه هرگاه در انجام کاری همدلی و همکاری وجود داشته باشد نتیجه اثر بخش می‌شود، اظهار داشت: اگر زحمات آقای سلیمانی نتیجه داد حاصل همکاری همه مسئولان شهرستان و کارکنان اداره زندان بوده است که جای تقدیر و تشکر دارد.

او تاکید کرد: زندان‌ها باید به صورت جامعه محور فعالیت کنند و لازم است همه افراد، اصناف نهاد‌ها همکاری لازم را با اداره زندان داشته باشند.

مدیر کل زندان‌های استان کرمان، در پایان ضمن قدردانی از زحمات سلیمانی رئیس سابق زندان شهربابک، با معرفی حمید رضا مهدوی به عنوان رییس جدید زندان برای او در این سمت آرزوی موفقیت کرد.

در ادامه مراسم ابوالقاسم سلیمانی رئیس سابق زندان شهربابک از تغییر نگاه به زندان به عنوان مرکز اصلاح و تربیت پس از پیروزی انقلاب اسلامی یاد کرد و گفت: مسئولان زندان‌ها علاوه بر اقدامات تأمینی و حفاظتی پیگیر اشتغال، سوادآموزی، مسائل دینی و فرهنگی، عمرانی و ... نیز هستند.

او با اشاره به بیان برخی از اقدامات انجام شده در حوزه کاری خود بیان داشت: با مساعدت مسئولان محترم اجرایی و قضایی شهرستان و تلاش همکاران در زندان شهربابک اقدامات بسیار خوبی در زمینه‌های فرهنگی تربیتی، ورزشی و اشتغال انجام شده است.

رئیس سابق زندان شهربابک تعامل با مراجع قضائی را در کنار کار زندانبانی عامل مهم موفقیت دانست و در پایان از کلیه دستگاه‌های قضائی، اجرایی و انتظامی که به نوعی با زندان همکاری دارند و همچنین همه همکاران شاغل در بخش‌های مختلف زندان، دستگاه‌های اجرایی شهرستان، رسانه ها، سازمان‌های مردم نهاد تقدیر و تشکر کرد.

در پایان این مراسم نیز حمید رضا مهدوی رئیس جدید زندان شهربابک با تشکر از حسن اعتماد مدیر کل زندان‌های استان گفت:
با بالا رفتن جمعیت کیفری زندان‌ها آسیب درون زندان‌ها نیز افزایش پیدا می‌کند.

او با بیان اینکه رویکرد زندانبانی در ایران اسلامی با دیگر کشور‌ها متفاوت است، افزود: در زندانبانی اسلامی صرفا بحث نگهداری مطرح نیست بلکه تکریم انسان و خانواده از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

مهدوی اظهار داشت: اصلاح و تربیت در قالب فعالیت‌های فرهنگی و مذهبی و همچنین اشتغال زندانیان از دغدغه‌های مهم مجموعه زندان هاست.

او به فرآیند بازاجتماعی کردن اشاره کرد و بیان داشت: اگر اصلاح و تربیت و بازگشت سعادتمندانه زندانی هدف قرار بگیرد قطعا آسیب‌های سطح جامعه کاهش می‌یابد.

مهدوی ابراز امیدواری کرد: انشاءالله بتوانیم با همدلی و همکاری با همه سازمان‌ها و نهاد‌های فرهنگی و خصوصا نهاد‌های مرتبط با زندان و کمک همکاران نسبت به خدمات رسانی به قشر آسیب پذیر زندانیان موفق باشیم.

مهدوی پیش از این چند سال به عنوان حفاظت ومعاون اداره بازرسی زندان در شهرستان‌های زرند و کرمان خدمت کرده است.

انتهای پیام/س

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سازمان زندان ها جمعیت کیفری جمعیت کیفری زندان زندان شهربابک زندان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۲۴۷۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طلسم پروژه انتقال زندان زرند به خارج از شهر شكست/قول تخصيص بودجه

رییس دادگستری زرند گفت:مشکل شهرستان وجود زندان در مرکز شهر است که مشکلاتی را برای شهروندان و به ویژه مجاورین زندان به وجود آورده است.

به گزارش گروه استان‌ها خبرگزاری دانشجو، در راستای اجرای سند تحول و تعالی دستگاه قضایی و به جهت رسیدگی به امور مددجویان و بررسی وضعیت زندان، رئیس دادگستری و دادستان عمومی و انقلاب شهرستان، به همراه جمعی از قضات از زندان شهرستان بازدید و به درخواست ۲۰۹ نفر از زندانیان رسیدگی کردند.

در حاشیه این بازدید رئیس دادگستری شهرستان زرند گفت: با عنایت به برنامه ریزی صورت گرفته و با توجه به ضرورت پایش پرونده زندانیان و سرکشی دوره‌ای از زندان ها، مشکلات زندانیان توسط قضات چهره به چهره بررسی و دستور تسریع رسیدگی به موضوعات مرتبط با مددجویان صادر شده است.

ابوالفضل فرحبخش با اشاره به استمرار بازدید‌های ماهیانه از زندان تصریح کرد: در برنامه بازدید از زندان علاوه بر رسیدگی به پرونده قضایی زندانیان، وضعیت زندان‌ها از نظر رفاهی، بهداشتی بند‌های موجود و وضعیت غذایی مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

رئیس حوزه قضایی زرند گفت: مهمترین مشکل شهرستان وجود زندان در مرکز شهر است که مشکلاتی را برای شهروندان و به ویژه مجاورین زندان به وجود آورده است و که در این خصوص با توجه به در نظر گرفتن زمین برای احداث زندان جدید و قول مساعد رییس سازمان زندان‌های کشور برای تخصیص بودجه امیدواریم به زودی امکان ساخت و انتقال زندان به خارج از شهر فراهم گردد.

دیگر خبرها

  • تغییر الگوی ساخت مسکن نیازی جدیست
  • اصلاح الگوی کشت بهترین راه برای مدیریت مصرف آب
  • پیری جمعیت نشاط اقتصادی و اجتماعی را کاهش می‌دهد
  • حضرت فاطمه زهرا (س) و مادران شهدا الگوی دختران جامعه است
  • صدور اخطار برای املاکی های بدون پروانه
  • طلسم پروژه انتقال زندان زرند به خارج از شهر شكست/قول تخصيص بودجه
  • ضرورت انتقال زندان به خارج از شهر زرند
  • توقف شیب نزولی فرزندآوری در زنجان
  • درویش، کنشگر محیط زیست: شاهد کاهش شدید مشارکت مردم پس از بازداشت فعالان محیط زیست، بودیم
  • هدیه تولد، آزادی زندانی در جهرم